Multikopterit.net keskusteluforum

Fc:n lentomodeista

Aloittaja hamatiju, toukokuu 01, 2017, 02:02:59 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hamatiju

Kertokaas viisaat mikä on pielessä, vanha zmr:ni lentää "head free" tilassa kuin unelma, pitch ylös/alas kone tulee eteen/taakse, roll vasen/oikea kone kallistuu vasemmalle/oikealle, eli toimii kuten kuuluu.
Fc:nä vanha naze32 rev.10.
Mutta, uudemmat minini, toinen tbs vendetta jossa tbs:n oma kolibri v1.2 fc ja toinen zmr jossa f4 omnibus klooni, molemmissa angle ja horizon tilat toimivat kuten kuuluu mutta, head free:n kun kytkee niin toimii tikut peilikuvana, eli pitch ylös jolloin pitäisi nokka laskea ja koneen mennä eteenpäin niin nouseekin ja lähtee taaksepäin, rollista vasen/oikea myös peilikuvana käännän oikealle lähteekin vasemmalle kallistumaan ja toisinpäin :o, heti kun kytken taas angle tai horizonin niin toimii oikein...

hamatiju

Vastataanpa itelleen tässä kohtaa ja kysytään lisää, eli head free kuukuukin ilmeisesti betaflightissa toimia niin että kone rekisteröi headfree moden aloitus asennon "koti" asentona, jos perä on tällöin itseään kohden toimii tikut 1:1, mutta kun kääntää yawilla keulan itseään kohti pysyy liike edelleen vasemmalle vedettäessä vasempana vaikka nokka olisikin itseään kohti jolloin laseista katsottuna kone toimii peilikuvana.

Mikä betafligt mode mahtaa toimia manualina/acrona?
Suoraan acro tai manual tiloja ei edes löydy ???

Samppa

Acro on päällä automaattisesti silloin kun mikään muu moodi ei ole päällä. Headfreetä ei ole tarkoitettu lennettäväksi lasit päässä ;D


Petsku

Ja jos haluat jotain muita kun acroa käyttää niin vaihda softaa. Betaflight on kehitetty mineille kisaamista/freestyleä varten, ja jätetty kaikki muu turha kehittämättä esim. just headmodet sun muut vakautus ja helpotus modit.

Ukkopaha

Vakautusmodit toimii betassakin mielestäni ihan ok. Ei sitä kannata juurikaan käyttää, koska se toimii muissa softissa varmasti paremmin. Itse olen yhden minin pelastanut betan vakautusmodella, onko se nyt horizon vai mikä? Eli kesken acroilun fpv-kuva katosi, jolloin vaihdoin vakautusmoden päälle ja lisäsin hieman kaasua, jotta kone ei tipahda maahan. Vaihdoin fpv-lasit silmälaseihin ja sain onnistuneesti ajettua koneen takaisin. Acrolla olisi tullut varma torppi tai koneen katoaminen. Kone oli juuri ja juuri silmin nähtävissä oleva piste jossain kaukana, kun sain silmälasit päähän. Onneksi kaveri oli spotterina ja pystyi näyttämään missä kone leijui. Eli kannattaa pitää vakautusmode jossakin radion namikassa ihan varmuuden vuoksi.

hamatiju

Joo, mielestäni myös angle ja horizon modet toimivat ihan mainiosti, tahdon viellä tietää mikä on betassa acro mode jolla voi miniä viskoa kuten haluaa taivaalla?
Acro nimistä modea ei ole ja head free:ssä kun kääntää rollia vasemmalle menee minikin vasemmalle riippumatta sen orientaatiosta lentäjään nähden.
Eli millä lentää acroa tms lasit päässä?

Petsku

Lainaus käyttäjältä: hamatiju - toukokuu 03, 2017, 11:50:59 AP
Joo, mielestäni myös angle ja horizon modet toimivat ihan mainiosti, tahdon viellä tietää mikä on betassa acro mode jolla voi miniä viskoa kuten haluaa taivaalla?
Acro nimistä modea ei ole ja head free:ssä kun kääntää rollia vasemmalle menee minikin vasemmalle riippumatta sen orientaatiosta lentäjään nähden.
Eli millä lentää acroa tms lasit päässä?

Niinkuin tuolla aikaisemmin vastattiin niin acro mode on päällä kun ei ole mitään muuta modea valittuna. Unohda se head free, se on kuvauskoptereille lähinnä tehty. Jos lennät fpv lasit päässä niin eikös se oikea ole oikea ja vasen vasen silloinkin?? Se on ihan sama kuin istuisit kopterissa itse kyydissä.

Toinen vaihtoehto on käyttää AIR modea, joka ei sammuta motteja vaikka lasket kaasun ihan nolliin. Tämä mahdollistaa suuren osan niistä hienoista tempuista joita tehdään väärinpäin. Kopterin ohjattavuus pysyy koko ajan riippumatta onko kaasu nollassa vai ei. Jos normi acrolla vedät kaasun nollaan niin moottorit pysähtyvät ja ohjattavuus häviää.

hamatiju

 ;D Sorry meni aiemmin täysin ohi tuo ohje että jos ei ole mitään valittuna niin on acro, no pääseepä tänään testaamaan viimein acron toimivuutta.

Ja tosiaan ei toimi itselläni tuo headfree kuten ajattelisi, jos lähden maasta koneen perä itseäni kohti, lennän eteen, vasemmalle, oikealle, taakse toimii viellä kuten olettaa saattaa, kun käännän yawilla koneen nokan itseäni kohti ja katson laseista, kääntäessäni vasemmalle kääntyykin kone oikealle ja taaksepäin tikusta vetämällä tuleekin kohti...mutta tuunista löysinkin videon jossa sanotaan headfreen toimivan juuri näin, sitä en enää ymmärrä miksi nazessa headfree toimii kuten acro... ::)

MikeK

Mulla on yks kytkin mineissä ja microissa. Armaus ja samalla menee airmode päälle.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Petsku

Lainaus käyttäjältä: hamatiju - toukokuu 03, 2017, 12:06:22 IP
;D Sorry meni aiemmin täysin ohi tuo ohje että jos ei ole mitään valittuna niin on acro, no pääseepä tänään testaamaan viimein acron toimivuutta.

Ja tosiaan ei toimi itselläni tuo headfree kuten ajattelisi, jos lähden maasta koneen perä itseäni kohti, lennän eteen, vasemmalle, oikealle, taakse toimii viellä kuten olettaa saattaa, kun käännän yawilla koneen nokan itseäni kohti ja katson laseista, kääntäessäni vasemmalle kääntyykin kone oikealle ja taaksepäin tikusta vetämällä tuleekin kohti...mutta tuunista löysinkin videon jossa sanotaan headfreen toimivan juuri näin, sitä en enää ymmärrä miksi nazessa headfree toimii kuten acro... ::)
Head free toimii siis aivan oikein. Niinku sanoin ei tuo mode ole fpv lentelyyn tehtykkääm vaan siihen että katsotaan sillä paljaalla silmällä sitä kopteria. Ja kopteri tekee tikun käskyjen mukaan riippumatta siitä missä asennossa se on. Eli vaikka kopteri on nokka sinuun päin ja työnnät tikkua eteenpäin, lähtee kopteri sinusta pois päin eli pakittaa.

MikeK

Ei kai nyt sentään headfreenä fpv:tä :o Jokseenkin mahdotonta lentää noin.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Vertti83

Lainaus käyttäjältä: MikeK - toukokuu 03, 2017, 12:07:06 IP
Mulla on yks kytkin mineissä ja microissa. Armaus ja samalla menee airmode päälle.

Anteeksi maalaisuuteni, mutta ihan yleisenä kysymyksenä, että onko olemassa jotakin tilannetta missä airmodesta olisi jotakin haittaa silloin kun kone on armattuna..?

MikeK

Lainaus käyttäjältä: Vertti83 - toukokuu 03, 2017, 03:28:35 IP
Lainaus käyttäjältä: MikeK - toukokuu 03, 2017, 12:07:06 IP
Mulla on yks kytkin mineissä ja microissa. Armaus ja samalla menee airmode päälle.

Anteeksi maalaisuuteni, mutta ihan yleisenä kysymyksenä, että onko olemassa jotakin tilannetta missä airmodesta olisi jotakin haittaa silloin kun kone on armattuna..?

Kun tuut alas ja airmode päällä, saattaa vetää aika villejä flippejä maassa jos ottaa kimmoketta. Siks asetuksena et voi disarmata jo ilmassa ja kun laittaa kaasun nollille just silloin kun koskettaa maata, pysähtyy moottorit. Mutta ei siitä mitään haittaa ole.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"