Multikopterit.net keskusteluforum

KISS FC

Aloittaja MikeK, joulukuu 27, 2015, 11:47:32 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

IleFPV

Lainaus käyttäjältä: IL3 - joulukuu 30, 2015, 05:50:19 IP
Lainaus käyttäjältä: MikeK - joulukuu 30, 2015, 03:54:22 IP
Tänään lähti tulemaan, joten nou hätä :D
Mulla näkyy shipped 28. joten odotellaan jännityksellä  :-\

No heh, nyt tuli tänään lähetetty sähköposti Flyiduinolta, jossa näkyy että tilaus shipped 29. päivä ja lisäksi kirjoitettu että "tilauksesi on lähetetty Tänään"   ;D

Eli 28-30 päivä se on lähetetty, mutta toivotaan nyt että mieluummin mikä tahansa muu kuin toi 28. päivä  :D

Eipä tosin mikään maailmaa kaatava virhe muutenkaan ja hyvin asiasta kuitenkin informaatio levinnyt jo.
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

VilleN

http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=8558340

KISS fc:n manuaali. Äkkiseltään kun tuota vilkaisin, niin en näe missä tuo fc tai GUI olisi yhtään simppelimpi ja huimasti parempi kuin Cleanflight ja cf configurator. Samat perus jutut löytyy mutta ne on pukattu ahtaampaan tilaan kolmelle välilehdelle. Itse korttikin on minun mielestä melko sekava ja kun kuvatkin on manuaalissa osa ylösalaisin niin se ei paranna tilannetta ;D ja taitaapa olla vielä sen kokoinen että ei passaa oikein minkään naze-kokoisen pdb:n tai osd:n kanssa yksiin. Aika näyttää onko kortti ja heidän firmis oikeasti suorituskykyisempi kuin Clean/betaflight kortit, mutta aavistuksen tuo hype tuntuu nyt liioittelulta.

MikeK

#17
Heh... Eipä taida olla vielä ihan virallinen manuaali, kun on sanoja saksaksi sekä ei jaossa yleisesti sivuillaan.

Mistä tää ajatus että olisi joku Cleanin "tappaja"? Ja kyllä tuosta simppelimpi tulee, kun cleaniin sekä betaan ympätään nyt kaikenlaista lisämoodia. Perus lentotilojen lisäksi on ledit, air mode ja tulossa raceflightista acro+. F1 kortit on jo kyykyssä ja potku rupeaa loppumaan. Ja kyllä tuo Kiss kortti menee ihan perus reikäisten pdb:n kanssa samaan nippuun. i muoto on sitä varten että saa moottoreiden/lähettimen piuhat paremmin "jemmaan" kortin sisälle.

Se koodi jolla pyörii ja jota ei "näe", ratkaisee miten lentää. Beta pelittää hemmetin hyvin jo pelkillä default pideillä. Sen näkee mitä on, vielä paremmin, kun yhdistää fc:n omiin Kiss nopareihin. Boris itse sai jonkin aikaa sitten noparit käteen ja ei malttanut odottaa miten "piece of art" lentää. Kyllä tähän harrastukseen koodia ja eri kortteja mahtuu. Se on hyvä vaan että on vaihtoehtoja...
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

VilleN

#18
Flyduino sen manuaalin kuitenkin jakoi www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=33591533&postcount=387 kyseessä selvästikin hätäisesti tehty v1.0 manuaali, mutta kyllä se ihan virallinen on :)

Tuossa juuri sanoin että todellisen suorituskyvyn näkee vasta kun saa kortin kopteriin ja kopterin taivaalle, mutta kyllähän tätä hypetetty seuraavana the fc:nä joten odotukset on kovat. Mutta Chad on ollut tyytyväinen joten kai sen täytyy olla hyvä.

Edit: tosiaan näkyy menevän noiden yleisimpien runkojen, pdb:n yms. kanssa yksiin. Olin katsonut nopeasti että levyn mitat on 3cm x 3cm mutta ne olikin reikäkuvion mitat.

Edit2: uusi manuaali: http://api.viglink.com/api/click?format=go&jsonp=vglnk_145204037527810&key=8a24c98a696b4e5723db293f62190b87&libId=ij23chvk010004o4000DAdmpc8sav&loc=http%3A%2F%2Fwww.rcgroups.com%2Fforums%2Fshowthread.php%3Ft%3D2555204%26page%3D36&v=1&out=http%3A%2F%2Fflyduino.net%2Fultraesc%2Fdownloads%2FFlyduino-KISS-FlightController-Manual-v1.01-en.pdf&ref=http%3A%2F%2Fwww.rcgroups.com%2Fforums%2Fshowthread.php%3Ft%3D2555204%26page%3D37&title=KISS%20FC%20%2F%20Flyduino%2032bit%20Flightcontroller%20-%20Page%2036%20-%20RC%20Groups&txt=http%3A%2F%2Fflyduino.net%2Fultraesc%2Fdownloa...l-v1.01-en.pdf

Näitä pitäisi tulla ensi viikolla taas saldoille, taidan laittaa ainakin yhden tilaukseen.

VilleN

Ensimmäinen firmispäivityskin on julkaistu eilen: ultraesc.de/KISSFC/update_en.html

"new: the air mode now workes just as it should, thanks to BorisB"
Boris ja Felix ovat näköjään pistäneet dreamteamin pystyyn :D

MikeK

Jengi näkee nää softat jonain skabana toisiaan vastaan, kun todellisuudessa ne kehittelee niitä ristiin rastiin. Raceflight, Kiss ja Betaflight.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

VilleN

Lainaus käyttäjältä: MikeK - tammikuu 06, 2016, 03:55:09 IP
Jengi näkee nää softat jonain skabana toisiaan vastaan, kun todellisuudessa ne kehittelee niitä ristiin rastiin. Raceflight, Kiss ja Betaflight.

Jos tarkoitat minun edellistä viestiä niin ei tuo minusta ainakaan ole skaba nimenomaan kun Felix, Boris, Hydra ja kumppanit tekee tiivistä yhteistyötä kokoajan. Kai tästä aiheesta kuitenkin saa keskustella? Kaikki ei välttämättä seuraa rcgroupsia joten hyvä kai asioista on tännekin kirjoittaa?

MikeK

Siis just rcgroupissa jengi disauttaa ristiin rastiin eri softia ja ei todellakaan tajua et kundit tekee niitä ristiin rastiin. Raceflight, Betaflight ja Kiss. Jotain läppää oli et Steele ja Chad testaa Kissiin portattua Betaflightia.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

VilleN

Olen lueskellut myöskin tuon rcgroupsin Kiss fc ketjun ja aika pitkältihän se tosiaan on fanipoikien hypeä ja vihaajien dissausta suuntaan jos toiseen, KISSistä on tullut fpv-maailman Apple. :D Yksi syy miksen tilannut heti julkaisusta tuota korttia oli se, että silloin n. 20 sivun ketjussa oli loppupeleissä hyvin vähän faktoja ja pääasiassa hypetystä. Nyt kun eka päivitys on tullut ja kortteja alkaa olla käyttäjillä, niin tilaan itsekin seuraavasta erästä. Vaikkei siitä nyt vieläkään älyttömästi käyttäjäkokemuksia ole, mutta sen verran että täytyy tuo ottaa testiin. Nämä quadmovrin videot on melko vakuuttavia
https://www.youtube.com/watch?v=BuG3NUYcOYk

MikeK

Tais olla just Chad kuka kans käytti tota Apple vertausta. Cleanflight on kuulemma Windows, jossa paljon ominaisuuksia ja mitään ei tee oikeen kunnolla. Kiss on Apple, jossa vähän ominaisuuksia, mutta ne vähät toimii todella hyvin :D

Mutta siis mä oon tykästynyt tohon Betaflightiin ja kuinka se on vaan acro lentoon kehitetty. Lentää "suoraan paketista" hiton hyvin ja kuinka siinä on ollut oikeasti hyviä lentäjiä sitä testaamassa. Kissiä on pakko vaan testata kuinka hoitaa homman ja varsinkin kun noi top/prot on sitä kehuneet sekä olleet messissä kehittämässä. Kissin nopareistakaan ei mulla ole ollut yhtään huonoa sanottavaa. Paljon niillä oon lentänyt, toimii loistavasti ja yksikään ei ole kärynnyt.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

MikeK

Mutta on tossa jotain naurettavaakin. Uudet FW:t pitää ladata fc:lle erillisellä ohjelmalla, joka on tietenkin windowsille vain. Perustuu siihen että tuo ohjelma käy tarkistamassa kortin sarjanumeron ja sitten vasta voi ladata softan fc:lle. Tietenkin tolla estetään kloonien tekemistä, mutta sotii aika paljon tuota KISS periaatetta vastaan.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Parkk1n

Lainaus käyttäjältä: VilleN - tammikuu 06, 2016, 09:56:14 IP
Olen lueskellut myöskin tuon rcgroupsin Kiss fc ketjun ja aika pitkältihän se tosiaan on fanipoikien hypeä ja vihaajien dissausta suuntaan jos toiseen, KISSistä on tullut fpv-maailman Apple. :D Yksi syy miksen tilannut heti julkaisusta tuota korttia oli se, että silloin n. 20 sivun ketjussa oli loppupeleissä hyvin vähän faktoja ja pääasiassa hypetystä. Nyt kun eka päivitys on tullut ja kortteja alkaa olla käyttäjillä, niin tilaan itsekin seuraavasta erästä. Vaikkei siitä nyt vieläkään älyttömästi käyttäjäkokemuksia ole, mutta sen verran että täytyy tuo ottaa testiin. Nämä quadmovrin videot on melko vakuuttavia
https://www.youtube.com/watch?v=BuG3NUYcOYk

Melko opettavaista akun käyttöä. 5s 1800 ja lennon lopussa 11.7v ja 2249mah ;D
Ei oo ainakan tolla jätkällä osd:stä mitään hyötyä...

VilleN

Lainaus käyttäjältä: MikeK - tammikuu 07, 2016, 01:00:10 AP
Mutta on tossa jotain naurettavaakin. Uudet FW:t pitää ladata fc:lle erillisellä ohjelmalla, joka on tietenkin windowsille vain. Perustuu siihen että tuo ohjelma käy tarkistamassa kortin sarjanumeron ja sitten vasta voi ladata softan fc:lle. Tietenkin tolla estetään kloonien tekemistä, mutta sotii aika paljon tuota KISS periaatetta vastaan.

Mulla on tästä vähän kaksijakoiset fiilikset: uskon että koodi on todellakin tehty vain acro/racing silmällä pitäen ja noudattaa KISS periaatetta. Rauta on siinä rajoilla, näyttää merkinnöiltään aavistuksen sekavalta, mutta niin kai ne kaikki kortit näyttää kun ensimmäisen kerran kuvasta katsoo. Muissa asioissa on KISS periaatteesta tingitty, osin ehkä kiireen, pienen tiimin, kustannusten sekä kloonauksen estämisen takia. Mikä on ymmärrettävää ja ok, mutta tympii lukea noita fanipoikien juttuja kun niitä negatiivisia puolia ei kestä ottaa esille. Kehittäjät ottaa hyvää kritiikkiä vastaan ja huomioon, mutta muut käyttäjät tuntuu suuttuvan jos joku kritisoi esim. sitä että FW päivitykseen tarvii kolvia tai jotakin paperiklipsi viritystä :D toki rcgroupsin KISS fc keskusteluun kirjoittaa melko pieni ryhmä ihmisiä, joten ne on ne samat hypettäjät ja kriitikot tappelemassa keskenään. Nämä jutut varmaan pikku hiljaa korjautuu ja tuleehan noiden kanssa toimeen sikäli kun Felix saa koodin siihen kuntoon ettei firmistä tarvi päivittää kuin satunnaisesti.

Jufee

En muuten ymmärrä että mikä siinä on, että MAC alusta puuttuu lähestulkoon kaikissa näissä RC ohjelmistoissa. Ei tää mac nyt niin marginaalia ole, etteikö niitä voisi kirjoittaa tällekin..

Tuo  vertaus oli hyvä siihen asti, kunnes sanottiin että "vähän" ominaisuuksia. "Applessa on paljon ominaisuuksia, jotka se tekee erittäin hyvin, windowsissa on paljon ominaisuuksia, mutta ei tee läheskään niin hyvin"- kuuluisi parempi vertaus  8)

MikeK

"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"