Multikopterit.net keskusteluforum

Yuneec Typhoon H

Aloittaja jasakuva, toukokuu 10, 2016, 08:53:52 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

trosendahl

#30
Lainaus käyttäjältä: Jones - elokuu 05, 2016, 10:22:09 AP
Onkos tuossa uusimmassa päivityksessä jokin pahanlaatuinen bugi, uusinta päivitystä ei enää ole Yuneecin sivulla se on ilmeisesti poistettu siltä. Luin jostain ameriikan sivuilta että Eu versiossa olisi jotain ongelmaa. Onko muilla tietoa tästä??

Minusta tuo on ihan puutaheinää että ohjelmistopäivitys olisi vedetty jakelusta. Yuneecin sivulla on yhä tarjolla V2.15, joka on siellä möllöttänyt siitä asti kun se julkaistiin. Tiedostokokokin on säilynyt samana, en usko että mitään on vedetty pois jakelusta. Se asentaa seuraavat ohjelmistoversiot laitteistoon:

Gimbal: V1.22
AutoPilot: V1.16
Camera: V3.2.07(E)
RealSense: ?

ST16 System: st16_system_v03.01.b22
Transmitter: st16_tx_v00.19
Radio: st16_rf_v01.09

Itse en ole huomannut mitään ongelmia tämän kanssa.  :o
Toki Yuneecpilotsin forumeilla on yksittäisiä huhuja siitä, että drone olisi kääntynyt aikaisemmin kohti kotia uuden firmwaren kanssa. Näiden todenperäisyys tosin on mitä on, sillä lennätyspaikka ja siellä vallitsevat "radio-olosuhteet" voivat aiheuttaa suuriakin vaihteluita.

Typhoon H taitaa olla siitä onnistunut tuote, että sen omistajilleen aiheuttaman mielihyvän ohella se tuntuu myös aiheuttavan erityisen pahaa mieltä karkuun lentävään kuluttajaelektroniikkaan erikoistuneelle kilpailijalle/kilpailijoille olemassaolollaan. Näistä valkoisten muovidronejen valmistaja tuntuu olevan erityisen aktiivinen, sekä patenttiriidan, että myös ilmeisesti sosiaalisen median keinoin. Netin englanninkielisillä forumeilla leviää Yuneecin tuotteista jos jonkinmoista huhua, olkoonkin että näiden paikkansapitävyys tuntuu olevan mitä on. Tämä firmware-sotku lie yksi esimerkki siitä. Epäillään myös, että perätön uutisointi ja trollaus ko. tuotteista on kilpailevan valmistajan ja heidän työntekijöidensä aikaansaannosta, esimerkkinä sivusto http://www.yuneecuav.com/, jonka ulosanti keskittyy pelkästään Yuneecin tuotevalikoiman mollaamiseen ja kilpailevan valmistajan tuotteiden ylistämiseen. Kiinalaiset, hienoa porukkaa...  ::)

trosendahl


Maikhell

#32
Minulla meinasi käydä vähän hassusti tai kävikin ja nyt palautellaan taas luottamusta koneeseen.
Lentoon lähdön jälkeen yhtäkkiä kopteriin ei ollut minkäänlaista hallintaa ja kopteri syöksyi pusikkoon. Flight logi vahvistaa sen ja nyt ei toinen laskuteline toimi. Kamera lähti myös irti,mutta sen sain vielä paikalleen.

Flight modena oli angel mode ja gps lukittuna ym. oli kunnossa. Sen havaitsin, että wifi/kamera näkymä jääty jalkojen noston jälkeen ja hieman tämän jälkeen koneeseen ei ollut hallintaa..mutta nuiden yhteyshän on kaksi eri asiaa.


Nyt vähän mietityttää..ja mieltä painaa..en usko kuitenkaan tällä kokemuksella olevan minun virheestä kyse,vaikka itse sanonkin.

NikuZai

Maikhell, minulle tapahtui aivan sama ongelma. Sain kopterin tuossa viikko sitten, mutta nyt viikonloppuna pääsin testaamaan ekan kerran. Ensimmäinen akkulinen lensi mukavasti ja mitään ongelmia ollut. Mutta heti kun pistin toisen akun kiinni kopteriin ja nostin sen ilmaan (flight mode oli angel mode ja gps lukittuna), lähti se sitten omia matkoja leijumaan oikealle alas päin. Reilun 20-30metrin päästä sitten pystyin poimimaan kopterin osia, gimbal / kamera johdot irti ja probelleja useampi hajalla. Ei nyt ehkä ihan ollu sellainen kapistus mitä odotin jos kerran "fly away" kokemus tulee jo alla 30min lentoajan kuluessa.

Vein kopterin takaisin Rajalalle ja heidän mukaan huoltoon menee usea viikko, hermot kireellä ja kun ensin saa odottaa yli kuukauden kopteria ja sitten heti joku tekninen virhe. Ei kyllä tunnu päätä huimaavan tämä Yuneecin laatu. En tiedä sitten onko Phatomit parempi laatusia mutta tuntuu kyllä siltä, että huonon osotoksen tein. Onko teillä muilla ollut saman tyylisä ongelmia?

Minua ainakin harmittaisi vähemmän jos olisi ollut oma moka mutta kun kerran kopteriin ei ole mitää hallintaa vaan se lentää itse pois, niin jäi kyllä karvas maku.


trosendahl

Todella tympeää jos nyt ilmenee että tämäkin laite on altis karkaamisille. Typhoonissa on Internetin huhujen mukaan ollut aikaisemmissa malleissa mm. "toilet-bowl" -efektiä aiheuttanutta GPS/magnetometrivikaa, mutta karkaamiset on kyllä todella huono homma. Niitä ei saa tällaisen laitteen kanssa kyllä tapahtua. Herjasiko se karatessaan mitään GPS:stä tai kompassista? Molempien vikatilanne ilmenee värinänä ja suuren osan ruudusta peittävänä virheilmoituksena.

Uusin firmware-päivitys on mahdollisesti aiheuttanut joillakin ongelmia netissä:

http://yuneecpilots.com/threads/firmware-update-warning-on-the-typhoon-h.4000/
http://yuneecpilots.com/threads/compass-warning-whats-going-on.3941/page-4

trosendahl

Lainaus käyttäjältä: Maikhell - elokuu 10, 2016, 10:03:20 AP
Minulla meinasi käydä vähän hassusti tai kävikin ja nyt palautellaan taas luottamusta koneeseen.
Lentoon lähdön jälkeen yhtäkkiä kopteriin ei ollut minkäänlaista hallintaa ja kopteri syöksyi pusikkoon. Flight logi vahvistaa sen ja nyt ei toinen laskuteline toimi. Kamera lähti myös irti,mutta sen sain vielä paikalleen.

Flight modena oli angel mode ja gps lukittuna ym. oli kunnossa. Sen havaitsin, että wifi/kamera näkymä jääty jalkojen noston jälkeen ja hieman tämän jälkeen koneeseen ei ollut hallintaa..mutta nuiden yhteyshän on kaksi eri asiaa.


Nyt vähän mietityttää..ja mieltä painaa..en usko kuitenkaan tällä kokemuksella olevan minun virheestä kyse,vaikka itse sanonkin.

Suosittelen laittamaan laitteen korjattavaksi. Ei ole normaalia toimintaa.

trosendahl

Lainaus käyttäjältä: NikuZai - syyskuu 05, 2016, 05:35:40 IP
Maikhell, minulle tapahtui aivan sama ongelma. Sain kopterin tuossa viikko sitten, mutta nyt viikonloppuna pääsin testaamaan ekan kerran. Ensimmäinen akkulinen lensi mukavasti ja mitään ongelmia ollut. Mutta heti kun pistin toisen akun kiinni kopteriin ja nostin sen ilmaan (flight mode oli angel mode ja gps lukittuna), lähti se sitten omia matkoja leijumaan oikealle alas päin. Reilun 20-30metrin päästä sitten pystyin poimimaan kopterin osia, gimbal / kamera johdot irti ja probelleja useampi hajalla. Ei nyt ehkä ihan ollu sellainen kapistus mitä odotin jos kerran "fly away" kokemus tulee jo alla 30min lentoajan kuluessa.

Vein kopterin takaisin Rajalalle ja heidän mukaan huoltoon menee usea viikko, hermot kireellä ja kun ensin saa odottaa yli kuukauden kopteria ja sitten heti joku tekninen virhe. Ei kyllä tunnu päätä huimaavan tämä Yuneecin laatu. En tiedä sitten onko Phatomit parempi laatusia mutta tuntuu kyllä siltä, että huonon osotoksen tein. Onko teillä muilla ollut saman tyylisä ongelmia?

Minua ainakin harmittaisi vähemmän jos olisi ollut oma moka mutta kun kerran kopteriin ei ole mitää hallintaa vaan se lentää itse pois, niin jäi kyllä karvas maku.

Tuo on kyllä todella harmillista. Yuneecin Suomen maahantuoja on Kyosho Finland, uskoakseni myös Rajalan myymissä laitteissa. Itselle sattui myös maanantaipäivän kappale paketista, siinä yhdessä moottorissa oli vialliset laakerit. Kyosho Finland korjasi dronen niin että alle 48 tunnin minulla oli postitse toimitettu korjattu laite jossa sen koommin ei ole ongelmia ollut. Soitto heille voisi olla paikallaan?

En usko että kovinkaan huonoa ostosta teit, toimiessaan tuo laite on todella hyvä, mutta toki tuollainen sitä luottamusta tuotetta kohtaan nakertaa pahasti. Käyttäjävirheeksikään tuommoista ei voi mitenkään päin laittaa minusta, jos hallintaa ei ole niin sitä ei ole. Aiemmin pasteamani linkeissä toistuu ihan sama kuvio uusimman softapäivityksen myötä, tosin kompassivirheen kanssa.

Rautasami

Moi vaan kaikille YTH:n omistajille/lentäjille.

Oma H on pelittänyt kokolailla hienosti, lukuunottamatta paria pikku murhetta. Minullakin oli yksi maanantaimallinen moottori, joka ylikuumeni ja kosahti ilmassa. Tuli ainakin todettua kuinka hyvin H lentää viidellä moottorilla. Myös gimbaalissa oli vika, jonka takia se nytkähteli paikalla ollessaan. Kyosholla hoitivat kaiken takuuseen, uuden moottorin varsineen, sekä uuden kamera+gimbaalin. Aikaa tosin meni melkein 3 viikkoa. Olen kuitenkin ollut erittäin tyytyväinen saamaani palveluun.

Kuvaamiani videoita voi käydä tsekkailemassa https://www.youtube.com/c/SamiRautaneva

Peku lentäää

Hei kaikille.
Mulla päättyi kolmas lento pakun kylkeen, onneksi kone oli leijumassa melko matalalla eikä ehtinyt kiihtyä täysille. Potkureita tietysti hajosi, kameran vaimennin hajosi, moottorin kiinnike halkesi ja kameran kiinnike repesi,( mikä varmaan on tarkoituskin näissä tapauksissa). Aineelliset vahingot jäänevät toivon mukaan 100-150 euroon, henkisistä en tule toipumaan ikinä.
Lentoonlähtö sujui ihan ok laskutelineet suostuivat tällä kertaa nousemaan ( eivät aiemmin nousseet liikahtivat vain hieman ) vifi yhteys katkesi sen jälkeen ja palasi hetken päästä 5 -10 min. lennätystä, kone oli paikallaan leijumassa kun se heilahti voimakkaasti sivulle ilman että tein ohjausliikkeitä, oli hetken vakaana ja lähti tulemaan kohti samalla pudottaen korkeutta osui onneksi pakun kylkeen                              ( ei henkilövahinkoja ) Mitä helv....  mitä tapahtui ja miksi.

Jones

n. 20 lentoa takana eikä minkäänlaisia ongelmia, pelaa kuin buiggi.

Rautasami

#40
Kuinkas moni on lentänyt uusimmalla firmiksellä?
v03.01.b23 / v2.24_E

Ulkomaisilla foorumeilla joillakin on kompassissa ollut ongelmia.

Peku lentäää

Hei taas, vauriot korjattu tosin kameran pikakiinnikkeen vastakappaletta ei ollut hyllyssä, pikaliimalla korjasin pelkäänpä vain ettei ole liimattavaa muovia anyway sillä mennään budjetti alittui kirkkaasti 55 €
riitti. Kone tuntui pelaavan ilman kummempaa häikkää, kokeilin samalla punaista nappia kamera irti ja laskutelineet alhaalla, alle kahdesta metristä ei vaurioita sen jälkeen moottorinvarren pikakiinnikkeet hajoilee, muttamutta normaalistihan telineet on ylhäällä ja kamera alimmaisena (hohhoijaa)
Täytyypä viikolla suorittaa hieman lentoturmatutkintaa oliko ympäristössä jotakin mikä vaikutti hallinnan menetykseen, jos ei löydy mitään järkevää syytä aiheuttaapi se hieman hermostuneisuutta.
En oikein pidä ajatuksesta että sivullisille aiheutuisi vaaraa.
Kaikenkaikkiaan itseluottamus on taas täydet sata ja häntä pystyssä.

Maikhell

Moi!

Rajalan maahantuoja on Boston.

Olen lähettänyt viikkoja sitten kopterin saksaan korjattavaksi ja mitään ei ole kuulunut. Lähetyskään ei mennyt putkeen. Olin viemässä kopteria siwan kautta lähetettäväksi ja eivät ottaneet vastaan sitä vaikka onkin DPD:n toimipiste. DPD:n kautta menevät nuo kopterit huoltoon. Jouduin sitten itse viemää  kopukan sinne DPD"n terminaaliin ja siellä taas ihmettelivät että mikseivät ottaneet. Onneksi asun lähellä.No he ottivat, mutta siinä tilanteessa eivät sitten antaneet minulle lähetystunnusta, josta oisin voinut seurata tuota kopterin menoa saksaan, joten nyt on tilanne se, että en edes tiedä onko kopteri mennyt saksaan.
Toisekseen, olen saanut erittäin hyvää asiakaspalvelua  maahantuojalta( hankki rahtikirjat ym.) mutta edellenkään tuota Wizard Stickkiä ei ole saapunut ja senkin piti tulla viikkoja sitten.Tämä siis maahantuojan kautta.

Nää asiat vaan täytys toimia..tai ainakin tuntus siltä..jos vekotin maksaa pitkälle toista tonnia.

Olen tästä tilanteesta kyllä hieman..noh..tiedättehän..

NikuZai

Itse olen myös hämmästynyt sekä pettynyt Rajalan tapaan hoitaa huolto. Kopteri oli heillä ensin reilu 1,5 viikkoa ennen kuin se lähti edes huoltoon. Odotti kaiketi Boston Oy:ltä RMA numeroa. Olin myös suoraan yhteydessä Yuneec Euroopan toimistoon ja heiltä tuli vastaus, että normaali huolto aika on noin 4 viikkoa mutta nyt on koptereita tullut niin paljon, että se voi pahimmillaan kestää jopa 6 viikkoa.

Minua ei oikein tämä kopteri vakuuttanut, kun alle 20min lentoa takana ja kopteri maailmalla jo kolmatta viikkoa ja pahimmassa tapauksessa se on siellä vielä toiset 3 – 4 viikkoa. Eipä ole paljoa hyötyä pidemmästä takuusta kun se on melkein ensimmäiset 6kk huollossa. Ikävä alku kuvaus harrastukselle, kaiketi pitää pysyä noissa FPV/250-sarjan koptereissa missä osia voi vaihtaa halvalla ja nopeasti. Ja jotenkin vaikea käsittää, että näin kalliissa laitteessa on noin paljon lastentauteja vielä, luulisi että uudet firmwaret testaan huolellisesti ennen kuin ne julkaistaan. Mutta kaiketi tässä mennään Windows 10 tavalla, eli normaali käyttäjä toimii testaajana..Onko joku uskaltanut jo kokeilla aivan uusinta firmwarea?

Odottavan aika on pitkä ja harmittaa kun jää kauniit syys maisemat kuvaamatta..

Pasi78

#44
Oma h lensi siihen asti hyvin kunnes päivitin.Siitä alkoi kompassinkalibrointia käskevä valo vilkkumaan ja kopteri muutenkin piipitteli kummallisesti.Lisäksi ei vastannut enää kunnolla ohjauskomentoihin.Nyt huollossa,saa nähdä milloin tulee takaisin.Reilun viikon nyt ollut kyosho myllyssä.Tälle välille tullut jo yksi korjauspäivityskin kopterille.Toivotaan että toimii kunhan palaa.Kova polte ois jo kokeilla noita fpv laseja :-) Todella hyvä kopteri toimiessaan.