Multikopterit.net keskusteluforum

Kuumin racer ruko vuodelle 2016?

Aloittaja troyhy, huhtikuu 08, 2016, 08:35:13 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Welho

Mitä kevyemmäksi runko menee sen heikompi se on. Mulla THuG 220 V5 ja kestää paiskoa ja on paiskottu lujaa ja paljon. Eilen just punnitsin ton Thugin kaikkineen mitä mukana tulee ja painoi 139g

MikeK

Lainaus käyttäjältä: Welho - huhtikuu 09, 2016, 09:02:03 IP
Mitä kevyemmäksi runko menee sen heikompi se on. Mulla THuG 220 V5 ja kestää paiskoa ja on paiskottu lujaa ja paljon. Eilen just punnitsin ton Thugin kaikkineen mitä mukana tulee ja painoi 139g

Melkein tuplat mitä oma painaa ;) Paino tuo myös massaa mikä läsähtää maahan ja sekään taas ei ole hyvä. Toi lowrider on kyllä hieno. Flo:n Hive:ä pitkään talvella mietin, mut ei sit kuitenkaan.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Welho

Lainaus käyttäjältä: MikeK - huhtikuu 09, 2016, 09:09:11 IP
Lainaus käyttäjältä: Welho - huhtikuu 09, 2016, 09:02:03 IP
Mitä kevyemmäksi runko menee sen heikompi se on. Mulla THuG 220 V5 ja kestää paiskoa ja on paiskottu lujaa ja paljon. Eilen just punnitsin ton Thugin kaikkineen mitä mukana tulee ja painoi 139g

Melkein tuplat mitä oma painaa ;) Paino tuo myös massaa mikä läsähtää maahan ja sekään taas ei ole hyvä. Toi lowrider on kyllä hieno. Flo:n Hive:ä pitkään talvella mietin, mut ei sit kuitenkaan.
Kyllä ne kaikki alas tulee. Mutta joo kyllä nää on ihan puhtaasti maku asioita ja mitä rungolta haluaa.

VilleN

6" ThugPig painaa 125gr. Siellä nettisivulla on kuvat kaikista versioista puntarilla. Tuosta saisi helposti 20-25gr pois jättämällä keskimmäisen runkolevyn ja sen standoffit pois, koska siihen tulee itsellä ainoastaan rx ja sen antennin nippusiteet kiinni. Ja jos lentokameran kiinnittäisi jollakin muulla kuin Thugin "keskareilla" niin voisi ylälevylle laittaa matalammat standoffit ja sillä tavoin voittaa muutaman gramman lisää. Mutta kun nostetta on yli 4kg niin se on ihan sama niiden muutaman gramman päälle jos vastineeksi saa lujan rungon :)

Shendronesin Corgi on myös jännän näköinen, mutta siihen ei oikeastaan sovi kyytiin kuin Session tai vastaava Kiinan kamera.

troyhy

Pitkän pohdinnan jälkeen.....

Olen päätynyt kuitennii Armattan F1 - 5 runkoon. Ei  kyllä pysty perustelemaan kovinkaan vakuuttavasti muuten kun että musta tuntuuu ja haluun ton :)  Jos vinkkejä mistä euroopasta tuota runkoa saa, niin pistäkää linkkiä...

Samppa


HeiQQ

Lainaus käyttäjältä: Samppa - huhtikuu 20, 2016, 10:27:16 IP
En tiedä ominaisuuksista, mutta tämä on ainakin katu-uskottava  8) Vai formulan mallinen quad.. Neato on tehnyt sen fiksusti, tuo nyt lähinnä näyttää aprillipilalta  ;D Ei kyllä ole lintulaudalla neljällä moottorilla ohjattavassa kopterisa mn funktiota kun näyttää pöljältä.
Hei mut hyvä että pääsit lopputulokseen :) Itsekin kyllä voisi joku rungon piirrellä kun tuli puheeksi :D

http://www.scorpionsystem.com/catalog/fpv_racer/skystrider250/qf1/
Tuu jo alas sieltä puusta...
Team MR2 FPV Ninjas
Tiny Whoop!!

Murgo

Joo, taitavat nuo "siivet" normaalissa kovan vauhdin kulkuasennossa lähinnä vain lisätä ilmanvastusta, liekö tuon piirtäjä koskaan nähnyt miten nämä vehkeet lentävät?

jinx

Skorpparihan oli melkoinen ilmestys.  ;D

Lainaus käyttäjältä: scorpionsystem.com
With fundamental aerodynamic construction, Scorpion QF1 aims at providing fast, stable, and agile maneuverability, giving the ability to race in any extreme race course...

After months of research and design...

ultimate FPV Racer...

Every single surface of the Scorpion QF1, from the motor arm to the top rear wings, has its own aerodynamic effects taken into consideration...

Net Weight    180g


Wroom wroom!  ;D ;D
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

Petsku

Toimishan toi jos lennettäs vaakatasossa :D

mikkox9x

#25
Spoilereiden tuottaman downforcen ansiosta pysytään varmaan tiukasti radan tuntumassa kiinni   ;D.

Kukaan muuten punninnut tota Epiquad 210X:sää? Kivan näköisiä runkoja on paljon mutta pakostakin tahtoo olla luokkaa 140g 5" huiskille olevat. Tosin ei varmaan 4mm runkolevyllä olevista tahdo kovin paljon kevyempää saada, jos ei mennä aitoihin x-runkoihin?

Samppa

#26
Lainaus käyttäjältä: mikkox9x - huhtikuu 21, 2016, 09:15:22 AP
Kukaan muuten punninnut tota Epiquad 210X:sää? Kivan näköisiä runkoja on paljon mutta pakostakin tahtoo olla luokkaa 140g 5" hiuksille olevat. Tosin ei varmaan 4mm runkolevyllä olevista tahdo kovin paljon kevyempää saada, jos ei mennä aitoihin x-runkoihin?
180X runko painaa 87g. Tämä 210X on pidemmillä armeilla, mutta keskiosa on sama. Painoa varmasti jonkin verran enemmän, mutta enpä osaa sanoa ylittääkö kuinka reilusti 100g

Ei tullut punnittua runkoa pelkästään (tyhmä minä). Mutta kasattuna meikäläisellä paino on tällä hetkellä 1000mAh 4S akulla ja hieman topatulla Mobiuksella tasan 550g. Juuri eilen puntaroin. 1300mAh akulla sitten liki ~30g enemmän.

Heti kasauksen jälkeen lentopaino oli ilman nauhoittavaa ja 1000mAh 4S akulla 488g. Sen jälkeen olen asentanut nauhoittavalle kaltevan asennuslevyn, mutta enpä juuri muuta. Varmaan siitä ja mobiuksen toppauksista tulee sen verran painoa, että nauhoittavan kanssa paino nousee noinkin ylös.

MikeK

Kyllä 5" rungon paino olis ihan hyvä olla siinä max.100 gramman kohdalla. Nyt kun on tullut paukutettua omaa pitkin hiekkakenttää sekä betonilattiaa, on 4mm pohjalevy aika overkill kisarunkoon. 3 millinen hyvä hiilari kestää uskomattoman paljon iskuja.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

mikkox9x

#28
Joo se paino ois kyllä kiva ku ois se max. 100g. mutta kaikki on noita 4mm versioita. Kai se on sitte, että tehdään melkeen pomminkestäviä niin kellään ei oo valittamista  :). Toi BOLT210 vaikutti nyt jotenki järkevältä painon puolesta, aloituspostauksessa mainituista.

Lienee toi EpiQuad jotain samaa luokkaa ku ZMR250 tai jopa painavampi(Mun ZMR 1806 DYS:t ja 1000mah akulla 476g). Lentoon vaikuttavista ominaisuuksista ainoa taitaa olla toi X-runkoisuus joka on selvempi etu.

Lienee se kuumin racer runko, jos puhutaan ihan kisavehkeistä niin selvästi joku Black Bolt XBR220 tai vastaava. Ei mitään ylimäärästä, mahtuu 6"-huiskat, aito x-runko ja ei paina paskaakaan. Muuten kyllä sitte ihan saman minkä näkönen se runko on ja hintanen, ku vaan paino, painopiste ja muoto vaikuttaa (x-runko, H-runko jne.). Ja sitte tietty jos runko on joku järkyttävä purje niin ilmanvastuski vaikuttaa  ;D ja rahalla saa laatua.

Samppa

#29
En tiedä mikä kaikki siihen lentoon vaikuttaa, mutta yllättävänkin selvästi on eri vehkeiden lennettävyydessä eroa vaikka paino ei juuri eroakaan. Mun edellinen ERC250 oli vain hieman painavampi kuin tämä epiquad. Silti eka kertaa kun lensin epillä niin tuntui aivan epäluonnollisen vakaalta ja helpolta lennettävältä. Eikä ERC250:kään ollut huono lentää. Vaikutelma oli vähän sama ku olis hypännyt ralliautosta formulan rattiin. Epi kulkee terävätkin kurvit kuin juna kiskoilla. Tuolloin oli toki mm. ratet vielä aika maltillisia. Varmaan kevyemmät kisarungot olis vielä namumpia. Tämä on mun käytölle tällainen hyvä kompromissi, kestää paiskoakin. Kyllä tämä on jo paljon kovemmin iskua saanutkin kuin erc. Tuota "rata-ajoa" aika ahtaissa tiloissa kun lähinnä tulee harrastettua niin ei tarvi isoa lipsausta kun kolisee jo. Muuten on kestänyt hienosti, mutta vtx antenni oli liian kovalla kulutuksella. Piti panna 90 asteen kulma keräämään osumamomentit. Nyt antenni tuntuu pääsevän helpommalla kun pääsee tällissä kääntymään kahteen eri suuntaan. Ei väänny niin solmuun.

Mielenkiinnolla odotan millainen tuommoinen 130 kokoinen on lentää verrattuna isompiin.