Multikopterit.net keskusteluforum

PKS FPV Diversiteetti vastari Fatshark dominaattoreihin

Aloittaja ntthhtl, joulukuu 14, 2015, 10:55:41 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikkox9x

#15
Mitkä VRX-moduulit noihin tuli, RX5808? Näyttää kyllä asiallisilta vastareilta :).

Tosta DIY hotplate:sta kiinnostuin niin pitäsköhän joskus rakennella vastaava, mutta reippaasti yli 200c pitäs vissiin lämpövastukset kestää ja liitokset, niin onnistus kohtuudella pintaliitosjuottelu(sulattaminen paikoilleen) ilman kuumailmajuotinta?

E: Ilmeisesti tossakin hotplatessatessa menee 230v suoraan lämpövastuksille ja PID-säätimelle? Ei oo tietty itellä lupia omienkaan harraste sähkölaitteiden valmistukseen, ainakaan vielä.. Mitähän siihen vaadittiinkaan, pitiköhän sähköalan ammattihenkilö tai jopa sähköpätevyydet vai saiko rakentaa omaan käyttöön harrastelaitteita ilman lupia?

troyhy

No huh huh..  Itekin elektroniikkaa harrastaneena täytyy ihmetellä että miten löytyy lentämisestä Aika tollaseen koodaus ja suunnitteluprojektiin.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk


mijarven

Lainaus käyttäjältä: mikkox9x - huhtikuu 30, 2016, 02:33:42 IP
E: Ilmeisesti tossakin hotplatessatessa menee 230v suoraan lämpövastuksille ja PID-säätimelle? Ei oo tietty itellä lupia omienkaan harraste sähkölaitteiden valmistukseen, ainakaan vielä.. Mitähän siihen vaadittiinkaan, pitiköhän sähköalan ammattihenkilö tai jopa sähköpätevyydet vai saiko rakentaa omaan käyttöön harrastelaitteita ilman lupia?
Muille ei saa tehdä, mutta eikös sitä itselle saa, ellei ole mitään kiinteätä asennusta tekemässä ja on mielellään alan ammattitutkinto, että tietää mitä tekee? Ovathan ne säädökset toki voineet viimeisten parinkymmenen vuoden aikana muuttuakin (en tarkistanut mistään). Ja en tosiaan ole yllyttämässä mitään tuollaista tekemään (omat 230 V hommatkin jää kauaksi tuosta).

Nurffe

Mulla on aika vahva mutu että saat tehdä käytännössä ihan mitä virityksiä vaan himassa "harrastaessa" kunhan virta otetaan töpselillä seinästä eikä kosketa sen kummemmin talon sisäisiin sähköihin ;D

mikkox9x

#19
Tutkiskelin kanssa noita niin sain sen käsityksen, että tosiaan ittelle saa tehdä, mutta vastuu on tottakai itellä jos jotain sattuu ;D

Tämäkin vähän mutua, että todeksi en voi sanoa


Ronnie

Lainaus käyttäjältä: mikkox9x - heinäkuu 03, 2016, 04:03:59 IP
Tutkiskelin kanssa noita niin sain sen käsityksen, että tosiaan ittelle saa tehdä, mutta vastuu on tottakai itellä jos jotain sattuu ;D

Tämäkin vähän mutua, että todeksi en voi sanoa
Jos antaa toiselle itse tehdyn sähkötyön niin vastuu siirtyy pois tyyliin "ruuvaa sinä tuo ruuvi kiinni" ennen kuin meet pois

jinx

Lainaus käyttäjältä: Nurffe - heinäkuu 03, 2016, 01:19:12 IP
Mulla on aika vahva mutu että saat tehdä käytännössä ihan mitä virityksiä vaan himassa "harrastaessa" kunhan virta otetaan töpselillä seinästä eikä kosketa sen kummemmin talon sisäisiin sähköihin ;D
Mä vähän pelkään kans, että näin on...  ::)
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV