Multikopterit.net keskusteluforum

ESC?

Aloittaja Panda, toukokuu 03, 2017, 12:51:48 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Panda

250 kopteri SimonK vai BlHeli escid?

MikeK

"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Panda

Miksi BlHeli? Mulla noista huono kokemus,ei pystynyt calibroima.

Petsku

BLhelin kehitys mennyt PALJON eteenpäin Simoniin verrattuna.

JUHHisi


MikeK

Korjataan vastausta... LAADUKKAAT Blheli noparit ;) Kannattaa valita sellainen mitä kaikki käyttää. SimonK on enemmän kun last season :D
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Panda

Ent 12A vai 20A ESC?
https://www.emaxmodel.com/blheli-30a-opto-esc.html.   
30A liiankin isot ja painavat 250 kopteri.

Petsku

Lainaus käyttäjältä: Panda - toukokuu 03, 2017, 01:41:34 IP
Ent 12A vai 20A ESC?
https://www.emaxmodel.com/blheli-30a-opto-esc.html.   
30A liiankin isot ja painavat 250 kopteri.
riippuu pitkälti moteista ja paljonko ne ottaa virtaa.

jinx

Noparin mitoitus sen mukaan minkälaisia virtoja moottorit vie. 12A todennäköisesti jää pieneksi. 20A:kin voin olla siinä ja siinä, jos muu paketti on sopiva.
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

aprepo

12A on ajalta kun lennettiin 1806 moteilla ja 5030 gemfaneilla. Nykyiset 22xx tai jopa 23xx pannut vie helposti yli 30A per kipale piikeissä korkeanousuisilla 3 tai 4 lapaisilla potkureilla.
"Ei tää kulje kovempaa!"

Samppa

#10
Lainaus käyttäjältä: Panda - toukokuu 03, 2017, 01:19:42 IP
Miksi BlHeli? Mulla noista huono kokemus,ei pystynyt calibroima.

Blheli_S, tulollaan jo Blheli_32. Säätimeen (FC) betaflight ja protokollaksi Dshot = ei tarvitse kalibroida. 20A varmaan riittää, mutta 30A on turvallinen valinta.

Saako SimonK nopareita vielä jostain uutena? ? ? Varmaan jostain Suomalaisesta putiikista voinee vanhaa varastoa löytyä kyllä. Ehkä ne lennokkiin, kuvauskopteriin tms. käy ihan ok, ei ole edes kokemuksia itsellä moisista. Ne oli jo antiikkia kun itse aloitin rallimultiharrasteen reilu vuosi sitten ;D

ashrak

Itse lensin hetken Simon-K 20a nopareilla viime syksynä ja ne oli ihan täyttä kuraa. Kopteria ei saanut smoothiksi vaikka mitä teki. Ero on ihan oikeasti järkyttävän suuri kun vertaa BLheli_s ja dshot vehkeisiin. Racerstarit 7e pala banggoodissa ni ei tarvii paljon arpoa.

E: ja katsokkin sitten että ostat ne S versiot eli blheli_S!!!


hukkis

Onko noita vanhan mallin blheli esc:tä vielä jossain myynnissäkin ;D kai nuo jossain lennokissa menee. Blheli_s on nykypäivää. Blheli_32 on vielä huomista ja tulee olemaan kalliimpia, aikovat vähän ansaita ohjelmillansa. Se on oikein, ilman näiden esc firmiksien vapaaehtoisia kehittäjiä lennettäis edelleen juuri ja juuri tuurilla ilmassa pysyen :D