Multikopterit.net keskusteluforum

Pikaiset kysymykset ja nopeat vastaukset

Aloittaja Ves@, marraskuu 12, 2014, 12:52:57 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Welho

Lainaus käyttäjältä: Samppa - helmikuu 06, 2016, 01:04:43 IP
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1669036/RC/Potkurinpoikkaisu_04022016.mp4
Vai kestäneekö tällaista osumaa mikään potkuri?...
Esim dallit kestää. Mulla dall 5045x3bn ja on tullu paiskottua ja yhden saanut rikki noin 30 akun aikana

Jufee

Lainaus käyttäjältä: Samppa - helmikuu 06, 2016, 10:14:34 AP
Lainaus käyttäjältä: Jufee - helmikuu 06, 2016, 06:02:13 AP
Mikset ole OP softaa käyttänyt? Yritin omaan CC3D päivittää cleanflightin. Bin onnistuikin, mutta hexi ei enää sitten siinä chromeliitännäisessä onnistunutkaan, kun tarvii jonkun erilaisen usb-systeemin flashia varten..

No mulla oli tuossa erc250:ssä valmiiksi ollut jo betaflight käytössä, joten se tuntui tutulta ja turvalliselta. Lisäksi olen saanut käsityksen, että tuo OP:n softa oli jo hieman "vanhentunut". Se betan/cleanin hexi vaatii bootloaderin vaihdon kortille. Itse olen betan päivityksetkin tehnyt sillä OP:n omalla softalla ja bin- filellä. Eli eipä sitä hexiä tarvikaan. Tämän viestin yhteydessä on video jonka ohjeiden mukaan onnistuu päivitys: http://www.multikopterit.net/index.php/topic,103.msg12171.html#msg12171

Jahas, eli BIN fileillä vain mennään ja HEXit saa jättää. Asia ookoo :)

Toki, katsotaan nyt mitä itse teen tuon CC3D:n kanssa. Kuvauskopuun mennyt, niin tuskin näillä nyt niin hirveästi väliä mikä OPn/cleanin/betan BIN siellä sisällä on.

Aloha

Lainaus käyttäjältä: Samppa - helmikuu 06, 2016, 01:04:43 IP

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1669036/RC/Potkurinpoikkaisu_04022016.mp4
Vai kestäneekö tällaista osumaa mikään potkuri?...
Jos tosta hajos jo kaikki neljä niin DALin ropellia vaan kehiin. Ite vetäsin varmaan viis kertaa lujempaa dalin tribladet nokassa suoraa jäälle missä pieni lumikerros eikä ollut moksiskaan.

Samppa

#648
Lainaus käyttäjältä: Aloha - helmikuu 06, 2016, 03:10:16 IP
Jos tosta hajos jo kaikki neljä niin DALin ropellia vaan kehiin. Ite vetäsin varmaan viis kertaa lujempaa dalin tribladet nokassa suoraa jäälle missä pieni lumikerros eikä ollut moksiskaan.

Ei tuolla kertaa hajonnut kuin yksi. Myöhemmin jatkoin hyvin alkanutta torppailua ja yhdellä niistä kerroista hajosi kaikki neljä  8)

Pitänee metästellä jostain daleja

Kosa

Toimittaako hobbyking yli 100wh akkutilauksia suomeen? Vai mistä kannattais tilata noin 8000mah 4s akkuja?

Iiro95

Oon lennelly noilla 3s akuilla ja nyt meinasín et jos hommasi 4s akkuja ni tartteeks ottaa mitä asioi huomioon kun laitan noi 4s akut? ainakin sähköjen osalta niitten pitäis toimia ;D

HeiQQ

#651
Lainaus käyttäjältä: Iiro95 - helmikuu 07, 2016, 08:05:46 IP
Oon lennelly noilla 3s akuilla ja nyt meinasín et jos hommasi 4s akkuja ni tartteeks ottaa mitä asioi huomioon kun laitan noi 4s akut? ainakin sähköjen osalta niitten pitäis toimia ;D
Mitä itselle noista hyvin nopeasti kirkastui ennenkuin ehdin typeränä tilata huonoja akkuja on että kannattaa tarkistaa se C-rate. Itsekkin oikeen piti laskea ja todeta että 25C ei riitä alkuunkaan tässä touhussa, eli kun otat 4s akkuja niin ota nyt sellasia jossa C luku väh 45. Ja itse kai sanoisin yleisenä ohjeena mistään mitään tietämättä että älä osta halvinta. Kadut.


Vastaten sitä aiemmin kysyttyyn, hobbycenter.fi saattoi olla isoja akkuja, en nyt juuri muista. Ihan kohtalaisen kokoisia saa ihan suomestakin.
Tuu jo alas sieltä puusta...
Team MR2 FPV Ninjas
Tiny Whoop!!

Oikosulkumies

Elikkäs kysymys nopareista.
Tuli hankittua tommoset littlebee noparit ja nyt ois niitten päivittämisestä kysymys. Eli onnistuuko se jotenkin suoraan Nazen kautta clean/betaflight konfikuraattoria käyttäen, vai vaatiiko se erillisen työkalun millä sen hoitaa servopiuhalla usbin kautta vai pitääkö mun hommata ihan silli socket tool? Lähinnä tuli nyt mieleen tämmöstäki asiaa kysästä ennen ku mää upotan nuo noparit sentin dippikerroksen alle.
Väri väriin ja loput yhteen

MikeK

Uusimmassa Betan rc versiossa on nopareiden päivittämisongelma korjattu. Eli pitäis onnistua ihan Nazen kautta. Itsellä ei ole enään Blheli nopareita ja ei voi testata.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Oikosulkumies

Lainaus käyttäjältä: MikeK - helmikuu 12, 2016, 03:47:20 IP
Uusimmassa Betan rc versiossa on nopareiden päivittämisongelma korjattu. Eli pitäis onnistua ihan Nazen kautta. Itsellä ei ole enään Blheli nopareita ja ei voi testata.
Entä jos siinä on vanhempi versio?

E: nevermind. Meni beta ja blheli sekasi
Väri väriin ja loput yhteen

MikeK

Samalla päivittää uusimpaan versioon...
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Ronnie

Aloin tässä miettimään sellaista kun omistan dx6i:n ja sanotaa että on vaikka joku spektrumin 7 kanavainen vastari niin saako ohjaimella käytettyä kaikkia 7 kanavaa vai vaan kuusi?

-pauli

Tietääkö joku saako mistään suomesta tai edes kiinaa lähempää low profile M5 locknutteja? Ostin sunnyskyn X2204S 2300kv CW moottorit surveilzonesta, mutta eihän tohon tappiin mahdu tuollaiset normi locknutit..

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla


Tero

Matalia nyloceja ei ole tullut harrastekaupoissa vastaan kuin Jenkeissä/Kiinassa, mutta itse lähtisin kyselemään Berner Pultista tai vastaavasta erikoisliikkeestä.

HeiQQ

Lainaus käyttäjältä: Ronnie - helmikuu 13, 2016, 01:32:50 IP
Aloin tässä miettimään sellaista kun omistan dx6i:n ja sanotaa että on vaikka joku spektrumin 7 kanavainen vastari niin saako ohjaimella käytettyä kaikkia 7 kanavaa vai vaan kuusi?
Mitä itse näin mututuntumalta sanoisin niin ei saa kaikkia kanavia käyttöön, ei ole riittävästi kytkimiä tms että seitsemälle kanavalle saisi toiminnon. Kun olettaisin ainakin että yks toiminto per yks kytkin/tikun suunta niin joutuisi okemaan päällekkäisiä toimintoja että vastarin ylimääräiset kanavat saisi käyttöön ja se ei käsittääkseni ole mahdollista. Voin toki olla väärässäkin mutta näin itse olen ymmärtänyt :)
Tuu jo alas sieltä puusta...
Team MR2 FPV Ninjas
Tiny Whoop!!