Multikopterit.net keskusteluforum

Pikaiset kysymykset ja nopeat vastaukset

Aloittaja Ves@, marraskuu 12, 2014, 12:52:57 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Nemo

Lainaus käyttäjältä: Mika Lukumies - toukokuu 01, 2015, 08:05:35 IP
Mistähän löytäisin alumiinisia 3mm paksuja prikkoja 3mm reijällä? Prikat tulis puomien ja rungon väliin. Tarvetta olisi 16kpl ja ulkohalkasialla ei niin väliä.

Tässä muovisia 3mm spacereitä. Mulla on noita 100kpl:n pussillinen, voin tarvittaessa myydä vaikka parikymmentä omakustannehintaan. :)

Jos puhutaan mini-rungosta, niin itse käytin zmr:n varsien korokkeena näitä ja näitä hylsyjä. Tosin on 6mm korkeita koska laitoin noparit runkolevyjen väliin niin sai vähän reilummin tilaa.

Mika Lukumies

Nää tulis vähän isompaan Alien 560 runkolle, taidan pistää noi alumiiniset 6mm hylsyt tilaukseen. Kiitoksia.:)
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

anttir

Onko kellään hyviä kikkoja moottorin johtojen juottamiseen? mä en tahdo millään päästä eroon siitä johtojen päällä olevaa lakasta ja siksi tina ei tartu. kyseessä Emax MT 1806-2280KV.
Oon yrittänyt mm:
- sulattaminen juotostinalla: ei tunnu tekevän mitään
- polttamista kaasupolttimella: haurastuttaa johdon mutta ei poista lakkaa
- hiekkapaperia: tahtoo katkoa yksittäiset johtimet
- liuottamista asetonilla: ei liuottanut ollenkaan
Aiheesta on puhuttu mm. täällä http://electronics.stackexchange.com/questions/7489/how-do-you-remove-insulation-from-headphone-wires

Certi

Askarteluveitsellä raapimalla saat lakan irtoamaan.

JaniJL

Joo, askarteluveitsellä tai mattopuukolla. Itse erehdyi yhden ko. motin johdon lyhentämään ja totesin ettei maksa vaivaa, loput silmukalla esc:n päällä kutistesukan sisällä. On muuten hommaa tossa rapsutuksessa, johdossa about 6-8 käämilankaa, moottorissa 3 johtoa ja 4 moottori... Huh
JaniJL
Team MR2 FPV Ninjas

Mika Lukumies

Toimiiko 5" potkurit paremmin 250 mineissä kuin 6"? Suurin osa porukoista käyttää kuitenkin 5" vaikka 6" sais pikkasen enemmän tehoja. Vai onko se vaan muoti-ilmiö kun muutkin niin sitten minäkin? :D
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

MikeK

Testaamalla selviää. Riippuu minin painosta, 3s/4s ja mitä motteja käyttää. Ei ole muodista kiinni.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Divi

Taitaa useimmilla olla syynä sekin että 5030 on halpoja ja helposti saatavilla eri väreissä. 95% piloteista saa niille myös ihan tarpeeksi vauhtia, kaikki ei oo oman elämänsä charpuja.

MikeK

Jep. 6 tuumaa on aika kallis ja valinnanvaraa aika vähän.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Jarseliino

Itse koitin 6'' propseja ja ekat fiilikset oli kaasutuntuman parantuminen, lisää tehoa. Sitten huomasin mottien lämpenemisen, lentoajan lyhenemisen ja vielä että pidit olisi pitänyt säätää uudestaan. Niin ja 6'' hiilikuidut meni helpommin torpissa rikki kuin 5''.

Nämä kaikki olis kyllä ollu ihan hoidettavissa/korjattavissa, mutta kun mietin plussat ja miinukset omalle kalustolle niin käsi kävi 5'' pussilla.

Nurffe

Lainaus käyttäjältä: Mika Lukumies - toukokuu 05, 2015, 08:51:40 AP
Toimiiko 5" potkurit paremmin 250 mineissä kuin 6"? Suurin osa porukoista käyttää kuitenkin 5" vaikka 6" sais pikkasen enemmän tehoja. Vai onko se vaan muoti-ilmiö kun muutkin niin sitten minäkin? :D

Niin.. Väittäisin että perus 5030 propelleilla pärjää hyvin pitkälle. 6" propellit menee ehkä hieman hifistelyksi kun haetaan siitä pikkumultista kaikki irti, mutta jossain kohdin sitä saattaa haluta enemmän kuin 5" propeilla saa irti. En kyllä keksi yhtään syytä miksi aloittaisi noilla 6" huiskilla. Huomattavasti halvempaa lähteä perus 5030 liikkeelle koska niitä suurin osa käyttää ja näin ollen hinnat edullisemmat. Eikä esceiltä ja moteiltakaan vaadita niin paljoa (hinta kasvaa jos vaaditaan)

perleh

Sain eilen minin kamat siirrettyä uuteen runkoon, ja nyt kopteri pyrkii rajusti oikealle koko ajan. Kädessä kun pitää leijutuskaasulla angle tilassa, niin kopteri kallistelee noin 25 astetta oikealla ja palaa sitten vaakatasoon itsestään. Voisiko tämä johtua ajatuksesta "ei se fc  kuitenkaan niin tarkka oo värinöistä, voi sen laittaa kiinteesti runkoon kiinni"?  ::) Eli fc:nä siis acro naze32 ja kiinteesti pulteilla rungossa kiinni.

JaniJL

Tiedän, KVG, mutta kysyn kuitenkin kun ei heti tärpänny ja täällä se totuus asuu:
Millä te flashaatte esc't? Eli mikä laite, käykö kaikkiin esc:hin, toimiiko servojohdon kautta saako muutenkin konfattua ja blheli vs simonk toiminta?

Mulla emax blheli 12A (ohjelmallisesti pitäs suunnan ainakin pystyy vaihtaa)...
JaniJL
Team MR2 FPV Ninjas

MikeK

Lainaus käyttäjältä: perleh - toukokuu 10, 2015, 11:10:54 AP
Sain eilen minin kamat siirrettyä uuteen runkoon, ja nyt kopteri pyrkii rajusti oikealle koko ajan. Kädessä kun pitää leijutuskaasulla angle tilassa, niin kopteri kallistelee noin 25 astetta oikealla ja palaa sitten vaakatasoon itsestään. Voisiko tämä johtua ajatuksesta "ei se fc  kuitenkaan niin tarkka oo värinöistä, voi sen laittaa kiinteesti runkoon kiinni"?  ::) Eli fc:nä siis acro naze32 ja kiinteesti pulteilla rungossa kiinni.
Helppo selvittää kun ottaa ruuvit irti ja laittaa hyvällä kaks puoleisella teipillä. Itsellä ei tulis mieleenkään kiinnittää kiinteästi FC:tä multiin.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

aprepo

Lainaus käyttäjältä: JaniJL - toukokuu 10, 2015, 12:14:15 IP
Tiedän, KVG, mutta kysyn kuitenkin kun ei heti tärpänny ja täällä se totuus asuu:
Millä te flashaatte esc't? Eli mikä laite, käykö kaikkiin esc:hin, toimiiko servojohdon kautta saako muutenkin konfattua ja blheli vs simonk toiminta?

Mulla emax blheli 12A (ohjelmallisesti pitäs suunnan ainakin pystyy vaihtaa)...

Tänään flashailin RCTimerin n20A:t käyttäen BLHeliSuitea ja Afro USB toolia. Toimi. En osaa sanoa muista, mutta pitäisi käytännössä käydä muihinkin. Servojohdon kautta, itseasiassa PDB:n signaalipinneistä.
"Ei tää kulje kovempaa!"