Multikopterit.net keskusteluforum

Vuoden 2016 kisamoottorit mineihin

Aloittaja Certi, toukokuu 26, 2016, 03:21:07 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Certi

Moi!

Ajattelin pistää pystyyn threadin, jossa voi keskustella tämän vuoden kovimmista moottoreista. Viime vuosi meni ensin alkukesästä 1806-kokoisilla, sitten hommasin repullisen Cobran 2206-2100kv Racing Editioneja. Tykkäsin, mutta akut ei tykänneet ;)

Mulla on nyt tälle vuodelle kolmet eri moottorit:
-DYS SE2205 2550kv
-Emax RS2205-II 2300kv
-RCX 2205 2633kv

Näistä parhailta tuntuvat DYSit ja Emaxit, RCX:t käyvät vähän raskaasti, eikä laakerit ole yhtä pehmeät kuin DYSin. Emaxin ja DYSin eroina Emaxin hieman parmpi pintakäsittely, mutta muuten laadultaan yhtenevät. DYSin laakerit (ainakin omissa yksilöissä) olivat paremmat kuin emaxeissa. DYSsejä ajan kolmilapaisilla 5040-potkureilla, ja niillä XBR liikkuu oikein kivasti, RCX:t toimii muuten lähes yhtä hyvin, mutta kuumenevat enemmän heikompien magneettien takia. Emaxit taas toimii hienosti milla vaan potkurilla, mutta se pienoinen teholisä mitä DYSit antaa jää uupumaan pienemmän KV:n takia.

Näistä moottoreista hinta/laatusuhteeltaan parhaat ovat DYSit, ja Emax sekä RCX tulee heti perässä. Emaxien mukana tulee enemmän kiinniketarviketta kuin muissa- Emaxeissa tulee mukana useita eri pituisia M3-kuusikolopultteja + niille avain ja kolme M5-nyloccia, kun DYS:llä tulee alumiiniset nylocit+ekstra kappaleet sekä kiristykseen kiintoavain sekä myös eripituisia kiinnityspultteja. RCX on ainoa moottori mitä ei saa suomesta, ja tämä toki kannattaa ottaa huomioon jos tykkää torppailla... Esceinä käytin testeissä jo standardiksi muodostuneita DYS XM20A sekä Blhelillä että Multishotilla.

Emaxit tuntuivat olevan hieman krantut ja hankalat säätää PIDien osalta, kun taas DYS:t toimivat pienen säätöhetken jälkeen mainiosti. [FCnä sekä Revoja että Naze]

Mitäs muita moottoreita porukka on hommannut tälle kisakaudelle?

IleFPV

Noista hollow shaft DYSseistä on muailmalta tullu kubia että on kello haljennu. En oo linkkejä ottanu talteen mutta kiinnitti huomion kun useammalta eri henkilöltä oli facebookissa postauksissa kuvia missä kello halki.

Eli pienellä varauksella.

Jos itse ostaisin nyt moottorit niin varmaan nuo Emaxin "RedBottomit" tai sitten XNovat.
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

Certi

Joo, en tiedä onko alkusarjan ongelmia vai mitä. Saa nähdä kuinka kestää pidemmän päälle. Tuo ontto akseli DYSin moottorissa on kyllä hyvä, ei tarvitse rungoltakaan mitään akselin reikää kun on kiinnityspintaa ylempänä :)

Lupi

http://silver-drone.com/collections/motors/products/zmx-v2-motor-2300kv-2633kv-purple-cap (sivuille tuli ehkä bugi, en saa itse tällä hetkellä auki... taikka mun linkissä vika). Silver-drone.com

Itse hommasin noista 2205 2633kv motit helmikuussa testiin 4" alien klooniin. Silloin oli myynnissä V1 malli. Hyvin ovat pelittäneet tähän asti. Potkua tuntuu riittävän. Hintaa tulee posteineen n.15€/motti ja tavarat perillä reilussa viikossa. Hieman kevyemmät kuin DYS taikka Emax.

Tässä vielä testiä. http://www.miniquadtestbench.com/zmx-v2-2205-2300kv.html

Silver-Dronen tuleva motti, joka varmaanki lähtee tilaukseen (olettaen, että hinta samaa luokkaa edeltävien kanssa) http://www.miniquadtestbench.com/zmxv2-2206-2600kv.html

Nythän on Emaxit ja dyssit alennuksessa Banggoodissa...

Myrcmart myy myös DYS kloonia. http://www.myrcmart.com/rcx-se2205-2300kv-racing-edition-brushless-motor-motion-balanced-p-9409.html . Hinnasta vielä pari dollaria pois, jos luopuu "takuusta". Posteineen hinta sama 15€/motti.

TeeSCee

Mulla on nykysessä 210:ssä noi rcx:t. Oon ollu kyllä tosi tyytyväinen. Mulla noi on pyöriny tosi pehmeesti ja ilman ongelmia. Oikeestaan mulla on aina käyny hyvä lotto noissa rcx moottoreissa. Kahteen vuoteen oon saanu vieltä yhden huonon moottorin.

Emaxit taitaa olla aika varma valinta tällä hetkellä. Ne kärsii laittaa aika järeetki potkurit.

T-motorilta oli kait kans tullu uudet f-sarjan moottorit. Luulis et ovat taattua tiger laatua.

HeiQQ

Lainaus käyttäjältä: TeeSCee - toukokuu 28, 2016, 09:40:40 IP
Mulla on nykysessä 210:ssä noi rcx:t. Oon ollu kyllä tosi tyytyväinen. Mulla noi on pyöriny tosi pehmeesti ja ilman ongelmia. Oikeestaan mulla on aina käyny hyvä lotto noissa rcx moottoreissa. Kahteen vuoteen oon saanu vieltä yhden huonon moottorin.

Emaxit taitaa olla aika varma valinta tällä hetkellä. Ne kärsii laittaa aika järeetki potkurit.

T-motorilta oli kait kans tullu uudet f-sarjan moottorit. Luulis et ovat taattua tiger laatua.
Mitä mää oon käsittäny niin ne f sarjalaiset oli pettymys, jää tehoissa jälkeen ja on painavat. Varmasti laadukkaat mutta ei välttämättä hintansa arvoset ;p Itse kun rikastun laitan varmaankin xnovat seuraavaan proggikseen.
Tuu jo alas sieltä puusta...
Team MR2 FPV Ninjas
Tiny Whoop!!

jesi

Onkos raadilla suosituksia, laittelin kokeeksi 5045bn lapoja kiinni @ 4S ja vähän huudatin vehkeitä lattiaa vasten ja halko 1806 alkoi hieman haisemaan.
Mittarilla ja kädellä mitattuna ei mistään kohtaa ulkopuolelta ees 50c, mutta ei mahda hyvä seurata siltikään.

2205kö on seuraava?
Maallikkona en hypeistä tiedä mitään, 5mm akselilla ja mieluiten semmonen malli mihin käy normaali nylokki niin ei tarvisi niiden kanssa murehtia enempää.

Suomesta?, Euroopasta?
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

IleFPV

Ne Emaxin Red Bottomit tai DYSsin 2550kv vois olla passelit? Vanhemmista Cobran 2204 (oikeasti ne on 2205) 2300kv on ihan jees mut ei varmaan aivan näiden uusimpien tehoiset. Jos sul on KISS setuppi ni sit ei ehkä noita RedBottomeja.
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

jesi

#8
Tossa ois melkein ainoat tällä leveysasteella:

http://www.madpilot.fi/emax-rs2205-motor-for-fpv-racing-kv2300-ccw-treadcw-rotation-p-5071.html

edit:
2600kv löytys kans, mut liika on liikaa?
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Certi


Divi


jesi

Joo, mulla on hyviä ja huonoja akkuja, joten melkein mentävä niiden huonojen mukaan.

En vaan kolme tuntia nukkuneena vieläkään saa päähäni että kumpi se jenka piti olla että käy tavan mutteri?

Nimimerkillä: 100kpl niitä tossa pöydällä
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Divi

Osa kauppiaista ilmottaa kierteen CW/CCW, ja osa moottorin pyörimissuunnan joka on toki päinvastainen. Ei oikein selviä muutaku kysymällä kauppiaalta ;D

jinx

Ainakin tuolla madpilotin kuvauksessa emaxeissa oli selkeästi thread cw/motor ccw (tai toisinpäin). Niissä reb bottomeissa on vaan joku jäähdytyshässäkkä moottorissa, eli ei toimi tarkoituksenmukaisesti kun yhteen suuntaan. Niitä siis pitää ottaa sekä cw että ccw kierteellä... Sen takia itellä dysit... :)
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

HeiQQ

#14
Lainaus käyttäjältä: HeiQQ - toukokuu 28, 2016, 10:00:21 IP
Lainaus käyttäjältä: TeeSCee - toukokuu 28, 2016, 09:40:40 IP
Mulla on nykysessä 210:ssä noi rcx:t. Oon ollu kyllä tosi tyytyväinen. Mulla noi on pyöriny tosi pehmeesti ja ilman ongelmia. Oikeestaan mulla on aina käyny hyvä lotto noissa rcx moottoreissa. Kahteen vuoteen oon saanu vieltä yhden huonon moottorin.

Emaxit taitaa olla aika varma valinta tällä hetkellä. Ne kärsii laittaa aika järeetki potkurit.

T-motorilta oli kait kans tullu uudet f-sarjan moottorit. Luulis et ovat taattua tiger laatua.
Mitä mää oon käsittäny niin ne f sarjalaiset oli pettymys, jää tehoissa jälkeen ja on painavat. Varmasti laadukkaat mutta ei välttämättä hintansa arvoset ;p Itse kun rikastun laitan varmaankin xnovat seuraavaan proggikseen.


Täytyypä perua puheet, nuo uudet revisioversiot on aikas kovia. Jos on ns "munaa" niin aina voi laittaa t-motorin f60 2450 kV ja 6" propelit... Valaistakoon, että neljän moottorin yhteenlaskettu staattinen noste on melkein SEITSEMÄN kiloa  :o :o :-X No, leikki leikkinä, ei ehkä järkevät sellaiset, mutta tosiaan, ottivat näköjään tigerillä opikseen ja tekivät oikeita parannuksia  8) Voikin olla että xnovien sijaan tulee kesymmät f40:t... ;D Mainittakoon tosin että red bottomeita saa saippuan hinnalla banggoodista, 15,5€ tsipale.
Tuu jo alas sieltä puusta...
Team MR2 FPV Ninjas
Tiny Whoop!!