Multikopterit.net keskusteluforum

Phantom 4?

Aloittaja jesi, maaliskuu 01, 2016, 07:32:57 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jesi

En nyt unissani jaksanut sekuntti sekuntilta katsoa tuota videota, mutta mikä se ongelma on ja missä kohtaa?


Edit: sormet taisi olla nopeammat mitä aivot, ilmeisesti tuossa tapauksessa ei ollutkaan mitään ongelmaa.
Otan takkini.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

hukkis

Ei mitään onkelmaa ollu. Teksti ruudulla vaan  ilmotti että rth ja ihmettelin sitä kovin nopeeta alastuloa.

SiB77


Copper

Jos kuvaamista haluat harrastaa niin Phantom 3 ja 4 on varmasti hyvä valinta. Näille löytyy hyviä ohjelmia joilla kopterin saa lentämään vaikka itsestää. Jos taas haluat vaan lentää niin Phantomit on väärä valinta.
Itse käytän 3 prota, Litchi ja DJI GO ohjelmia. Litchin vahvuus on GS. Voit PC, mäkillä tai tabletilla tehdä lento-ohjelman ja
suorittaa lennon kopterilla. Sopii vaikka kiinteistön välityksen tueksi, metsän arviointiin, peltojen tarkkasiluun jne.
Ja tietysti kuvaamiseen.

Kosta

#19
En nyt oikein keksinyt muutakaan paikkaa  mihin tämän olisin lykännyt, joten laitetaanpa tähän.
Eli sain Phantom 4:sen paremmalta puoliskolta ja olen sillä nyt kuvaillut ja lennellyt.
Nyt isot pojat varoittelivat noista maan magneettihäiriöistä gepsin toimivuuteen.
Tänään näyttäisi olevan häiriöitä isomminkin http://www.aurora-service.eu/aurora-forecast/
Kysymys kuuluukin onko tämä ihan puppua mitä olen lueskellut vai pysytäänkö maassa ja ei kuvailla :D

Toinen kysymys olisi näistä GPS trackereistä. Minkälaisia porukat on käyttäneet näissä?
Koskaanhan ei voi olla liian varma että kaikki menee putkeen, vaan näiden kanssa pelatessa mitä tahansa voi tapahtua.
Ajattelinkin hankkia jonkun gps trackerin tähän, ihan omaksi turvaksi jos tulee joku vika niin ainakin vekotin maastosta löytyy paremmalla todennäköisyydellä.

SiB77

Aurinkotuulten vaikutusta satelliitteihin se on. Nelosessa on GPS ja Glonass. Kunhan satelliitteja löytyy niin lentää vaan. Ja samalla tavalla trackeri hukkaa sijainnin kuin Phanttomikin jos on tarpeeksi rajut aurinkotuulet.

Kosta

Piti kirjoittaa maastosta, ei mastosta.  8)
Hain tuolla gps trackerilla enemmän sitä jos sattuu oho tilanne ja jostain syystä  yhteys katkeaa tai muu tekninen vika ja ei ole ihan varmuutta minne  Phantomi  laskeutui/tippui.
Noita trackkereita on pilvinpimein kaupan, mutta joku pieni kevyt ja TOIMIVA olisi hieno löytää kerralla.

jonilaht

Parisataa lentoa takana Phantom kakkosella ja muutama nyt nelosella. Ei ole ollut mitään ongelmia, olen kai sitten DJI fanboy, mutta hienoa, että on näitä tietäjiä jotka kertoo, että nämä lentää itsestään kiinaan 100% varmuudella 8)

rotomoto

Meneppä lentää kun aurinko nousee tai laskee :-)

SiB77

Sehän se paras heti päivästä on. Ei liity gps/glonass signaaliin mitenkään. Tai koko threadiin.

jesi

Tracker sektorilla suosittelen Rf-v16.

Ei sekään täydellinen ole mutta pystyy kyselemään sijaintia tekstarilla tai apista tai netistä ja mikä parasta, siihen voi soittaa ja kuunnella missä pirisee.

Tai laittaa lappu kopteriin että jos löysit, paina SOS nappia ja puhu omistajan kanssa.

Jos nelosessa on samat landarit tai sama etäisyys kopterin päässä mitä kolmosessa niin mulla on tulostettu teline em paikantimelle jouden.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Kosta

#26
https://www.youtube.com/watch?v=tjwEfKtrh9g
Litchiin mahdollista tuoda tuolla softalla waypointit jotka seuraa maaston korkeutta. Tosin puita ja korkeita rakennuksia tuokaan ei sitten ota huomioon :D
Aika näppärän oloinen keksintö.

Dr.Jalopeno

Lainaus käyttäjältä: jonilaht - kesäkuu 08, 2016, 06:52:32 IP
Parisataa lentoa takana Phantom kakkosella ja muutama nyt nelosella. Ei ole ollut mitään ongelmia, olen kai sitten DJI fanboy, mutta hienoa, että on näitä tietäjiä jotka kertoo, että nämä lentää itsestään kiinaan 100% varmuudella 8)

Täälläkin ollut 4 eri mallia Phantomeita. Joitakin omistanut useampiakin kun on tullut välillä myytyä ja ostettua takaisin. Aina joku Phantom ollut kun on perusvarma ja helppo lentää. Tällä hetkellä 2 ja 3 pro. Järkkärikaluston lennätykseen itsetehdyt 6 ja 8 moottoriset Futaba radioilla.

Kuinkahan paljon olisi kopuja ympäri metsiä jos näitä itsetehtyjä 250 kokoisia pellepeloton nippusidehässäköitä olisi yhtä paljon kun mitä Phantomeita yhteensä myyty :) Saati että niillä lennettäisiin läheskään niin pitkälle mikä noille ihan normilenkkejä.

Eikä mulle tulis mieleenkään esim tohon isoon kuvausheksaan alkaa mitään FrSky tykötarvetta laittamaan. Hyvänä päivänä saattaa Taranis X9D plus ja X4Rsb ( EU LBT ) yhdistelmä vähän yli sataan metriin saakka toimia ilman häiriöitä.

hamatiju

Itse sorruin ostamaan p4:n sen tekniikan takia, vaihtoehtoina oli yuneec typhoon h tai p4, phantomin tai yleensäkkään kaupallisten multien fanboyksi en aiemmin mieltänyt itseäni, mutta rehellisesti on sanottava, että kaikki se raha, aika ja vaiva jonka on tuhlannut aiempiin kuvauskoptereihini tuntuu todella pahalta nyt, ei sillä, itselleni tämä on harrastus joten kellon kanssa en laske ajalleni hintaa, mutta tarkoitan, että viime syksynä rakentamani hexa joka viellä silloin osineen maksoi lähes 2k€:a on nyt vuodessa arvoltaan täysin vitsi, tekniikka vanhenee näissä aivan liian nopeasti.
Onhan se kiva kun jatkuvasti tulee uusia, mutta vanhoille osille ei ole juuri minkäänlaista jälleenmyyntiarvoa.
Katsoo nyt miten p4:n hinnan on käynyt ensi kesänä ja missä versiossa mennään kesällä 2017, luulen kuitenkin että kaupallinen pitää hintansa vuoden verran paremmin kuin oma tuotanto.




N.Pilz

Päivän leikkimisen ja testailun jälkeen voin suositella kopteria, mutta tahtoisin löytää ton puhelin softan tekijän ja räjäyttää koko ihmispaskan.
Aivan uskomatonta kuraa yhteysongelmiensa kanssa noinkin "kalliille" kaupalliselle kopterille.

Silloin kun linkin saa toimimaan ja pääsee turvallisesti ilmaan on lentäminen helppoa ja mukavaa :)