Multikopterit.net keskusteluforum

FPV ongelmat

Aloittaja reinoh, elokuu 16, 2015, 09:16:27 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

reinoh


Oikosulkumies

Nonnih, nyt mulla alotti saman ku kävin tänään lentämässä. Hommasta tekee jännän se, että mulla häiriöt loppu ku vaihto taajuutta. Eka oli käytössä 5725Mhz ja siinä toisen akun aikana alko häiriötä puskemaan ku kauempana lensi, lisäksi pientä mysteeriä aiheutti muillakin alkaneet video häiriöt joiden syytä ei löydetty. Mulla sitte häiriöt loppu kun vaihdoin taajuudeksi 5865Mhz. Se vaan meni niin lähelle kaverin taajuutta ettei voitu enää lentää yhtäaikaa.

Tiiä sitte mikä tuota häiriötä aiheutti, pitää tehä huomenna kämpillä penkkitestiä.
Väri väriin ja loput yhteen

reinoh

#17
Shiiit, olin jo varma että mun probleemat on ohi. Vedin kopun ilmaan ja 350metrin päähän, ahhh kirkas kuva uudet antennit todella paranti kuvaa. Noh tykitin siinä akullisen ilman räpsyn räpsyä. Vaihdoin kopuun akun niin oli aivan sekasi kuva, enemmän statikkia ku kuvaa :o Koitin siinä sit lämpöjä niin vastari oli tulinen (oli auringossa) mutta lähetin mukavan viilee. Vaihdoin sit videon tohon pesän toiseen kanavaan (AV2 valkea liitin) niin kuva kirkastu! Anto lentää taas akullisen ilman mitään ongelmia, koitin vielä akun päätteeks takasi AV1 kanavaan niin ihan statikkia oli. Jokin tässä nyt ei sovi yhteen ja jokin lämpenee tai taajuus vaeltaa tai tai tai  :-\

*edit

hornetit kyllä teki ylilentoja CONSPIRACY! GOVERNMENT!

*edit2

30min lennosta koitin nyt uudestaan niin molemmilla kanavilla moitteeton kuva  :o

reinoh

Kukaan keksinyt tähän ongelmaan ratkaisua? Tänään teki 7min lennon jälkeen, alkoi räpsimään AV1 / AV2 ja signal lostia ruutuun... alko sit olee lennot lennetty niin en enää jaksanu koittaa oisko toinen kanava pelannu. Muuta outoo en tuossa tehny ku vedin ohilennon ehkä 10metrin päässä itsestäni ja sitte alko show. Samalla lennolla pyörin ~300metrin päässä ihan kirkkaalla kuvalla.

Welho

Mulla tosiaan autto kun otin toisen av johdon lasien päästä irti. 10 akkullista nyt takana eikä mitään ongelmia oo ollu vaikka on ollu puuta ja pusikkoa välissä.

reinoh

Lainaus käyttäjältä: Welho - elokuu 24, 2015, 07:09:07 IP
Mulla tosiaan autto kun otin toisen av johdon lasien päästä irti. 10 akkullista nyt takana eikä mitään ongelmia oo ollu vaikka on ollu puuta ja pusikkoa välissä.

Onko sulla valkoinen ja keltanen käytössä? Käytätkö kumpaa?

Welho

Keltainen on ainoastaan kiinni.

reinoh

Ok, mullakin keltanen ja keltasella se on alkanu temppuilee. Pitää nyt koittaa käyttää pelkkää valkosta josko se toimis paremmin. Syötätkös sille 2s vai 3s akkua? Alkuaikoina syötin 2s eikä kyllä ilmennyt ongelmia, nyt on 3s mut ei kait senkään pitäs vaikuttaa...

Welho

Mulla ei muita kuin 3S ja 4S akkuja eli 3S akusta virta lasit ja vrx. Mulla ei oo välissä sitä video switceriä vaan samalta akulla virta suoraan molempiin ja kuva vrx:stä suoraan laseihin.

Jopi73

Onko tähän ongelmaan löytynyt vastausta?
Eli juurikin samat vehkeet ja kuva turhan herkästi lumisateelle lähes esteettömässä tilassa.