Multikopterit.net keskusteluforum

Pikaiset kysymykset ja nopeat vastaukset

Aloittaja Ves@, marraskuu 12, 2014, 12:52:57 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Bng

#405
Purkasin quadin eilen, tarkistin kolvaukset, vaihoin yhden moottorin kun saanut torpista iskua ja piti outoa ääntä.

Kytkin op, ei enää tunnistanut yhdestä mankan vivuista ja armaus ei onnistunut vaikka oli (yaw left). Yritin siinä hetken kun kokeilen "always armed", alko toimii yaw leftinä!?

Sekoileeko cc3d vai vastaanotin menny torpeissa sekaisin ? Pitäis varmaan ajaa uusiks wizard!

Lainaus käyttäjältä: jinx - syyskuu 25, 2015, 07:39:52 AP
Ei kyllä pitäis 15 metrin päässä mitään merkitystä vaikka ne antennit olis solmittu rusetille rungon sisään.

Jarsalla

Kellään käynyt naze:n kanssa silleen, että yht'äkkiä ilman syytä (ei torppia tms.) ei enää syötäkkään vastarille tarpeeksi jännitettä? Vaihoin akun ja sen jälkeen meni vehje mykäks. Kotona tsekkasin ja mittasin Naze:sta vastarille menevän jännitteen ja näytti 0,36V. Kokeilin juottaa vastarin + ja - uudestaan, mutta sama 0,36V tulee vaan. Signaali tulee kyllä nätisti. Otin sitten 5V ulos viidennestä ESC:n paikasta ja pelaa.

VilleN

Lainaus käyttäjältä: Jarsalla - syyskuu 25, 2015, 01:07:44 IP
Kellään käynyt naze:n kanssa silleen, että yht'äkkiä ilman syytä (ei torppia tms.) ei enää syötäkkään vastarille tarpeeksi jännitettä? Vaihoin akun ja sen jälkeen meni vehje mykäks. Kotona tsekkasin ja mittasin Naze:sta vastarille menevän jännitteen ja näytti 0,36V. Kokeilin juottaa vastarin + ja - uudestaan, mutta sama 0,36V tulee vaan. Signaali tulee kyllä nätisti. Otin sitten 5V ulos viidennestä ESC:n paikasta ja pelaa.

Pikaisella googletuksella rcgroupsista löytyi tälläinen http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2201653 sekava ketju, jossa puolet porukasta eivät tuntuneet ymmärtävän edes ongelmaa. Mutta lopussa aloittaja toteaa, että vika on ilmeisesti Nazessa eikä sitä voi ehjätä. Kokeile samat mitä tuo aloittajakin, kokeile piippailla nuo +, maa, signaalit yms läpi, ettei löydy oikosulkuja tai katkoksia.

mikkox9x

Lainaus käyttäjältä: Jarsalla - syyskuu 25, 2015, 01:07:44 IP
Kellään käynyt naze:n kanssa silleen, että yht'äkkiä ilman syytä (ei torppia tms.) ei enää syötäkkään vastarille tarpeeksi jännitettä? Vaihoin akun ja sen jälkeen meni vehje mykäks. Kotona tsekkasin ja mittasin Naze:sta vastarille menevän jännitteen ja näytti 0,36V. Kokeilin juottaa vastarin + ja - uudestaan, mutta sama 0,36V tulee vaan. Signaali tulee kyllä nätisti. Otin sitten 5V ulos viidennestä ESC:n paikasta ja pelaa.
Se 5v Nazessa on suoraan se sama jännite mikä tulee ESC:ltä, ne kaikki + pinnit on yhdessä. Jos ei virta kulje niin on joku veto poikki, juotosongelma, oikosulku tjms. Mulla meni yks Naze sudeksi, kun ESC-/servolähdöistä ja tulopuoleltakin rupes irtoilemaan padit ja vedot katkeili. Oli ehkä vähän liikaa rasitusta niille, kun pinnit oli vähän väännyksissä.

Se oli HobbyKingin yksilö ja jotenki huonolaatuinen. Ei Japanissa valmistetusta samalla käytöllä ole lähtenyt foliot millään irti.

Luukkonen

Varmaan tyhmä kysymys, mutta miksi osassa ESC on kolme johtoa menossa flightcontrol:lle ja osassa vain kaksi?




proffa84

#410
Se missä on kolme johtoa sisältää becin eli se syöttää sun fc:lle/vastarille 5v, mut kuten tuossa dyssissä(SN20) niin siihen pitää hommata erikseen 5v virransyöttö.

Eli kun nopeudensäätimessä lukee opto, niin se meinaa juurikin sitä, että siinä ei ole tuota erillistä virransyöttöä.

Luukkonen

Lainaus käyttäjältä: proffa84 - syyskuu 26, 2015, 11:37:29 AP
Se missä on kolme johtoa sisältää becin eli se syöttää sun fc:lle/vastarille 5v, mut kuten tuossa dyssissä(SN20) niin siihen pitää hommata erikseen 5v virransyöttö.

Eli kun nopeudensäätimessä lukee opto, niin se meinaa juurikin sitä, että siinä ei ole tuota erillistä virransyöttöä.

Ok, eli kun mulla on nyt ESC:t missä ei tuota 5v ulostuloa ole niin mun pitää vetää yksi 5v johto mun virranjakolevyltä (linkissä samanlainen) nazelle ja naze ja vastari saa sieltä sitten tarvitsevansa 5v.

http://www.banggood.com/CC3D-Power-Distribution-Board-With-5V-12V-Dual-BEC-Output-Copper-Shield-PCB-For-QAV250-250mm-p-996427.html

Petsku

Lainaus käyttäjältä: Luukkonen - syyskuu 26, 2015, 12:31:24 IP
Lainaus käyttäjältä: proffa84 - syyskuu 26, 2015, 11:37:29 AP
Se missä on kolme johtoa sisältää becin eli se syöttää sun fc:lle/vastarille 5v, mut kuten tuossa dyssissä(SN20) niin siihen pitää hommata erikseen 5v virransyöttö.

Eli kun nopeudensäätimessä lukee opto, niin se meinaa juurikin sitä, että siinä ei ole tuota erillistä virransyöttöä.

Ok, eli kun mulla on nyt ESC:t missä ei tuota 5v ulostuloa ole niin mun pitää vetää yksi 5v johto mun virranjakolevyltä (linkissä samanlainen) nazelle ja naze ja vastari saa sieltä sitten tarvitsevansa 5v.

http://www.banggood.com/CC3D-Power-Distribution-Board-With-5V-12V-Dual-BEC-Output-Copper-Shield-PCB-For-QAV250-250mm-p-996427.html

Jep juuri noin :)

Luukkonen

Lainaus käyttäjältä: Petsku - syyskuu 26, 2015, 01:18:26 IP
Lainaus käyttäjältä: Luukkonen - syyskuu 26, 2015, 12:31:24 IP
Lainaus käyttäjältä: proffa84 - syyskuu 26, 2015, 11:37:29 AP
Se missä on kolme johtoa sisältää becin eli se syöttää sun fc:lle/vastarille 5v, mut kuten tuossa dyssissä(SN20) niin siihen pitää hommata erikseen 5v virransyöttö.

Eli kun nopeudensäätimessä lukee opto, niin se meinaa juurikin sitä, että siinä ei ole tuota erillistä virransyöttöä.

Ok, eli kun mulla on nyt ESC:t missä ei tuota 5v ulostuloa ole niin mun pitää vetää yksi 5v johto mun virranjakolevyltä (linkissä samanlainen) nazelle ja naze ja vastari saa sieltä sitten tarvitsevansa 5v.

http://www.banggood.com/CC3D-Power-Distribution-Board-With-5V-12V-Dual-BEC-Output-Copper-Shield-PCB-For-QAV250-250mm-p-996427.html

Jep juuri noin :)

Noniin, taas yksi asia enemmän muistettavaa, mutta kannatti herätä tänäänkin kerta oppi uutta... :o

Kiitoksia nopeista vastauksista.

proffa84

Lainaus käyttäjältä: Luukkonen - syyskuu 26, 2015, 12:31:24 IP
Lainaus käyttäjältä: proffa84 - syyskuu 26, 2015, 11:37:29 AP
Se missä on kolme johtoa sisältää becin eli se syöttää sun fc:lle/vastarille 5v, mut kuten tuossa dyssissä(SN20) niin siihen pitää hommata erikseen 5v virransyöttö.

Eli kun nopeudensäätimessä lukee opto, niin se meinaa juurikin sitä, että siinä ei ole tuota erillistä virransyöttöä.

Ok, eli kun mulla on nyt ESC:t missä ei tuota 5v ulostuloa ole niin mun pitää vetää yksi 5v johto mun virranjakolevyltä (linkissä samanlainen) nazelle ja naze ja vastari saa sieltä sitten tarvitsevansa 5v. toetty tuossa on vielä 12v(tiiä sit onko vtx:lle häiriönpoistoo siinä.

http://www.banggood.com/CC3D-Power-Distribution-Board-With-5V-12V-Dual-BEC-Output-Copper-Shield-PCB-For-QAV250-250mm-p-996427.html

ihan nätti levy on... tai jos on kiire niin vaikka sit tommonen ja laittaa sit toi pdb ku saapuu.

Luukkonen



Lainaus käyttäjältä: proffa84 - syyskuu 26, 2015, 03:52:09 IP
Lainaus käyttäjältä: Luukkonen - syyskuu 26, 2015, 12:31:24 IP
Lainaus käyttäjältä: proffa84 - syyskuu 26, 2015, 11:37:29 AP
Se missä on kolme johtoa sisältää becin eli se syöttää sun fc:lle/vastarille 5v, mut kuten tuossa dyssissä(SN20) niin siihen pitää hommata erikseen 5v virransyöttö.

Eli kun nopeudensäätimessä lukee opto, niin se meinaa juurikin sitä, että siinä ei ole tuota erillistä virransyöttöä.

Ok, eli kun mulla on nyt ESC:t missä ei tuota 5v ulostuloa ole niin mun pitää vetää yksi 5v johto mun virranjakolevyltä (linkissä samanlainen) nazelle ja naze ja vastari saa sieltä sitten tarvitsevansa 5v. toetty tuossa on vielä 12v(tiiä sit onko vtx:lle häiriönpoistoo siinä.

http://www.banggood.com/CC3D-Power-Distribution-Board-With-5V-12V-Dual-BEC-Output-Copper-Shield-PCB-For-QAV250-250mm-p-996427.html

ihan nätti levy on... tai jos on kiire niin vaikka sit tommonen ja laittaa sit toi pdb ku saapuu.

Joo siis toi virtalevy mulla on eli sinäänsä ei mitään ongelmaa, juotin vain sen ylimääräisen johdon siihen niin saan nazelle ja vastarille virran...

En vain tajunnut että näitäkin on niin monta eri vaihtoehtoa, mutta onneksi tilasin tuollaisen virtalevyn mistä saa 5v ulos, mietin vielä että teenkö tuolla mitään mutta otin varuiksi tuollaisen missä on vaihtoehtoja enemmän, onneksi otin.[emoji1]

Bng


Oikosulkumies

Se on suomalainen jääkiekkojoukkue. Turun palloseura



Vaihtoehtoisesti se tarkoittaa auton kaasupolkimen asentosensoria.

Saattaa se tarkottaa myös tässä tapauksessa myös systeemiä joka säätää pidejä kaasun mukaan. En oo perehtyny tarkemmin eli saatan olla väärässä.
Väri väriin ja loput yhteen

Bng

Lainaus käyttäjältä: Oikosulkumies - syyskuu 26, 2015, 07:21:54 IP
Se on suomalainen jääkiekkojoukkue. Turun palloseura



Vaihtoehtoisesti se tarkoittaa auton kaasupolkimen asentosensoria.

Saattaa se tarkottaa myös tässä tapauksessa myös systeemiä joka säätää pidejä kaasun mukaan. En oo perehtyny tarkemmin eli saatan olla väärässä.

Siltähä tuli oikein urakalla tietoa! Kiitos!

Petsku

Lainaus käyttäjältä: Bng - syyskuu 26, 2015, 07:26:50 IP
Lainaus käyttäjältä: Oikosulkumies - syyskuu 26, 2015, 07:21:54 IP
Se on suomalainen jääkiekkojoukkue. Turun palloseura



Vaihtoehtoisesti se tarkoittaa auton kaasupolkimen asentosensoria.

Saattaa se tarkottaa myös tässä tapauksessa myös systeemiä joka säätää pidejä kaasun mukaan. En oo perehtyny tarkemmin eli saatan olla väärässä.

Juu tosiaan säätää kaasun mukaan pidejä, esim jos kovilla kaasuilla oskiloi niin lisää tps:ää jotta laskee pidejä sopivasti kovalla kaasulla.

Siltähä tuli oikein urakalla tietoa! Kiitos!