Multikopterit.net keskusteluforum

Mistä kannattaa hankkia akut ja laturi droneen?

Aloittaja jokke72, joulukuu 18, 2019, 04:51:02 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jokke72

Moi, täällä yksi aloittelija tarvitsee neuvoja.

Olen ostanut Eachine Tyro79:n Banggoodista ja se on vielä paketissa odottamassa kasausta.
Tarvitsisin suositukset mistä hommata akut, laturin ja jotkut lasit että pääsisi lentämään.
Drone lentelyä on n. 50h Steamin Liftoff simulaattorissa.

Jos oikein ymmärsin niin kiinasta ei saa akkuja tilattua suomeen?
Akku suositus Tyro79 varten on 2-3S 450-650mah
Kannattaako rinnakaislatauslautaa hankkia ja jos niin minkälainen laturin pitää olla?
Onko osto suositusta laseille, budjetti ei riitä uusiin Fatshark laseihin :'(, käytetytkin toki käy.

MikeK

Emolla on aika kattava valikoima akkuja Suomessa: https://emofpvdrones.com/tuote-osasto/akut/

Jos et jo ole, niin kannattaa liittyä FpvFinlandin Slackiin. Saa hyvin neuvoja sekä apuja lajin aloittamiseen. Siltä voi kans huudella (#kauppakanava) jos jollain on esim. vanhoja laseja myynnissä.

http://fpvfinland.fi/slack/
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Piraattiradio

Ainakin banggood lähettää suomeen akkuja USPS:n kyydissä. Omat kiersivät jenkkien kautta, jos sama homma niin aika varmasti jäävät tulliin.

Eachine EV800D oli vahva suositus kun itse aloitin ja on se sitä vieläkin. Emofpv myy suomessa, banggood omistaa eachinen joten sieltä saa kanssa. Samaa laatikkoa myydään nykyään myös Tobyrich ev800d nimellä, mutta sen mukana ei taida tulla antenneja ja jos tulee, ovat ne huonot. Em. Laitteen napit ovat paperia ja akut kestää mitä kestää, kuvanlaatu on kuitenkin hyvä ja immersio valtavan FOV:n takia syvä. Itse noilla aloitin ja tällä hetkellä arvon mihin suuntaan lähden omaa settiä päivittämään.

Vähän kalliimmalla irtoaa aomway commander v1s (169€). Keskiluokasta iskee myös skyzone o2 ja uusi ev300d. Jälkimmäisen kuvanlaadun on kehuttu pärjäävän ihan hdo2:lle mutta eachinen laitteet tahtoo olla vähän hit'n'miss tyylisiä. Jos niissä on vikoja, opettelet elämään niiden kanssa koska niitä ei ikinä korjata edes seuraavissa tuotantoversioissa.

Akkuja saa euroopasta ainakin hobbykingiltä, myöskin gensace/tattu toimittaa akkuja saksasta. Brittilästä taitaa saada kanssa, en vaan tiedä miten kalliiksi sieltä kustit nousevat. EmoFPV taitaa myydä akkuja kanssa, en vaan tiedä löytyykö sopivia kokoja.

Latureitahan on vähän joka lähtöön. Perus B6 kloonia saa parilla kympillä ja se hoitaa hommat boardilla tai ilman. Tällä hetkellä toolkitRC tekee kivoja laatikoita, kymppi lisää b6:sen hintaan ja saa m8/m800 laturia jossa on ominaisuuksia jo ihan kiitettävästi (toimii esim. säädettävänä virtalähteenä tai vaikka lataa akut kentällä isommasta akusta).

Vesa

Suomesta emofpvdrones tai Kiinasta hobbyking, on varmasti muitakin mutta itse olen tuolta tilannut, eachine ev100 on ihan ok lasit,ne löytyy edullisimmin banggoodilta.