Multikopterit.net keskusteluforum

Walkera qr x350 pro ja windows 10 ongelmat

Aloittaja AA, kesäkuu 25, 2017, 06:47:12 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AA

Tuommoisen hommasin käytettynä ja firmistä olin päivittelemässä, mutta tietokone ei nää kopteria. Kone ei pidä mitään ääntä kun kopterin kytkee. Kopterissa vilkkuu vasen ledi. Ajattelin ajuri ongelmaksi, joten asensin arduino IDE:n ja Mission Plannerin sopivien ajurien toivossa, mutta ei auttanut. Pistin vielä Windowsista sen ajurien minkälie varmennuksen pois päältä, mutta ei auttanut. Onko jollain ideoita mitä koittaa seuraavaksi?

VERTICAL

Onhan sinulla USB kaapeli, jossa on kaikki pinnit kytketty ?  Osa on ns. latausjohtoja, joissa ei dataa mene.

Mission plannerin pitäisi kyllä asentaa ajurit ok, mutta voit koittaa asentaa tuon Walkeran oman FlyConfig softan myös. Mission plannerissa pitää tuo ytheysnopeus tiputtaa 56700. Suuremmalla ei toimi.

https://www.verticalhobby.com/kauppa/firmware_updates.php   Tuolta löytyy flyconfig.

AA

On datapiuha. Kopterin usb-levy ja FC ovat ehjiä eikä haise palaneelta. Myös tuo ajureitten allekirjoitus tai mikä onkaan suomeksi otettu pois päältä. Kokeiltu vielä kahdella eri koneella ja johdoilla, mutta mikään ei näe FC:tä. Ja tosiaan vasen ledi vaan vilkkuu kopterissa.

VERTICAL

Toimiiko tuo kopteri kuitenkin, eli FC siltä osin ok ?  Siinä voi tuo USB adapteri kappale olla silloin rikki, eli ei data mene, mutta antaa virran kopterin FC:lle. Sen saa varaosana:
https://www.verticalhobby.com/kauppa/micro-usb-board-qr-x350-pro-p-3761.html  Näyttää olevan loppu, mutta huollon puolella noita varmasti on.. Vain ilman myyntipakettia ja käytetty lennonohjaimien testaukseen.
Tarkista se, jos siinä näkyy jotain olevan irti.

Nyt muuten tulee vain mieleen, että edellinen omistaja on voinut ajaa esim. mission plannerilla väärän bootloaderin, mutta sitten se ei todennäköisesti toimi ollenkaan..


VERTICAL

Niin ja jos olet pääkaupunkiseudulla, niin voidaan huollossa katsoa tuo.  Tai voit toki postissa laittaa tulemaan.

AA

Juu toimii muuten oikein ja lentää. Piipittelin yleismittarilla usb-johdon päästä FC:hen kiinnittyvän kaapelin päähän, joka karvasta on yhteys loppuun asti ja toisaalta mikään ei ole oikosulussa. Eli kaiketi usb-levy kunnossa. FC.n kopan avasin myös ja kaikki näytti ehjältä. Samaa sanottiin tuola Facebook-ryhmässä, että jos mission plannerilla yrittää asentaa firmwarea niin on sitten menee koko FC lentokelvottamaksi. Bootloaderia ei ilmeisesti saa asennettua mitenkään uudestaan?   

VERTICAL

Ei ole ainakaan minulla tiedossa, miten bootloaderin saisi ladattua uudestaan.

AA

Piipittelin vielä kerran tuon usb boardin läpi ja tuota häiriö filtteriä piipittäessä se irtosi. Tilasin uuden teiltä nyt vielä varmuuden vuoksi jos kuitenkin oli vikaa usb boardissa...

Lähetetty minun VTR-L29 laitteesta Tapatalkilla


AA

Eipä auttanut sekään...

Lähetetty minun VTR-L29 laitteesta Tapatalkilla