Multikopterit.net keskusteluforum

Pikaiset kysymykset ja nopeat vastaukset

Aloittaja Ves@, marraskuu 12, 2014, 12:52:57 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Iiro95

Mulle saa myös kaupata jotain halpaa gimbaalia tohon sonyyn :P

Ronnie

Onko kukaan kokeillut käyttää mobiusta fpv kamerana? onko ollut hyvä?

MikeK

Lainaus käyttäjältä: Ronnie - toukokuu 14, 2016, 02:07:05 IP
Onko kukaan kokeillut käyttää mobiusta fpv kamerana? onko ollut hyvä?

On jonkin verran viivettä ja miniin huono ratkaisu. Lentävään siipeen toimiva, kunhan kytkee ulkoisella virralla. Mobiuksen akku on ihan onneton kestoltaan ja siitä ei tiedä milloin tilttaa.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

ntthhtl

Runcamin näytölle tukee teksti (kiinaksi) akun loppuessa, kannattaa olla sanakirja hollilla ettei käy kuten itellä (lennokki noudettiin soutuveneellä...)

Sent from my C6603 using Tapatalk


Ronnie

Mitäs minun pitäisi säätää että flipit ja rollit menisi nopeammin? tehdäänkö ne ohjaimesta vai cleanflightista?

MikeK

"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Ronnie


MikeK

Kokeilemalla selviää. Pitch ja roll vaikka jotain 0.5. Tai ainakin betassa on ihan hyvä lähteä sillä liikkeelle.

Onhan tossa ihan acro käytössä? On niiiiin hidas, että pitäis defaulttina mun mielestä pyöriä nopeammin. Ootko muuta säädelly?
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Ronnie

Lainaus käyttäjältä: MikeK - toukokuu 20, 2016, 04:43:45 IP
Kokeilemalla selviää. Pitch ja roll vaikka jotain 0.5. Tai ainakin betassa on ihan hyvä lähteä sillä liikkeelle.

Onhan tossa ihan acro käytössä? On niiiiin hidas, että pitäis defaulttina mun mielestä pyöriä nopeammin. Ootko muuta säädelly?
Acro oli käytössä ja ratet oli 0 paitsi rudder 0.5

Ronnie

Nyt näyttää tältä

Jufee

Heräsi kysymys, miksi nousee savu, kun kytken Foxeerin 200mw lähettimestä virrat FPV kameralle (Runcam Skyplus).

Virrat saan otettua kyllä PDB:ltä kameralle, mutta foxeerin lähetin ei siihen kykene. Napaisuus on oikein, mutta silti kärtsähtää johdot. Ihan mielenkiinnosta kyselen..

HeiQQ

#761
Arvatenkin joku sonyn nex sarjalainen. Oikeasti hyvä olisi varmaan panasonicin gh4 tai sonyn a7s mutta ne maksaakin jo sitten ihan hulvattomia..  ;D

Edit: Vastaus siis Iiron kyssäriin järjestelmäkamerasta. Luulin vastanneeni edelliseen viestiin enkä käyttänyt replyä, välissä olikin sivullinen matskua. Pahoittelut ;p :D Ja tämä vahinko sattui vielä ihan selvinpäin  ;D
Tuu jo alas sieltä puusta...
Team MR2 FPV Ninjas
Tiny Whoop!!

Ronnie

Pikkaisen pistää harmittaa kun viimeinkin sain kiinasta tilattua akkuja ja aina pitänyt niitä storage volteissa niin eikös yksi akku sitten alkanut pullistua. Lataus kertoja varmaan 10. kysymys kuuluukin että kuinka paljon uskaltaa lentää akulla mikä on hiukan pullistunut (huomaa vain kun oikein tarkasti kattoo)

Samppa

#763
Lainaus käyttäjältä: Ronnie - toukokuu 23, 2016, 06:00:22 IP
Pikkaisen pistää harmittaa kun viimeinkin sain kiinasta tilattua akkuja ja aina pitänyt niitä storage volteissa niin eikös yksi akku sitten alkanut pullistua. Lataus kertoja varmaan 10. kysymys kuuluukin että kuinka paljon uskaltaa lentää akulla mikä on hiukan pullistunut (huomaa vain kun oikein tarkasti kattoo)

Uskaltaahan sillä lentää, ehkä kapasiteetti hieman voipi olla kärsinyt. Sitten kun se tyynyksi on paisunut, niin kannattanee heittää pois  8) Onko sulla jännitevahtia akulle (telemetria tai summeri)?

Kuinka tyhjäksi lennät akut yleensä? Itse käytän yleensä max n. 80% kokonaiskapasiteetistä ja ei ole vielä quadiakuista pullistellut mikään. Käytössä useampaa merkkiä. Ei kannata vetää ihan tyhjäksi, syö akkua turhaan.

Ronnie

Lainaus käyttäjältä: Samppa - toukokuu 23, 2016, 08:04:29 IP
Lainaus käyttäjältä: Ronnie - toukokuu 23, 2016, 06:00:22 IP
Pikkaisen pistää harmittaa kun viimeinkin sain kiinasta tilattua akkuja ja aina pitänyt niitä storage volteissa niin eikös yksi akku sitten alkanut pullistua. Lataus kertoja varmaan 10. kysymys kuuluukin että kuinka paljon uskaltaa lentää akulla mikä on hiukan pullistunut (huomaa vain kun oikein tarkasti kattoo)

Uskaltaahan sillä lentää, ehkä kapasiteetti hieman voipi olla kärsinyt. Sitten kun se tyynyksi on paisunut, niin kannattanee heittää pois  8) Onko sulla jännitevahtia akulle (telemetria tai summeri)?

Kuinka tyhjäksi lennät akut yleensä? Itse käytän yleensä max n. 80% kokonaiskapasiteetistä ja ei ole vielä quadiakuista pullistellut mikään. Käytössä useampaa merkkiä. Ei kannata vetää ihan tyhjäksi, syö akkua turhaan.
3.7v per kenno oon aina jättänyt