Multikopterit.net keskusteluforum

betaflight omnibus f4 v3

Aloittaja Einari lindberg, huhtikuu 01, 2019, 12:45:11 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Einari lindberg

Otsikon mukainen kikkura tuli ebaysta ostettua muiden romujen mukana. Vähän nyt sormi suussa että mitä mä tolla teen. Ensinnäkin mietityttää, että mahtaako tuossa olla vastarille pelkkä sbus liitäntä vai saako tuohon myös perinteisen vastarin? muutenkin kaipaidin wiring ohjeita rautalangasta väännettynä sekä minkä softwaren tuohon tarvii ladata?

MikeK

Lainaus käyttäjältä: Einari lindberg - huhtikuu 01, 2019, 12:45:11 IP
Otsikon mukainen kikkura tuli ebaysta ostettua muiden romujen mukana. Vähän nyt sormi suussa että mitä mä tolla teen. Ensinnäkin mietityttää, että mahtaako tuossa olla vastarille pelkkä sbus liitäntä vai saako tuohon myös perinteisen vastarin? muutenkin kaipaidin wiring ohjeita rautalangasta väännettynä sekä minkä softwaren tuohon tarvii ladata?
Kannattaa liittyä Fpv Finlandin Slack ryhmään. Löytyy apua ison yhteisön voimin ;) http://fpvfinland.fi/slack/
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Vesa

betaflight omnibus f4 v3 Googleen, sieltä löytyy ohjeet.

Einari lindberg

sanotaanko nyt näin että kato googlesta on maailman yleisin ja huonoin vastaus kysymyksiin. Kyllä sitä googlea jokainen osaa käyttää. Se on sitten eri asia osaako ja ymmärtääkö hakea oikein tai yleensäkään ymmärtää haettavasta asiasta mitään. Sitä varten nämä foorumit on että niistä saa apua. Toivottavasti myös uskaltaa ja ennenkaikkea kehtaa kysyä neuvoa.

Piraattiradio

No, siis. Vaikea auttaa jos et itsekään tiedä mitä sillä haluat tehdä  😁

Tuohon saa kahta firmwarea, inav on siiville ja betaflight kopuille. Inav tosin toimii kopuillakin. Jos sisällä on wanha betaflight, joudut painamaan boot nappia että saat lankun ensimmäisellä kerralla DFU tilaan jossa flässäys onnistuu. CLI komennoillakin homma onnistuu, mutta nappi taitaa tässä tapauksessa olla helpoin.

Ainoastaan ensimmäinen uart on tuossa invertoitu, myöhemmissä tai aiemmissa oli muistaakseni uart 6 invertoitu. Invertoitu uart = sbus, muihin vapaisiin portteihin voi laittaa mitä haluaa, myös vapaavalintaisen vastarin tai esim. GPS:n. Useimmista 4 in 1 esceistä tulee kaapelilla akkuvirta FC:lle ja tuota pystyy syöttämään ainoastaan 5v virralla kaapelilla, joten kannattaa napsia virtajohdot moisesta kaapelista poikki ja syöttää virta suoraan lankulle sille varatuista rei'istä jotka tukevat muistaakseni maksimissaan 4s akkuja.

Layouttia tosiaan löytää googlella eikä kehoitus etsiä sitä ole yhtään huono neuvo. Youtubessa on myös kädestä talutus ohjeita, joiden avulla tuollaiseen saa vedettyä virran ja vastarin jos sitä ensimmäistä kertaa tekee. Toki lontoon täytyy taittua edes auttavasti jotta niistä apua saa. Jos ei taitu, em. tapa saada välittömästi kotimaista apua on myös erittäin validi.

Onnea matkaan 🙋🏻‍♂️

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Einari lindberg - huhtikuu 01, 2019, 12:45:11 IP
Otsikon mukainen kikkura tuli ebaysta ostettua muiden romujen mukana. Vähän nyt sormi suussa että mitä mä tolla teen. Ensinnäkin mietityttää, että mahtaako tuossa olla vastarille pelkkä sbus liitäntä vai saako tuohon myös perinteisen vastarin? muutenkin kaipaidin wiring ohjeita rautalangasta väännettynä sekä minkä softwaren tuohon tarvii ladata?

Väittäisin että et saa tuohon kiinni kuin väylävastarin. Kannattaa ladata betaflight konfiguraattori ja katsoa sillä ensin mikä softa tuossa on sisällä, todennäköisimmin on jokin betaflight versio.
https://github.com/betaflight/betaflight-configurator/releases

Sen jälkeen voit samaisella konfiguraattorilla päivittää uudemman version. Näistä on youtubessa kyllä runsaasti videoita ja täälläkin juttua.

ashrak

Project blue falconilla (RIP) on kaiken kattavat ohjeet omnibussille. Löydät kaiken siitä playlististä youtubesta.