Multikopterit.net keskusteluforum

Pikaiset kysymykset ja nopeat vastaukset

Aloittaja Ves@, marraskuu 12, 2014, 12:52:57 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Ves@

Tästä topikista saattaa saada avun nopeasti, tai sitten ei, mutta kokeillaan.

Tässä heti eka kysymys.

Miniin 5x3 potkurit, mutta ämpärimuovia vai hieman jäykempiä ?
Go4: 40632km
DjiFly: 6444km
Autel: 2055km

FIN-RP-5836XXX

-Phantom 4 Pro, Mavic 2 Pro/Zoom, Pro/Platinium,
-Mavic 3, Air 2, Air 2s, Air, Mini, Mini2, Mini 3 Pro, Spark, Inspire1, Dji Fpv, Dji Avata
-Autel Evo Lite+ , Evo Nano +
-1000mm Octo, 900mm Y6, 1540mm Heksa
-PowerEgg

IleFPV

Hiilarisia kehuttu.
Eikä tarvitse joka välissä vaihtaa ehjää tilalle.
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

Nemo

Lainaus käyttäjältä: Ves@ - marraskuu 12, 2014, 12:52:57 IP
Miniin 5x3 potkurit, mutta ämpärimuovia vai hieman jäykempiä ?

Kaikilla varmaan lentää, mutta itse olen tykännyt hinta-laatusuhteeltaan hiilikuitu/nylon seoksisista hqprop:n potkureista http://www.multirotorsuperstore.com/propellers/propellers-cf-nylon/hqprop-5030-props.html

Petsku

HQ 5X4 sekoitteena todettu parhaiksi, ja nimenomaan hiilari/nylon. Jos pitää metsurin hommia tehdä niin sitten hiilariset kokonaan. Itellä noita rctimerin hiilareita ja muuta huonoa ei ole kuin tasapaino, ei tosin sekään haittaa kun jaksaa tasapainottaa.

Ves@

Juu, tarttee unohtaa ämpärimuoviset ja hommata vähintään carbon/nylon, kiitos  :)
Go4: 40632km
DjiFly: 6444km
Autel: 2055km

FIN-RP-5836XXX

-Phantom 4 Pro, Mavic 2 Pro/Zoom, Pro/Platinium,
-Mavic 3, Air 2, Air 2s, Air, Mini, Mini2, Mini 3 Pro, Spark, Inspire1, Dji Fpv, Dji Avata
-Autel Evo Lite+ , Evo Nano +
-1000mm Octo, 900mm Y6, 1540mm Heksa
-PowerEgg

taski

Ajatuksena vähän keventää johtohässäkkää "aromipesälasien" yhteydessä. Liitintä on jos jonkin näköistä, mutta mikä kaikki on tarpeen? Pärjääkö kuvan mukaisella kytkennällä?

jinx

Lainaus käyttäjältä: taski - joulukuu 31, 2014, 12:07:00 IP
Ajatuksena vähän keventää johtohässäkkää "aromipesälasien" yhteydessä. Liitintä on jos jonkin näköistä, mutta mikä kaikki on tarpeen? Pärjääkö kuvan mukaisella kytkennällä?
Jos ne samalla jännitteellä toimii, niin eiköhän se noin pelais. Mulla esim on maa-asemasalkussa kaikki laitteet yhden akun takana.
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

Andrimus

Olis aika hoitaa uus ratio.
lukenut pari päivää tässä turnipsin ja taranniksen juttuja. Mites nämä toimii peruskäyttäjän kädessä?
Tällä tarkoitan vähemmän nörtin kädessä ;)  meinaan osa jutuista menee niin perskeleesti yli.
Entinen mankka on speku ja senkin kanssa välillä hymyilyttää.
Toinen vaihtoehto olis samaa perhettä esim dx9 ja joo ei ole ees samassa hintahaarukassa

rotomoto


Andrimus

Linkkejä?? :o
Oli vaan mielessä käyttäjien mielipiteitä ;)

Petsku

Samat ominaisuudet on kummassakin. Taraniksessa enemmän kolmi asentoisia kytkimiä. Pienempi ja parempi laatuinen. Käy kokeilemassa mankkoja käteen, meinaan turnigy on oikeesti iso mankka.

rotomoto

Mulla oli 9X ja se oli kyllä vaikeampi kuin Taranis.

Kahta en vaihtais: toinen on taranisja toinen on .....

proffa84

#12
Lainaus käyttäjältä: Petsku - joulukuu 31, 2014, 07:34:52 IP
Samat ominaisuudet on kummassakin. Taraniksessa enemmän kolmi asentoisia kytkimiä. Pienempi ja parempi laatuinen. Käy kokeilemassa mankkoja käteen, meinaan turnigy on oikeesti iso mankka.
ei mun mielestä 9x ole iso, mut 9xr on

Lainaus käyttäjältä: rotomoto - joulukuu 31, 2014, 07:39:03 IP
Mulla oli 9X ja se oli kyllä vaikeampi kuin Taranis.

Kahta en vaihtais: toinen on taranisja toinen on .....
tässäkin merkitystä et käyttääkö er9x:ää vai opentx:ää... taraniksessa kuitenkin tuo opentx ja istuu myös 9x:n sisuksiin

mut niin ite mankkoihin. Kyllä tuo taranis olis seuraava valinta itsellä, siinä on valmiina kutakuinkin kaikki modaukset mitä turnigyyn pitää tehdä jotta on vähän edes käytettävä ja turnigyyn pitää tehdä eli turnipsiin ohjelmointiliitäntä ohjelmiston vaihtoon(opentx on nykyään perhaiten tuettu taraniksen ansiosta), taustavalo on äärimmäisen hyvä keksintö, frskyn moduli pitää hommata.

Useidan erikoisominaisuuksien takina(ansiosta) valikoita on paljon ja hieman erikoinen käyttää, mutta itse pitänyt tietokoneeseen kytkemistä hyvänä ideana kun asetuksia voi säädellä tutulla hiirellä ja näppäimistöllä. Jos ei ole sujut tietokoneen kanssa niin varmasti lievä shokkihoito, mutta kun saa vähän selattua läpi niin kyllä se mielestäni aika helppo on käyttää. Ja ei tuo valikko rakennekkaan ihan loputon suo ole ihan ohjaimesta käsin(ite säätäny nyt viimeaikoina kaikki ohjaimesta) ja myös on tämä mahdollisuus, että kaveri tekee mallimuistin, lähettää sähköpostiin ja itse sitten avaa koneellaan ja tallentaan ohjaimeen(tai kopio muiden mallien kaveriksi).

Tähän taraniksen(tai 9x/9xr) käyttikseen on mielestäni hyviä ohjeita(alkuperäisten lisäksi), kopunetissä taidettiin jopa vähän kääntää suomeksikin, lennokit.net:ssä on kans pitkää säiettä asian tiimoilta

Andrimus

Entä pystyykö tällainen Urpo käyttää sitä.. Se mitä olen lukenut täältä, lennusta tai rcgroupilta, niin tuntuu  yli puolet menevän yli hilseen ;D.
Muun koodari kyvyt on yhtä kuin nakkisormet ;)

Petsku

Lainaus käyttäjältä: proffa84 - joulukuu 31, 2014, 07:51:23 IP
ei mun mielestä 9x ole iso, mut 9xr on

Totta unohtu tarkentaa :) 9x joutuu jo jonkun verran modaamaan jotta saa samat toiminnot kun taraniksessa, kuin myös vanhempia 9XR:iä. Uudessa 9XR Prossa on telemetria ja äänet mukana.