Multikopterit.net keskusteluforum

Pikaiset kysymykset ja nopeat vastaukset

Aloittaja Ves@, marraskuu 12, 2014, 12:52:57 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

perleh

Lainaus käyttäjältä: IL3 - maaliskuu 02, 2015, 10:48:19 IP
Mistäs porukka hankkinu erikokoista nylon-osaa?
Mulla olis hakusessa nylon standoffeja, ruuveja ja muttereita, mutta Kiinasta ei jaksais odottaa ku siellä karkelot vasta alkanu :D

Löytyykö Euroopasta tai ihan jopa Suomesta paikkaa mistä kyseisiä pikkuosia saa? Ei mitään valtavia määriä tarvitse, kunhan miniin tai pariin muutamat osat.

Ite tilasin täältä:
http://www.kopterit.fi/category/12/nylon--muovi
Ei mitään halvimpia mutta aina kiinan toimitusajat voittaa.

IleFPV

Kiitos nopeista vastauksista, eiköhän noista kahdesta saa yhdisteltyä ne mitä tarvitsee.  :)
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

MikeK

Tulostamalla oon nykyään tehny standoffit :D
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

bk_t

Mitäs noi pirateria nykyään maksaa? Nelisensataa? Tekeekö niillä mitään? Ja mitkä muut materiaalikustannukset? Toimiiko esim Macillä heittämällä? Ja ilmeisesti voi ladata jostain tiedoston esim FC kotelolle ja tulostaa sen? Tai miten esim 250 minirunko?

Sori typerät kysymykset, mutta näihin en ole perehtynyt paljon yhtään.

Oikosulkumies

Tuli tuosta FPV miitin seurauksena pari pientä kysymystä.

1. Mistä saa virallisia/oikeita xt60 liittimiä? Ku oon ostanu kahesta eri paikasta vääriä. Ero on siinä, että siinä naaraksessa, eli akunpäänliittimen muovit on pienemmät ulkomitoilta. Taidan kuitenki hioa ne zippyn liittimet käymään noihin vääriin. Pitäs muuten vaihtaa vähintään zippyihin nuo epäviralliset liittimet.

2. Onko tuo fpv rx/tx setti ok? http://hobbyking.com/hobbyking/store/__65997__Skyzone_Plug_N_Play_%3Cspan%20style= Tuli nyt vakavampaan harkintaan tuon miitin seurauksena tuo aromipesä vaikka tarkotus oli kääntää se kiinnostus kohti lihavaa haita... Lähinnä sillä mietin, että jos vaihtaa fat sharkit myöhemmin, niin välttääkö nuo rx/tx palikat vai pitääkö neki uusia?

Väri väriin ja loput yhteen

taski

#95
Ainakin tosta löytyy luvalliset taajuudet  ;D

Tuohon XT60 liitinongelmaan olen törmännyt itsekin. Tosin ratkaisin sen hiomisen sijaan tekemällä urospuolen kuoreen viillot, niin menee akkuliitin nikottelematta, oli kumpaa mallia vaan.

edit: mulla oli siis HK:lta ostetut liittimet, tuotenimen yhteydessä luki GENUINE, mutta en menisi vannomaan...

IleFPV

Hextronic tais olla nimeltään valmistaja ja on Hobbykingin oma, eli HK:n on ne viralliset XT60 (siitä tuo XT lyhenne). Ovat itse kehittäneet.
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

Oikosulkumies

Lainaus käyttäjältä: IL3 - maaliskuu 03, 2015, 03:52:54 IP
Hextronic tais olla nimeltään valmistaja ja on Hobbykingin oma, eli HK:n on ne viralliset XT60 (siitä tuo XT lyhenne). Ovat itse kehittäneet.

Se nyt sitte sekottaaki pakkaa lisää ku turnigyn, eli HKn oman brändin akut sopii noihin mun ostamii. Uroksiin ku... hyvin. Zippyn naaraat taas on väärän kokosia.. taidampa siis hakoo nuo urokset tai hioa naaraita, kattoo nyt kumpi inspiroi ens viikolla.

Taitaapa siis olla, että sitä laittaa aluksi tommoset aromipesät ja sitte ne upgradettaa kun tulee sopivat lasit kohalle, ei noista hirveää taloudellista menetystä voi tullakkaan.
Väri väriin ja loput yhteen

Valtsu

Lainaus käyttäjältä: Oikosulkumies - maaliskuu 03, 2015, 02:01:58 IP
2. Onko tuo fpv rx/tx setti ok? http://hobbyking.com/hobbyking/store/__65997__Skyzone_Plug_N_Play_%3Cspan%20style= Tuli nyt vakavampaan harkintaan tuon miitin seurauksena tuo aromipesä vaikka tarkotus oli kääntää se kiinnostus kohti lihavaa haita... Lähinnä sillä mietin, että jos vaihtaa fat sharkit myöhemmin, niin välttääkö nuo rx/tx palikat vai pitääkö neki uusia?

Itse ostin juuri tuon saman setin. Hyvin toimi kun telkkariin kytki, sen enempää en ole vielä päässyt testailemaan.
Plussaa on tuo lähettimen koko. Vastarin antenni on vähän hankala ainakin omaan käyttöön kun on 90 asteen kulmassa, mutta senhän pystyy korjaamaan adapterilla.

Petsku

Lainaus käyttäjältä: Oikosulkumies - maaliskuu 03, 2015, 02:01:58 IP
Tuli tuosta FPV miitin seurauksena pari pientä kysymystä.

1. Mistä saa virallisia/oikeita xt60 liittimiä? Ku oon ostanu kahesta eri paikasta vääriä. Ero on siinä, että siinä naaraksessa, eli akunpäänliittimen muovit on pienemmät ulkomitoilta. Taidan kuitenki hioa ne zippyn liittimet käymään noihin vääriin. Pitäs muuten vaihtaa vähintään zippyihin nuo epäviralliset liittimet.

2. Onko tuo fpv rx/tx setti ok? http://hobbyking.com/hobbyking/store/__65997__Skyzone_Plug_N_Play_%3Cspan%20style= Tuli nyt vakavampaan harkintaan tuon miitin seurauksena tuo aromipesä vaikka tarkotus oli kääntää se kiinnostus kohti lihavaa haita... Lähinnä sillä mietin, että jos vaihtaa fat sharkit myöhemmin, niin välttääkö nuo rx/tx palikat vai pitääkö neki uusia?

Millä meinaat kuvaa katsoa? Näytöllä vai laseilla. Jos laseilla niin periaatteessa ylimääräinen tuoa vastaanotin, mikäli laseissa on oma vastaanotin. Ja lähettimeksi ottaisin immersionin vehkeen, hyväksi ja toimivaksi todettu. Ei puske muille kanaville häiriötä.

Oikosulkumies

Lainaus käyttäjältä: Petsku - maaliskuu 03, 2015, 05:33:43 IP

Millä meinaat kuvaa katsoa? Näytöllä vai laseilla. Jos laseilla niin periaatteessa ylimääräinen tuoa vastaanotin, mikäli laseissa on oma vastaanotin. Ja lähettimeksi ottaisin immersionin vehkeen, hyväksi ja toimivaksi todettu. Ei puske muille kanaville häiriötä.

Tässä nyt oli vähäsen harkinnassa tommonen aromipesäratkasu jos ei sitä ennen tuu sopivaan hintaan laseja vastaan, se aromipesä ku lauantaina yllätti positiivisesti plus mitä nyt oon ymmärtäny nii ei kaikissa laseissakaa oo itessään vastaria.. Tuo linkin setti tulis sen aromipesä setin mukana, löyty vaan tuo linkin setti puhelimella ennen sitä näyttöä niin sillä tuon linkitin..

Pitänee harkita ja tutkia millanen konkurssi tulis jos lähettimeksi vaihtas immersonin. Tuo kameraki vissiin jättää vähän toivomisen varaa jos oikein oon ymmärtäny.
Väri väriin ja loput yhteen

jinx

Kellään tiedossa miten mä saisin 30a afro esciin jarrullisen firmiksen? Löysin jonkun chromesoftan jolla piti saada määritettyä itse kääntöön parametrit, mutta jarrullista ei pystyny lupauksista huolimatta tekemään...
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

ntthhtl

Lainaus käyttäjältä: jinx - maaliskuu 04, 2015, 09:20:43 IP
Kellään tiedossa miten mä saisin 30a afro esciin jarrullisen firmiksen? Löysin jonkun chromesoftan jolla piti saada määritettyä itse kääntöön parametrit, mutta jarrullista ei pystyny lupauksista huolimatta tekemään...
http://www.helifreak.com/blog.php?b=2162


BLHeli sisään ja damped light PWM Frequency lootasta aktiiviseksi.

Oikosulkumies

Onko muuten jollaki mitään hyvää paikkaa mistä vois tilata mm. balanceri jatkojohtoa tai muuta tämmöstä vastaavaa pientä hilpettä, vai suuntaako sitä taas suoraan kohti ebayta?

Nytten harkinnassa että asentastko paikolleen tommosen quanumin akku telemetrian. Tuli tuossa aiemmin tehtyä semmonen heräteostos ku sai halvalla käytettynä. Tuossa rupesin vähäsen enempi sihtaamaan niin ainoo järkevä paikka sille ois tuossa pohimmaisten levyjen välissä ja sinne taas ei balanceri johto riitä kovinkaan näppärästi.

Tiiä tosin näitten laadusta, kun akkuhälytin sanoo että kennojen jännitteet ois 3,76 ; 3,78 ; 3,78 niin tuo telemetrian mielestä kaikissa on 3,78.. Ja kummassa lie vika.. Mun yleismittaristaki on jännitemittaus menny rikki...
Väri väriin ja loput yhteen

Certi

Vertical RC tai Madpilot? Ja se viimeinen desimaali saattaa heittää hyvinkin paljon. Suuntaa antaviahan nuo halppis mittalaitteet aina ovat.