Kirjoittaja Aihe: naza m lite v2  (Luettu 6529 kertaa)

MikeK

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1510
    • Profiili
  • Liked:
  • Likes Given: 21
Vs: naza m lite v2
« Vastaus #30 : Joulukuu 18, 2019, 02:56:03 ip »
Ohjaus on vähän liian nopea kun mulla on kyseessä erikoiskopteri. Miten Nazassa säädetään ohjausnopeutta eli sitä miten nopeasti kopu kallistuu kun sitä käsketään? Kyse ei siis ole Gain:sta. Osaako joku?
Expoa mankkaan?
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Vesa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 186
  • Vesa
    • Profiili
  • Liked:
  • Likes Given: 0
Vs: naza m lite v2
« Vastaus #31 : Joulukuu 18, 2019, 07:42:01 ip »
Ihan DJI naza omalla ohjelmalla,sieltä pystyy säätelemään prosentteja joka akselille ja lähettimen prosentteja myös,remote adjust,gain välilehdellä,sinne pienet prosentit ja kokeilemaan
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 18, 2019, 07:48:34 ip kirjoittanut Vesa »

MrJan

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
  • Liked:
  • Likes Given: 0
Vs: naza m lite v2
« Vastaus #32 : Joulukuu 18, 2019, 08:52:29 ip »
Ihan DJI naza omalla ohjelmalla,sieltä pystyy säätelemään prosentteja joka akselille ja lähettimen prosentteja myös,remote adjust,gain välilehdellä,sinne pienet prosentit ja kokeilemaan
En oikein ymmärrä. Nyt ei ole kyse Gain toiminnosta vaan Dual Rate toiminnosta eli ohjausvoimasta ja ohjauksen eli kallistuksen nopeudesta. Siitä kuinka nopeasti/hitaasti saan kopterin kallistettu. Gain prosentit kertovat gyron palautusvoimasta. Ilmeisesti siitä puhuit?

Tavoite olisi siis saada ohjaukseen ikään kuin hienosäätö. Että voisi kallistaa kopteria yhden asteen tarkkuudella. Nyt se tuntuu runttaavan kymmenen astetta kerralla.

Testasin että Dual Rate toiminnon saa päälle moottoreiden käynnistyksen jälkeen. Nappi ylös ja ohjausvoima puolittuu tarvittaessa. Sillä pystyy tekemään pieniä ohjain korjauksia. Mutta en ole varma onko siinä vielä jotakin muuta elektronista kallistuksen säätöä ohjaukseen liittyen...

MrJan

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
  • Liked:
  • Likes Given: 0
Vs: naza m lite v2
« Vastaus #33 : Joulukuu 18, 2019, 09:14:14 ip »
Mulla on moottoreissa ohjelmoitu jarrutus päälle. Ehkä juuri se tekee ohjauksesta niin nopean. Miten näissä yleensä käytetään? Ts tarvittaessa moottorin saa pysähtymään täydestä vauhdista kun seinään. Se siis käyttää virtaa myös moottorin hidastamiseen.

Vesa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 186
  • Vesa
    • Profiili
  • Liked:
  • Likes Given: 0
Vs: naza m lite v2
« Vastaus #34 : Joulukuu 18, 2019, 09:23:10 ip »
Ihan DJI naza omalla ohjelmalla,sieltä pystyy säätelemään prosentteja joka akselille ja lähettimen prosentteja myös,remote adjust,gain välilehdellä,sinne pienet prosentit ja kokeilemaan
En oikein ymmärrä. Nyt ei ole kyse Gain toiminnosta vaan Dual Rate toiminnosta eli ohjausvoimasta ja ohjauksen eli kallistuksen nopeudesta. Siitä kuinka nopeasti/hitaasti saan kopterin kallistettu. Gain prosentit kertovat gyron palautusvoimasta. Ilmeisesti siitä puhuit?

Tavoite olisi siis saada ohjaukseen ikään kuin hienosäätö. Että voisi kallistaa kopteria yhden asteen tarkkuudella. Nyt se tuntuu runttaavan kymmenen astetta kerralla.

Testasin että Dual Rate toiminnon saa päälle moottoreiden käynnistyksen jälkeen. Nappi ylös ja ohjausvoima puolittuu tarvittaessa. Sillä pystyy tekemään pieniä ohjain korjauksia. Mutta en ole varma onko siinä vielä jotakin muuta elektronista kallistuksen säätöä ohjaukseen liittyen...
ok,luulin että ohjaus on liian nopea.

MrJan

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
  • Liked:
  • Likes Given: 0
Vs: naza m lite v2
« Vastaus #35 : Tammikuu 24, 2020, 07:17:33 ip »
Tässä mun Naza ohjattu "multikopteri". Ks video: