Multikopterit.net keskusteluforum

Millainen antenni?

Aloittaja X800, elokuu 12, 2014, 01:44:35 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

aprepo

#15
Postininja toi paketin ja sisältä paljastui helical antenni. Jotenkin tämä ei vaan näytä hyvältä:

"Ei tää kulje kovempaa!"

zapster

Kylmäjuotos, anna sille lämpöä :)

MikeK

Täh? Ihan reisillään toi antenni. Pistitkö jo palautetta?
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

aprepo

Joo, kylmäjuotos irronnut tuosta reflectorista. Pieni epäilys että on saattanut rikkoa johdon laatikossa pyöriessään. Tuo oli kyllä paketoitu isoon pakkaukseen mutta se itse muovipakkaus päästää tuon pyörimään ympäriinsä. Juu, laitoin samantien palautetta. Näki heti että tuo paskana, käytin ulkona paketista sen verran että otin nuo kuvat ja laitoin takasin. En ala kokeilemaan ennen kuin vastaavat. Sopivasti oon lähdössä kohta reissuun, pitäisi saada tuo selvitettyä ennen sitä, muuten tää menee melko pitkälle syksyyn.
"Ei tää kulje kovempaa!"

taski

Ei nämä alle 8usd (pari) antennit ihan huippulaadulta näytä...   ;D

ntthhtl

Vähän on kulmat kyllä pielessä ;) Noita on kyllä ihan hauska värkätä ite. Tosin oon tehnyt vaan 1.3GHz:lle, 5.8 kokoisten kanssa voisi mennä jo hermo :)
Ite juuri naureskelin vielä hienommalle antennille. Kuva poimittu rcgroupisista


taski

Joo, sen verran näprääjää löytyy täältäkin, että pitänee hommata pigtaileja ja mig-lankaa...

Tossa mun kuvan antennissa on luultavasti myös langan pituudet (noiden messinkiholkkien vuoksi) vain sinne päin, eli ei välttämättä ihan optimoitu oikealle taajuudelle. Tumpeilla pääsi noin 150 metriin, kokeilen kyllä miten näillä kantaa. Skyzone xxx mW (se HK:n halpa).

Petsku

En jaksa ite näperrellä noita niin siksi kannan rahani joko immersionin antenneihin tai sitten IBCrazyn tekeleihin. Sekopään antenneista on toi helical joka toimii juuri niinkuin on luvattu :)

MikeK

Sama täällä. Immersionin v2 antennit on toimineet hiton hyvin. Se suojakupu tosin lähtee helisemään ekassa torpissa, mut tipalla liimaa kiinnittää kunnolla uudelleen.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"


taski

Näprääminen on kivaa! Ensimmäiset valmiina, pitäisi olla mitat ja kulmat jotakuinkin tontillaan - ainakin noihin halpiksiin verrattuna  ;D

Tuon "jalan" pituuden merkitys ja painoarvo on jäänyt vähän hämärän peittoon, kun laiskana ei viitsi opiskella asiaa tarpeeksi. Kaupallisissa versioissa on jos jonkinlaista; laatuvärkeissä se varmaan on huomioitu muussa mitoituksessa?