Multikopterit.net keskusteluforum

Pohjois-Savo kopteristit

Aloittaja reinoh, tammikuu 22, 2016, 11:51:05 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

TapsaK

Tsau! Mites usein ja missäpäin Kuopion porukka lennättelee? Olis kiinnostusta tulla seurailemaan ja tutustumaan kalustoon jokukerta. Itsellä jonkunvuoden kokemus lähinnä rc-autoista ja lennokkien lennätystä tullut seurattua kaverin mukana kaatiksella jne.
Lähinnä juuri FPV kalustoon tutustuminen kiinnostaisi.

-Tapsa

DiAleksi

Ai tässähän se  Kuopiolaisten/P-Savolaisten palsta olikin! :)

Lennelly tähän mennessä kolme kertaa isompaa (250) kopteria Kaatiksen kentällä, kun aloittelijana kyseinen paikka on varsin turvallinen. Pikku kopteria (85) lennelly takapihalla muutamia hetkia, kun saan siitä aika äkkiä propellit paskoiks. Pitäisi löytää jostain lisää 45-50mm propelleja. Löytyyköhän Suomesta? HK:sta ja BG:sta tulee todella hitaasti. Nytkin kolme tilausta ovat kuljetuksessa kolmisen viikkoa. Varsinainen takapihakopteri (105) on vielä tulossa., sillä pääsisi ainakin treenaamaan paremmin.
Mutta oli tosi kiva tavata TeeCeen:n ja saada tietää, että onhan Kuopiossa muitakin kopteristeja.



aketeus

Hellurei! Täällä yks kuopiolainen jolla suunnitelmissa laittaa FPV drone tilauksee hetikun kesätyörahat tilille kilahtaa. Olisko Kuopion alueella porukkaa lentelemässä millonka niin vois tulla kahtelemaan toimintaa ihan paikanpäälle? Tullu tuon hylätyn vaneritehtaan perään kuolattua että kun taidot löytyy nii sitä ois varmasti hauska lennellä. Ensimmäiseks lentelypaikaks suunnittelin itse väinölänniemen urheilukenttää kun näytti aika osuvalta paikalta. Keellään kokemusta kyseisestä paikasta?
ps. laittakaa viestiä YV:nä jos mahdollisuutta tulla seuraamaan toimntaa.

ELFerret

Kerran häätö saatu vaneritehtaalta... 😉 Asiallinen vartija oli kyllä, näki että vitutti tulla aiheesta sanomaan ku eihän se haitannu ketään meidän siinä olo, mut..... Itse etsisin vähän syrjäisemmän kentän alkuun, vänärillä voi turhan paljon tulla yleisöö, mene ja tiedä...

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla


DiAleksi

Käyn itse joinakin myöhäisinä iltoina Kuopion Tenniskeskuksen futiskentällä (Katiskaniementie 1) harjoittelemassa. Iso kenttä, eikä ole ketään paikalla. Jos päiväaikaan löytyy vapaata, niin käyn Kaatiksen lennokkikentällä lentelemässä. Saa ilomielin liittyä seuraan :)
Itellä yksi 250 kopu remontissa ja toinen 220 tulossa ensi viikolla.

DiAleksi

Jos on fpvfinlandin slacki käytössä, niin joinatkaa #kuopiofpv kanavalle :)

https://fpvfinland.slack.com/messages/C60780VV5/

JuhaR

#21
Kuopion Lennokkikerhossa pohditaan "FPV parkin"  perustamista Kaatiksen lennokkikentän alueelle Kuopion Haminalahteen. Siellä on paljon tilaa ja rauhallinen paikka. Homma on vasta idea-asteella, mutta haluttaisiin yhteyksiä paikallisiin FPV harrastajiin. Meillä on siellä jo yksi Suomen parhaista RC lennokkikentistä ja myös siimalennokkikenttä. Järjestämme muutaman viikon sisällä ideointipalaverin aiheesta. Ilmoittelen täällä siitä. Minuun voi olla yhteydessä: Juha Reinikka, 0405664637, jreinikka@dnainternet.net 

Meidän nettisivut ovat www.kuopionlennokkikerho.fi   Liitteessä näkyy vähän meidän lennokkikenttäaluetta ja sen lisäksi koko muu vapaa alue.

Juha 

DiAleksi

Minä juurikin eilen avasin pohdinnan samasta aiheessta FPV Finlandin Slackin Kuopio-osastossa.
Että onko meillä tarpeeksi FPV-lentäjiä jäsenenä Kihussa, josta löytyisi kiinnostuneita ensi keväänä/kesänä raivata se nokkospelto ralliradaksi. Vesurilla tekis leveän kaistan ja sitten seuran ruoholeikkurilla sen tarkan radan. FPV Finlandin kanssa yhteistyössä voidana pohdiskella ratavälineiden hankkimisesta. Olisin ilomielin itse mukana touhussa.

Tuota kannattaa varmaan pohtia Slakissa, kun siellä tuntuu olevan aktiivisempa viestintää :)