Multikopterit.net keskusteluforum

Multikopterit.net

Aloittaja trosendahl, huhtikuu 18, 2014, 11:07:05 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

Petsku


Ves@

Oikein hyvästä napista jos jo maksaa bonustakin  ;D
Go4: 40632km
DjiFly: 6444km
Autel: 2055km

FIN-RP-5836XXX

-Phantom 4 Pro, Mavic 2 Pro/Zoom, Pro/Platinium,
-Mavic 3, Air 2, Air 2s, Air, Mini, Mini2, Mini 3 Pro, Spark, Inspire1, Dji Fpv, Dji Avata
-Autel Evo Lite+ , Evo Nano +
-1000mm Octo, 900mm Y6, 1540mm Heksa
-PowerEgg

rotomoto

Jossakin aiheissa oli hienoa saada sähköposti jos keskustelu päivittyy.

Petsku

Tuossa toi muistutus nappula avatun keskustelun yläreunassa :)

taski

Oh no, yksi must-foorumi lisää - ei käy aika pitkäksi :D

ntthhtl

Kiitos foorumista! Tämä sivusto tulee korvaamaan toisen suomalaisen kopterifoorumin kirjanmerkkini.. :)

Pieni palaute drone-sanan käytöstä. Drone-sanassa on militarinen klangi, joten jos sen saisi foorumilta korvattua vaikka uav:llä tai jollain muulla neutraalilla synonyymilla niin ois pop :)

-Antti

MikeK

Jos saisi tämän modin foorumille, saisi nuo videot näkymään. Tai siis toivottavasti on juuri tuo. Itsellä on vuosien kokemus PHPBB foorumeista ja SMF:n kanssa ei ole tullut leikittyä.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

trosendahl

Lainaus käyttäjältä: MikeK - kesäkuu 22, 2014, 01:28:25 AP
Jos saisi tämän modin foorumille, saisi nuo videot näkymään. Tai siis toivottavasti on juuri tuo. Itsellä on vuosien kokemus PHPBB foorumeista ja SMF:n kanssa ei ole tullut leikittyä.

Plugari on nyt asennettu ja videoiden pitäisi näkyä. Ainakin testialueen youtube-linkit näkyvät ok!
Tapatalkiin minun pitää tutustua vähän paremmin, mutta enköhän minä sen ota käyttöön. En ole itse käyttänyt sitä aikaisemmin ja käyttöehdoissa mainitaan mainokset, joten pitää tutustua hieman että kuinka häiritsevää sen mainonta ja puuhastelut mahdollisesti ovat.

Ajattelin muuttaa tuon "Ohjelmointi ja Softa" -osion nimelle Flight Controllerit ja siirtää sinne tulleet, tosi hyvät, radiothreadit tuonne radiolaitteiden alle, jos näiden kirjoittajilla ei ole mitään sitä vastaan! ;-)

Tykkää-nappia on toivottu, sekä täällä että ircin #kopterit.net -kanavalla jossa majailen nimimerkillä Welho_. Olen sen luvannut toteuttaa, ainakin jossain muodossa ja johonkin, mutta perinteiseen suomalaiseen tapaan se saa kaverikseen myös perusnegatiivisen "en tykkää" -napin. Voi olla, että joudun puukottamaan forumisoftaa enemmänkin näitä veijareita varten, joten ihan hengitystä ei kannata näitä odotellessa pidättää. Mutta katsotaan mitä saadaan aikaan! ;-)

trosendahl

#23
Lainaus käyttäjältä: ntthhtl - kesäkuu 21, 2014, 09:09:56 IP
Kiitos foorumista! Tämä sivusto tulee korvaamaan toisen suomalaisen kopterifoorumin kirjanmerkkini.. :)

Pieni palaute drone-sanan käytöstä. Drone-sanassa on militarinen klangi, joten jos sen saisi foorumilta korvattua vaikka uav:llä tai jollain muulla neutraalilla synonyymilla niin ois pop :)

-Antti

Mukava kuulla että pidät! ;-) Tarkoituksena oli itsellä tuoda vähän täydentävää tarjontaa lennokit.netin ja kopterit.netin kaveriksi, kaikissa omat hyvät puolensa ja soveltuvat ilmeisen hyvin omiin aihepiireihinsä! Vastaavasti nämä härpäkkeet ovat kuitenkin omanlaisiaan otuksia, jotka poikkeavat merkittävästi perinteisistä lennokeista tai koptereistaan aina tekniikasta harrastamiseen ja "lajin luonteeseen" asti. ;-)

Drone-sanan käyttö on sinänsä ihan hyvä pointti ja yritän muistaa omissa kirjoitteluissani tuon jatkossa. Omista laitteistani käytän tosin surutta nimeä "drone", tottunut sinänsä siihen, sillä en koe, että suomalaisessa kulttuurissa olisi se militaaripuolen sävy niin vahvana. Tästä on ymmärtääkseeni joillain ulkomaisilla forumeilla ollut puhetta, että se toisi negatiivista sävyä juuri noiden sotilaspuolen assosiaatioiden vuoksi. Voin olla toki väärässäkin, mutta en usko sen tuovan negatiivista sävyä harrastukselle Suomessa, kutsutaanhan Predator-nimisiä Hellfire-kujettimiakin lennokeiksi. Hobbyking Hellfire. Ajatuskin hirvittää... ;-) Mutta tosiaan, pidetään mielessä.

Ves@

Saako foorumin yleisilmeen leveemmäksi, nyt tuntuu melko kapeelta ?
Go4: 40632km
DjiFly: 6444km
Autel: 2055km

FIN-RP-5836XXX

-Phantom 4 Pro, Mavic 2 Pro/Zoom, Pro/Platinium,
-Mavic 3, Air 2, Air 2s, Air, Mini, Mini2, Mini 3 Pro, Spark, Inspire1, Dji Fpv, Dji Avata
-Autel Evo Lite+ , Evo Nano +
-1000mm Octo, 900mm Y6, 1540mm Heksa
-PowerEgg

ntthhtl

Lainaus käyttäjältä: trosendahl - kesäkuu 22, 2014, 12:02:57 IP
Tykkää-nappia on toivottu, sekä täällä että ircin #kopterit.net -kanavalla jossa majailen nimimerkillä Welho_. Olen sen luvannut toteuttaa, ainakin jossain muodossa ja johonkin, mutta perinteiseen suomalaiseen tapaan se saa kaverikseen myös perusnegatiivisen "en tykkää" -napin. Voi olla, että joudun puukottamaan forumisoftaa enemmänkin näitä veijareita varten, joten ihan hengitystä ei kannata näitä odotellessa pidättää. Mutta katsotaan mitä saadaan aikaan! ;-)


En tiedä löytyykö valmista modia tai plugaria, mutta jollain foorumeilla olen nähnyt mielestäni hyvän vastaavanlaisen, mutta monipuolisemman toiminnallisuuden. Eli postauksen alla on napit/linkit: educational/interesting/funny/agree/disagree/love


vähentää ns. +1 viestejä, mutta antaa kuitenkin selkeää palautetta postauksen laadusta






trosendahl

Lainaus käyttäjältä: Ves@ - kesäkuu 22, 2014, 12:12:43 IP
Saako foorumin yleisilmeen leveemmäksi, nyt tuntuu melko kapeelta ?

Kunhan pääsen juhannuksenvietosta vähän leveämmän näytön ääreen niin vilkaisen, eiköhän tuo onnistu! ;-)

MikeK

Lainaus käyttäjältä: trosendahl - kesäkuu 22, 2014, 12:02:57 IP
Plugari on nyt asennettu ja videoiden pitäisi näkyä. Ainakin testialueen youtube-linkit näkyvät ok!
Tapatalkiin minun pitää tutustua vähän paremmin, mutta enköhän minä sen ota käyttöön. En ole itse käyttänyt sitä aikaisemmin ja käyttöehdoissa mainitaan mainokset, joten pitää tutustua hieman että kuinka häiritsevää sen mainonta ja puuhastelut mahdollisesti ovat.
Tapatalkissa ei tule mainoksia mitenkään foorumille. Tuo lukija laitteissa on myös ilman mainoksia. Lähinnä kun tulee mobiililaitteella foorumille, tarjoaa käyttäjälle mahdollisuutta Tapatalkilla lukemiseen.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

MikeK

Lainaus käyttäjältä: Ves@ - kesäkuu 22, 2014, 12:12:43 IP
Saako foorumin yleisilmeen leveemmäksi, nyt tuntuu melko kapeelta ?
Kyllä tää mulle sopivan leveältä tuntuu. Itsellä läppäri käytössä yleensä.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Ves@

Muuten ok joo, mutta mun mielestä jää turhaa käyttämätöntä aluetta noille reunoille.
Yleensä kattelen himassa videotykillä (1920x1080, 106") seinältä ja tää näyttää hieman hassulta.
Puolet ruudusta on harmaata taustaa, imo.
Go4: 40632km
DjiFly: 6444km
Autel: 2055km

FIN-RP-5836XXX

-Phantom 4 Pro, Mavic 2 Pro/Zoom, Pro/Platinium,
-Mavic 3, Air 2, Air 2s, Air, Mini, Mini2, Mini 3 Pro, Spark, Inspire1, Dji Fpv, Dji Avata
-Autel Evo Lite+ , Evo Nano +
-1000mm Octo, 900mm Y6, 1540mm Heksa
-PowerEgg