Multikopterit.net keskusteluforum

250 fpv gps quadi

Aloittaja Vesa, helmikuu 06, 2018, 09:14:46 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vesa

nyt tuli sellainen ajatus mieleen,pöydällä; dji naza paketti,moottorit Racerstar Racing Edition BR2205S 2300KV,Racerstar Tattoo 30A nopparit,fpv kameroita ja lähettimiä löytyy,spektrumin 8000 vastari,runkoa ajattelin joku 250 kokoinen,mitä mieltä muut on? vois tulla hauska setti.

JUHHisi

naza fc soveltunee paremmin johonkin rauhalliseen lentelyyn.
Noi sun tattoo escit ja 2300kv motit taasen toimii parhaiten 210-250mm fpv racerissa..
eli nyt vielä hommaat Nazan tilalle jonkun näppärän fc jossa on pdb ja betaOSD. (esim. Matek f405-CTR)
Niinja tietty vielä se 250mm fpv runko. (esim. qav 210)

Vesa

Juu,mulla on 2kpl 210 runkoista racing dronea,toisessa spracing f3 ja toisessa fury f3 ja kuvaus kopteri nazalla löytyy,ajattelin vain jos tuosta sais sellaisen,todella helposti hallittavan fpv dronen,kattelin videoita yotubelta kun tällaisia oli rakenneltu,mukavan liukkaasti liikku,onhan noilla 210 runkoisilla ihan eri vetää kuin gps kopuilla,noissa mun spracing ja fury kopuissa on aivan eri luonne,fury on pirun vakaa,spracingilla lähtee kuin tykin piipusta,furyssa on sunnysky 2450 kv moottorit,spracingilla dys 2300kv,on näillä hauska pöllytellä.

EMO FPV Drones

Vois olla kokeilemisen arvoinen.. Toisaalta Betaflightilla saa myös tosi rauhallisen, kunhan pistää ratet pienemmiksi, ja vaikka angle mode.
Jos haluaa hitaammin lentää niin sit kameran kulma lähemmäs 0°, niin ei tarvii olla pitchiä että näkis mihin menee.

https://emofpvdrones.com
mki - Miika Linnapuomi

Vesa

Juu,näin aloittelijana saa ratet olla tosi pienet,mikä arvo noihin flippeihin vaikuttaa,nyt ei heitä mitenkään nätisti ympäri,lähtee sivulle aika reippaasti nyt ja muutenkin vähän hidas flipissä,korkeus ehtii pudota 1-2m

JUHHisi

säädät betaflightista ratet silleen et on jotain 900-1000 deg/sek.
ja expoa siihen jonkinverta että tiukkujen keskialueella vähän rauhallisempaa.

flippeihin/rolleihin neuvoksi että :
pieni punchi kaasua ~0.5sek ennen rollia/flippiä, mutta itse rollin/flipin aikana kaasu on nollilla, jottei ropellit pyöri lujaa kun kopu väärinpäin..

EMO FPV Drones

Kuten JUHHisi sanoi. Tohon kaasu nollassa liikehdintään tarvii myös Air mode olla päällä.

Tässä esimerkki, jossa on mukava määrä expoa, niin että tikun keski alueella on vielä aika maltillinen, ja pikainen liikautus ääripäähän saa flipin/rollin.
RC Rate 0,9 ja Super Rate 0,8 = 900 deg/s

Korkeutta kannattaa pitää aluksi reippaasti, että on aikaa korjata jos ei tulekkaan täysi flippi/rolli :D
Hyvä aluksi myös treenata puoli flippejä/rolleja, niin että heittää katolleen eka ihan pikku hetkeksi, ja sit oikein päin takas.

https://emofpvdrones.com
mki - Miika Linnapuomi

Vesa

nyt olis naza sovitettu 210 runkoon,melko herkkä tuo kierrosten nousu 2300kv mootoreilla,kaksilapaisilla potkureilla pysyy juuri ja juuri hallinnassa,nelilapaisilla ampaisi hullun lailla taivaalle,manuaali tilassa nostaa kierrokasia tasaisesti,jos käynnistän att tai gps tilassa niin kierrosten nousu on jumalattoman herkkä,kun käynnistää manuaali tilassa,vähän nostaa kaasua ja sitten att tai gps moodi päälle, niin ei hirveätä piikkiä ota,en tajua miksi nazalla pitää kaasu vaikuttaa vasta puolivälistä,eihän sitä tietenkään näin pieneen ja kevyeen runkoon ole edes suunniteltu,eikä varsinkaan racing moottoreille,noppareissa jotakin häikkää kun moottorit lähtee rykimällä käyntiin,pari niistä kuumenee aivan järjettömästi eikä kalibrointi sitten onnistu millään,tilasin uudet nopparit josko sitten toimis,innolla odotan uusia noppareita että pääsee pihalle testaamaa,nyt vain kämmenen päällä leijuteltu,oli sitten pikkusen hankala sovittaa kaikki purkit niin ettei propellit ota kiinni,nippusiteitä ei ainakaan ole säästelty.

Vesa

Onko tuolla jotain epäedullista vaikutusta kun naza purkki on rungosta oman paaksuutensa verran ylempänä,eikö se pitäisi olla rungon yläpinnassa kiinni,ainakin tuossa kuvaus kopterissa on niin.

Murgo

Voi tosiaan olla jotain tekemistä sen kanssa että Naza on ensisijaisesti suunniteltu hiukan isommille ja rauhallisemmille laitteille. Tuo kaasun käytös taitaa olla sikäli normaalia että noissa "avusteisemmissa" tiloissa idea on että tikku keskiasennossa laita leijuu vakiokorkeudella, siitä ylöspäin nousee ja alaspäin laskee.

Moottorien "rykiminen" ja kuumeneminen voi johtua ajoitusongelmista tai sitten vain siitä että Naza ei oiken kykene noin kevyttä ja tehokasta laitetta vakaamaan vaan "ylikorjaa" jartkuvasti eli oskilloi.

En nyt muista missä määrin Nazassa pystyy gaineja säätämään mutta veikkaisin että vakioasetukset eivät tosiaan 250-kokoiselle liene ihan ideaaliset eli pitäisi koettaa rukata jos edes onnistuu.

Noparein kalibrointi voisi onnistua suoraan vastariin liittäen olettaen että vastarissa on PWM-lähtö?

Vesa

Juu,gainit saa pudottaa 60-80 tasolle.

Vesa

Nyt sain uudet nopparit,kalibroitu yksi kerrallaan vastarissa,testattu ulkona ja toimii aivan järkyttävän hienosti,jotenkin hassua lentää noin pienellä kun leijailee paikallaan,kulkeekin ihan kivasti,tämä voi olla vielä hauska kokoonpano,kerrankin jokin onnistuu.

Vesa

Testi lento suoritettu,pirun tuuli kun häiritsee.
https://youtu.be/-KtaDRIS6A8

Vesa

#13
Nyt pääsin laseja testaamaan,eachinen dvr tallennin käytössä,gps modella mennään.

https://www.youtube.com/watch?v=hZgChMzPp9I&feature=youtu.be
https://youtu.be/hZgChMzPp9I