Multikopterit.net keskusteluforum

Phantom 3 Standard vauriokorjaus?

Aloittaja Redler, kesäkuu 04, 2017, 09:39:41 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Redler

Terve kaikille!

On jo pitänyt jonkin aikaa liittyä tälle sivustolle. En olisi halunnut että eka viesti koskisi vauriokorjausta. Kopterini tömähti tonttiin sillä seurauksella että kamera irtosi. Pidike hajosi ja pikku ruuvit tulivat kierteistä läpi ja "lattakaapeli" poikki. Itse kopteri ei vahingoittunut, kamerasta en osaa sanoa, ainakin silmämääräisesti näyttää ehjältä.

Osaako joku arvioida korjauskustannuksia ja mihin kannattaisi lähettää korjattavaksi? Laaja kotivakuutukseni korvannee omavastuun (150 €) jälkeen loput.


AA

Itse olen yhden Standardin korjannut missä oli samat vauriot ja sen lisäksi yhden moottorin lattakaapeli rikki. Noita (tarvike) varsia ja lattakaapeleita saa ebaystä. Oisko ollu varsi 7 e ja kaapeli joku 13 e. Lattakaapelin liima oli surkeaa, eikä pitänyt yhtään ja varsi oli pari milliä alkuperäistä lyhyempi, minkä takia lattakaapeli ei istunut ihan täydellisesti. Mutta hyvin toi sen jälkeen, kunnes myin pois.

Lähetetty minun VTR-L29 laitteesta Tapatalkilla


Redler

Taas lennetään :)

Lähetin samat kuvat erääseen korjausliikkeeseen ja kyselin korjauksen kustannusarviota. Vastaus: Koko kameramoduuli (300 €) tulee vaihtaa+ työtä 2..2.5 tuntia (n60 €/h).  (Vakuutusyhtiöni ei korvaa drone-vahinkoja ollenkaan). No, tuohan alkaa olemaan melkein uuden kopterin hinnoissa.

Tilasin lattakaapelin Ebaysta kympillä ja kaverin kanssa katsottiin YouTubesta korjausvideo. Vaihtoon meni se pari tuntia ja nyt kopteri on alkuperäisessä kunnossa.