Multikopterit.net keskusteluforum

Moottorit kyykkää

Aloittaja AA, tammikuu 03, 2018, 09:01:33 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AA

Uudessa värkissä esiintyy tämmöistä ongelmaa: moottorit pätkivät lentäessä. Ei esiinny erityisen matalalilla tai korkeilla kierroksilla, kiihdyttäessä tai muutenkaan minkään tietyn ohjausliikkeen jälkeen. Yleensä häiriötä tuntuu tulevan muutama peräjälkeen ja ne kestävät ehkä 1/5 sekuntia kappale, mutta kuitenkin niin vähän, että ehtisi näkemään mikä tai mitkä moottorit ehtii kyykätä.

Osat:
Omnibus f4 kopio
Emax rs2206
Racestar rev35 35a 4 in 1

Onko ideoita?


Lähetetty minun VTR-L29 laitteesta Tapatalkilla


EMO FPV Drones

Onko kaikki motit kerralla? Mistä näet/huomaat että pätkivät? Tekeekö sitä jos vaan hoveroi?
Yksi mikä voisi olla on failsafe, jos on vähän kauempana kun tapahtuu, ja vastaanottimen signaali pätkii.

https://emofpvdrones.com
mki - Miika Linnapuomi

AA

Äänestä enimmäkseen kuulee, mutta kyllä kopteri myös vähäsen nytkähtää. Mielestäni ei nytkähdä kaikki moottorit samaan aikaan, mutta kuten sanottu ei sitä oikein silmällä erota. Saattaa tulla pelkässä leijutuksessakin. Motor timingia koitin myös säädellä. Mutta ei ollut siitä kiinni.

Lähetetty minun VTR-L29 laitteesta Tapatalkilla


Samppa

#3
Eikös noissa omniklooneissakin ole blackbox? Pane loggaus päälle ja katso bb logista että mitä siellä tapahtuu. Saat sieltä kaiken datan kyllä ulos riittävällä tarkkuudella. Itsellä yhdessä kopterissa alkoi yksi nopari oireilemaan. Teki lyhyitä pätköksiä, hieman vaikea oli silmämääräisesti sanoa että mikä siellä oireilee. Mutta kun otti bb käyrän, niin heti näkee moottorien käyristä että missä moottorissa on piikkiä alas. Helppo homma tuo vian haku näissä.

AA

Onhan siinä. Pitääpä laittaa kortti ja testata jos siitä saisi vihjettä. Myös osd värisee ja katoaa kokonaan täyskaasulla vaikka kaikki maapotentiaalit yhdessä. Kameraa syötän suoraan akun jännitteellä ja vtxää filtterin kautta. Vaikka tuskin se tähän moottorien pätkimiseen liittyy.

Lähetetty minun VTR-L29 laitteesta Tapatalkilla


AA

Hirveästi ei olw kiinnostanut selvittää asiaa kun ulkona on ollut jäätävän kylmää. Löysin kuitenkin videon samasta ongelmasta: https://youtu.be/nqRvju9gzzc

Lähetetty minun VTR-L29 laitteesta Tapatalkilla


AA

Arvaus osui oikeaan, toki olisi voinut blackboxillakin nähdä. Softmounttasin moottorit silikonilättyjen avulla ja ongelma katosi laakista.

Lähetetty minun VTR-L29 laitteesta Tapatalkilla