Multikopterit.net keskusteluforum

Pikaiset kysymykset ja nopeat vastaukset

Aloittaja Ves@, marraskuu 12, 2014, 12:52:57 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Aloha

Eikö Betaflight F3 tue d4rii vastaria? Ei syty edes valo vastariin, voi tietysti just mun tuurilla olla rikkikin. Ja joo tiedän että vanha mutkun en jaksais räpeltää taranista jutteleen uudempien vastarien kanssa.

smg24

Lainaus käyttäjältä: Aloha - huhtikuu 26, 2017, 09:01:27 IP
Eikö Betaflight F3 tue d4rii vastaria? Ei syty edes valo vastariin, voi tietysti just mun tuurilla olla rikkikin. Ja joo tiedän että vanha mutkun en jaksais räpeltää taranista jutteleen uudempien vastarien kanssa.

Kyllä se tukee. Jos ei vastariin syty valoa niin sitten joko vastari saa virtaa tai vastari on rikki. Pelkästään kun vastari saa virtaa niin pitäisi syttyä valot

Aloha

Rikki sen on pakko sit olla, 5v tulee liitimeen ja kytketty oikein. Kummasti se toimi vielä vanhalla setupilla. Löytyykö mistään mitään non-eu vastaria joka toimisi suoraan, taranis antaa D8, D16 ja LR12.

Rämä

#948
Päivitin Wizardin spracing fc:n betaflightin 3.1.7-versioon. Asetuksia rukkaillessa piippari piippaa koko ajan, kun kopun armaa. Missähän vika?

Armaus AUX1,
Modet AUX 2
Piippari AUX 3

Piippari toimii switchistä kyllä, jollen ole armannut kopua.

On se perkelettä kun otat uuden kikkulan (piipparin) käyttöön niin aina on painajaismaiset ajat tiedossa. Grr!

Rämä

Ah. Vbatit ja kumppanit oli päällä, vaikka ei johdotettu.

Nevermind.

Jussi007

Kamerana on SJ4000. Millä asetuksilla sais videokuvan niin ettei tummene välillä? Vai pitääkö hommata joku filtteri linssiin?

ashrak

Lainaus käyttäjältä: Jussi007 - toukokuu 13, 2017, 11:49:58 AP
Kamerana on SJ4000. Millä asetuksilla sais videokuvan niin ettei tummene välillä? Vai pitääkö hommata joku filtteri linssiin?

Ei mitenkään, kameran valotus on vaan paska. Hanki joku wdr kamera niin pysyy kohdallaan. Sama ongelmaa on esim goproiden kanssa, mutta toki ei niin pahana.
Halvalla esim Gitup Git2 tai Runcam3

mikroudz

Mikähän tätä HS1177 kameraa vaivaa vaiko pitääkö heittää vesilintua? Kaikki kirkas ja ei niin kirkas menee joko violetiksi tai vaaleen siniseksi. Näyttää samalta vaikka heittää resettiä ja ei vaikuta vaikka kamera suoraan kiinni näyttössä.

juko

Mistähän kannattaisi ongelmaa lähteä purkamaan..? Pintakaasulla lentää hyvin muttako pistää kaasun täysille, niin sekoaa...heittää flippejä ja vaakakierteitä 15 sekunnissa...
Tämmöstä tuli tänään...

JUHHisi

esci tai moottori.

toissaviikolla mulla oli sama vika.
vaihdoin eka escin, mutta vika olikin moottorissa.
br2205 motti kyseessä.

juko

Lainaus käyttäjältä: JUHHisi - toukokuu 14, 2017, 04:37:40 IP
esci tai moottori.

toissaviikolla mulla oli sama vika.
vaihdoin eka escin, mutta vika olikin moottorissa.
br2205 motti kyseessä.

No just... Mulla tuossa samat motit :) Mittasitko moottorin jotenkin, vai miten sait selville, mikä moottoreista oli rikki?
Tämmöstä tuli tänään...

JUHHisi

ihan kun hoveroi 1-metrin korkeudella ja antoi reilummin kaasua niin kopu kaatui takaoikealle..
en mittaillu sen kummemin.

Oikosulkumies

Lainaus käyttäjältä: JUHHisi - toukokuu 14, 2017, 04:37:40 IP
esci tai moottori.

toissaviikolla mulla oli sama vika.
vaihdoin eka escin, mutta vika olikin moottorissa.
br2205 motti kyseessä.
Kuulostaa tutulta. ite vaihdoin mikrokopteriin pari esciä ja FCn ku oli yks moottori hetkittäin aina oikosulussa. Nyt se pitäsi taas olla konffimista vaille  lentokunnossa
Väri väriin ja loput yhteen

Ukkopaha

Nyt kun ollaan tähän aihealueeseen päästy, niin onko kellään ollut semmosta vikaa, että yksi esc (DYS XS20A) herää myöhemmin kuin muut? Eli armatessa yksi moottori ei lähde pyörimään ollenkaan ja nopari piippaa ne heräämissoundinsa. Reilulla kaasulla quadi kyllä nousee ilmaan ja näin aloittelijana en lennättämisessä huomaa mitään ihmeellistä, tottelee ohjausta hyvin ja lentää tasaisesti, flipit ja rollit onnistuu niinkuin ennenkin.

Olen tehnyt kalibroinnin betan configuraattorista moneen kertaan. Kopteri on ollut pöydällä tasaisella alustalla kalibroinnin aikana ja olen kalibroinut kaikki escit kerralla. Kaikissa esceissä on sama blheli_s firmis sisällä ja asetukset ja alueet on sieltäkin rukattu kuntoon. Vika pysyy samassa nurkassa vaikka vaihtaa escien signaaliliittimiä ristiin fc:n päässä.

Onko vika siis escissä vai motissa? Moottoreina Le Todar 2204 ja kaikki moottorit tuntuu pyörittäessä samalta.

Jussi007

Ensimmäisellä akulla neljän minuutin lentelyn jälkeen quadista hävis tehot ja sen seurauksena torppaus, kävin kopun pois ja huomasin akun pullistuneen ks.kuva. Toisella akulla kävin 600m päässä ja kuva rupes sekoilemaan, jonka seurauksena torppaus. Kolmannella akulla videolähettimen kuvaan rupes tulemaan niin paljon häiriöö heti kun moottorit lyö päälle ettei saanut selvää.. Mitäköhän tapahtu ja onko tuo akku nyt paskana?