Multikopterit.net keskusteluforum

Taranis Q X7

Aloittaja robofly, huhtikuu 05, 2017, 10:57:26 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

robofly

Joko tilasit? Mikä fiilis uudesta X7sta?

Itse tilasin pari viikkoa sitten BGltä. Laite saapui pari päivää sitten ja olen lentänyt sillä simulaattoria. Ohjain tuntuu hyvältä kädessä, takakannessa on kumiset tarttumapinnat, joista on hyvä pitää kiinni. Uusi näppäimistö aiheuttaa kihelmöintiä housuissa ::) ainakin vanhaan Taranikseen verrattuna. Napit ovat keveitä painaa ja uusi rulla on vaan pirun hyvä, nopeuttaa monia asioita!

Tänään kaveri toi X6 ja X8 vastarit testiin, alettiin siinä bindaa niitä. No bindasiko s##&#&@ >:(>:(>:(>:(>:( ei bindannu.
Mitä seuraavaksi, sitten aletaan flashailee firmiksiä, mankaan, sisäinen XJT, vastarit, eu ja non-eu. Käytiin kaikki kombinaatiot läpi. Perus rumba tiedätte kyllä. 2h myöhemmin ei bindaa vieläkään. Testataan vielä bindaako vastarit vanhaan X9iin.

juko

Tänne tuli kolmisen viikkoa sitten, muttako kopteri on vielä matkalla, niin ei kokemuksia.. Omani tuli Bangoodista ja mukana tuli RX8R vastari. Lähetin tuntuu kyllä hyppysissä ihan laadukkaalta ja valikko helpohko käyttää..
Laittakaahan tänne säikeeseen kokemuksia miten olette mahdollisista vastoinkäymisistä selvinneet.
Tämmöstä tuli tänään...

robofly

Ootko juko saanut bindattua omaa vastaria?

robofly

Eilen tuli vastaan tonenkin bögi. Yritin konffata expot potikalla säädettäväksi. Normaalisti mennään expon kohdalle ja painetaan Enteriä pitkään niin numeron tilalle pitäisi vaihtua Global variablet, mutta tällä kertaa ei.

Sain lopulta Global variablet toimimaan, mutta se piti tehdä Companionin kautta, ensin backup models sitten editoin modelia Companionilla ja lopuksi siirsin sen takaisin Taranikselle. En tiedä missä  vika oli, mutta veikkaan että EEPROMissa oli jotain häröä.

robofly

#4
Global variable vika korjaantui OpenTX päivityksellä. On kuulemma tunnettu bugi X7 stock firmiksessä.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

juko

Lainaus käyttäjältä: robofly - huhtikuu 06, 2017, 04:38:38 IP
Ootko juko saanut bindattua omaa vastaria?

En ole vielä edes koittanut.. Täytyy tässä viikonloppuna..
Tämmöstä tuli tänään...

robofly

Bindaus bugi selvisi.

Ja kyseessähän oli väärä firmware. Kun lataat firmiksiä FrSKY sivulta paina isoa DOWNLOAD (uusin versio) nappia, eikä sieltä taulukosta. Samperin laiskiaiset kun eivät viitsi taulukoida asioita selkeästi.

Ratkaisu löytyi RCGroupsista

rapu_santeri

Hyvin on vehje pelannut omassa käytössä. Bindannut ongelmitta niin sisäisellä kuin ulkoisellakin lähettimellä. Oikein positiivinen yllätys hintaisekseen. Hieman miinusta tulee rullasta: välillä (oikeastaan todella usein) rulla pyörähtää seuraavaan tai edelliseen kohtaan juuri kun on painamassa rullaa pohjaan. Samaa ongelmaa tuntuu olevan muillakin. Samoin kevyttä miinusta tulee ulkoisen lähetysmoduuliluolan hölskyvästä kannesta. Suunnittelin ja 3D-printtasin paremman kannen ja samalla vielä pienet jatkot stickkeihin. Alla linkit, jos löytyy kiinnostusta moisia modeja kohtaan:

Kansi: http://www.thingiverse.com/thing:2265682

Jatkot: http://www.thingiverse.com/thing:2265690

colazo

Näköjään muillakin ongelmia  :) Eli minulla myös tuo ohjain ja xsr jonka asensin falcon 250 pro:hon kaikki toimi muuten hyvin cleanflightissa ym mutta en saa moottoreita käyntiin. Olen siis vasta muutaman kerran lentäny sillä eachinen ohjaimella  eli kokemusta ei ole. Osaako kukaan please kertoa missä mahdollisesti olis vika niin pääsisin lentämään ?

smg24

Lainaus käyttäjältä: colazo - huhtikuu 23, 2017, 01:21:12 AP
Näköjään muillakin ongelmia  :) Eli minulla myös tuo ohjain ja xsr jonka asensin falcon 250 pro:hon kaikki toimi muuten hyvin cleanflightissa ym mutta en saa moottoreita käyntiin. Olen siis vasta muutaman kerran lentäny sillä eachinen ohjaimella  eli kokemusta ei ole. Osaako kukaan please kertoa missä mahdollisesti olis vika niin pääsisin lentämään ?

Armaaminen?

robofly

Taranis sai LIPO akun. Nimellinen kapasiteetti 5000mAh. Voi olla kiinan mAh, mutta kuitenkin pitäisi toimia pitempään kuin pattereilla.

https://www.youtube.com/watch?v=_QtKfkcUKko

Petsku

Lainaus käyttäjältä: robofly - toukokuu 19, 2017, 08:22:50 IP
Taranis sai LIPO akun. Nimellinen kapasiteetti 5000mAh. Voi olla kiinan mAh, mutta kuitenkin pitäisi toimia pitempään kuin pattereilla.

https://www.youtube.com/watch?v=_QtKfkcUKko

Tollahan lentää kaks vuotta putkeen lataamatta :D Omassa 9:ssä 2200mah lipo ja kerran kaudessa lataus. Tohon olis riittäny hyvin toi 2500mah mut ei kai siinä jos sinne mahtuu 5000mah :D

robofly

Hehe ku oli tilaa niin se piti saada hyötykäyttöön :) Saa nähdä kauanko menee yhdellä latauksella.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk


Sieppi

Kokeillaan ny täältäkin... Eli QX7 ja eachine QX90: sain kuin sainkin taraniksen bindaamaan kopteriin D8 moodilla(?) mutta vaikka olen ohjelmoinut ohjeiden mukaan (youtube) arming kytkimen ei moottorit lähde käyntiin. Mun eväät rupeaa oleen syödyt, olisko neuvoa mitä nyt?