Multikopterit.net keskusteluforum

OPTune FC:n säätämiseen

Aloittaja MikeK, huhtikuu 28, 2015, 08:41:27 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nemo

Lainaus käyttäjältä: Certi - heinäkuu 01, 2015, 03:41:08 IP
Niitä asetuksiahan voi tallentaa UAV-tiedostoiksi:
https://wiki.openpilot.org/display/WIKI/Import+Export+UAV+Files

Toki toki, mutta aiheuttaa vähän ylimäärästä duunia jos pitää mettässä olla koko ajan konffaamassa kun nappaa repusta esim. toisen merkkiset ropsut. Tai heittää mobiuksen kyytiin.  ;)

Certi

Lainaus käyttäjältä: Nemo - heinäkuu 01, 2015, 03:53:13 IP
Lainaus käyttäjältä: Certi - heinäkuu 01, 2015, 03:41:08 IP
Niitä asetuksiahan voi tallentaa UAV-tiedostoiksi:
https://wiki.openpilot.org/display/WIKI/Import+Export+UAV+Files

Toki toki, mutta aiheuttaa vähän ylimäärästä duunia jos pitää mettässä olla koko ajan konffaamassa kun nappaa repusta esim. toisen merkkiset ropsut. Tai heittää mobiuksen kyytiin.  ;)

Toki. Mutta Mobiushan voi olla aina kyydissä? ;)

Mutta juu,.. OPLink Mini toimis tuossakin kivasti tai sit Bluetoothkikkare+windows tabletti.

Welho

Moro. Mulla eka multi 250 ja oon ihan hukassa tän säätämisen kans. Se tärisee ilmassa ja ei pysy ollenkaan paikallaan. Oon yrittäny säätää jotain ohjeiden mukaan mut en saa pelaamaan. Löytyisikö Oulu kemi Rovaniemi akselilta ketään joka vois auttaa tai tai jos joku pystyis täällä kädestä pitäen neuvoa. Ongelmana myös ettei englanti oikeen suju.

Oikosulkumies

Oulusta löydyn minä. Tai illalla löydyn jo.

Ongelmahan on siinä, että sun Kp arvot on liian isoja. Jos sää oulussa vaikutat niin äkkiäkö sitä tulee kaveriksi tekemään tuon op tunen
Väri väriin ja loput yhteen

Welho

Mä olen kemistä mut voisin ajaa tähän lähi ympäristöön jos joku pystyis auttaan.

Fragu

Mitäs säädetään kun reilummin kaasua annettaessa meinaa tehdä nopeen kippauksen, ja aina oikealle.  Muuten lentää ihan kivasti mutta täydellä akulla toi reilu kaasun burstaus aiheuttaa että tekee noin..tps:ää kenties säätämään ja jos niin miten sitä säädetään? Onko joku hyvä ja helppo ohje, vai ihan kokeilemalla?

MikeK

Kalibroi noparit ainakin aluksi uudelleen ja testaa jeesaako. Tps:llä et saa sitä pois.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla

"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Welho

Lainaus käyttäjältä: Welho - heinäkuu 04, 2015, 10:35:19 AP
Moro. Mulla eka multi 250 ja oon ihan hukassa tän säätämisen kans. Se tärisee ilmassa ja ei pysy ollenkaan paikallaan. Oon yrittäny säätää jotain ohjeiden mukaan mut en saa pelaamaan. Löytyisikö Oulu kemi Rovaniemi akselilta ketään joka vois auttaa tai tai jos joku pystyis täällä kädestä pitäen neuvoa. Ongelmana myös ettei englanti oikeen suju.
Noniin nyt on jonku verran saatu säädettyä ja pystyy hyvin lentämään mut edelleen on pientä väpätystä. Laitoin kameran kiinni ja kuvasin nii kuvasta hyvin huomas et välillä väpättää ja välillä ei.
Eli mitä mitä mun pitää vielä säätää?

Petsku

Optune kannattaa tehdä kaikki kamat kiinni kopterissa. Paino muuttuu kun jotain lisätään tai otetaan pois eikä pidit enää välttämättä ole hyvät.

Welho

Tein ensin ilman kameraa ja oli pientä vaappumista ja sit kameran kanssa tein mut en saa loppumaan sitä vaappumista. Katoin videon missä MikeK ajo OPTunen omaansa ja se näytti paljon vakaammalta siinä mitä toi mun on.

MikeK

Vaappumista? Ei siis nopeaa oskilointia? Tarkista että oot asettanut oikealle bankille pidit ja että myös lentotilassa on oikea bank valittuna. Niin ja txpid säädön jälkeen pois päältä.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Welho

Tässä jonkunlainen videon pätkä jos jotsin saa selvää https://www.youtube.com/watch?v=ezLrMfoSmow&feature=youtu.be
kuvan laatu ihan surkee mut tällä mennään toistaiseksi.

Lainaus käyttäjältä: MikeK - heinäkuu 12, 2015, 12:23:53 APTarkista että oot asettanut oikealle bankille pidit ja että myös lentotilassa on oikea bank valittuna. Niin ja txpid säädön jälkeen pois päältä.
nämä on tarkistettu ja on kunnossa ja oikein.

ntthhtl

Laita liitteeksi kopterin speksit ja kuvia. Exporttaa FC:n asetukset GCS:stä: