Multikopterit.net keskusteluforum

FPV-lasit

Aloittaja IleFPV, tammikuu 22, 2015, 03:00:13 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

IleFPV

Eli eipä tarvitse henkeään pidätellä julkaisuja odotellessa  ;D
Ja ihan vaan mielenkiinnosta kyselin, itsehän tosiaan hankin jo lasit, eli ihan heti ei tarvitse (toivottavasti) uusia hankkia.
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

Mika Lukumies

Lainaus käyttäjältä: IL3 - helmikuu 07, 2015, 10:59:17 AP
Eli eipä tarvitse henkeään pidätellä julkaisuja odotellessa  ;D
Ja ihan vaan mielenkiinnosta kyselin, itsehän tosiaan hankin jo lasit, eli ihan heti ei tarvitse (toivottavasti) uusia hankkia.
Sinäkö ne perkule Fatshark lasit ostit tuolta kopteri.netin puolelta??? Oisin ite ne ostanu että eukkokin pääsee kyytiin.. :D
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

kylmis72

Mä oon kyl yrittänyt pitää "eukon" erossa tästä harrastuksesta [emoji51]
Pitää olla sitä omaa laatuaikaa!


Sent from my iPhone using Tapatalk

IleFPV

Lainaus käyttäjältä: Mika Lukumies - helmikuu 07, 2015, 11:07:26 AP
Lainaus käyttäjältä: IL3 - helmikuu 07, 2015, 10:59:17 AP
Eli eipä tarvitse henkeään pidätellä julkaisuja odotellessa  ;D
Ja ihan vaan mielenkiinnosta kyselin, itsehän tosiaan hankin jo lasit, eli ihan heti ei tarvitse (toivottavasti) uusia hankkia.
Sinäkö ne perkule Fatshark lasit ostit tuolta kopteri.netin puolelta??? Oisin ite ne ostanu että eukkokin pääsee kyytiin.. :D

En. Mä ostin Fatsharkin Baset.
Niiden Predatorien (jotka tälläkin foorumilla oli myynnissä, jos niitä tarkoitit?) hintapyyntö oli aluksi 170€ ja vähän myöhemmin 180€ :D
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

mikkox9x

#19
Ei varmaan mitään mullistavaa ole lähiaikoina tulossa keskitason hintaluokassa?

Olen tässä nyt palloillut FatSharkin Predator V2, Base SD, Dominatoreiden ja Attitude V2:sten välillä. Onko Base SD:n kuva mimmonen verrattuna Attitudeihin, vastaa vissiin Attitude V1 mallia? Baseissa sama FOV, kuin attitudeissa, Dominatoreissa taas hieman parempi kuva ja pienempi FOV? Attitudet ois varmaan se paras valinta, kun Dominator V2 maksaa reippaasti enemmän, mutta onko ero oikeasti Predatoreihin verrattuna mullistava, että kannattaa maksaa vähintään 125€ enemmän Attitude paketista tai kannattaako vanhemmat Dominatorit vielä? Dominatreiden ja Base SD:n kanssa hinnat menee jo lähelle Attitudeja kun hommaa erikseen lähettimet kamerat ym. Modulaarisuudella mulla ei niin merkitystä, kun eikö kaikkiin saa kuitenkin ulkoisen vastaanottimen kiinni?

Mitä RcGroupsin foorumia selailee niin suositus on useimmiten Attitude V2 ja ne ovat reilun satasen hinnankorotuksen arvoiset. Oletteko samaa mieltä, että ei kannata säästää ja ottaa Predatoreita? Ensimmäisiksi laseiksi 250 Quadin kanssa tulossa.

E: electronicarc:stä olen katellut, kun sieltä sais Predatoreita pakettina 275€ hintaan. Attitudeja taas 395€. Ehkä ei tähän kuulu, mutta onko SpiroNet:it pakkohankinta, vai päjääkö vakio dipoleilla? Katoaako niillä kuva esim. kallistuksissa, kun keila dipoleissa on semmonen donitsin muotonen?

IleFPV

#20
Googleen 'fatshark headset comparison', niin ekat kuvat jeesaa sua tuumimaan. Huomaa että noissa listoissa on eri lasimalleja, vaikka pikavilkaisulla näyttää samalta kuvalta ;)

Vois joku tehä sellasen kuvan missä olis noi kaikki mallit fatsharkilta kun ärsyttää vertailla kolmesta eri kuvasta eri malleja.

Paras olisi jos pääsisit jonnekkiin miittiin hieman kokeilemaan omaan päähän noita.

Mä en osaa kertoa vielä mun laseista kun en ole päässyt niitä vielä testaamaan. Ja mulla siis Baset, ei Base SD:t, eli mulla se vanhempi malli missä 46 asteen FOV, kun taas Base SD:ssä 35 FOV.
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

MikeK

Lainaus käyttäjältä: mikkox9x - helmikuu 07, 2015, 11:37:40 AP
Ehkä ei tähän kuulu, mutta onko SpiroNet:it pakkohankinta, vai päjääkö vakio dipoleilla? Katoaako niillä kuva esim. kallistuksissa, kun keila dipoleissa on semmonen donitsin muotonen?
Voisin sanoa että ehdottomasti noi v2 Spirot hankintaan. Perus patukat on aika onnettomat.

FOV on aika tärkeä FPV:ssä. Itse aloitin Predatoreilla ja ihan hyvin niillä lenteli. Nyt kun on 46 asteen Baset, ei ole paluuta pienempään :D
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

mikkox9x

Tarkoittaako tuo FOV meriaatteessa, että kuin suurena kuva levittyy joka suuntaa silmän edessä? Eli verrattavissa kuin läheltä katsoo tv:tä, vai onko asiassa jotain muitakin muuttujia? Resot noissa paneeleissa on kaikissa kuitenkin sama ja kuva-ala on kiinni vain kamerasta.

Kun saiskin noin isolla FOV:llä vielä kuin vanhat Baset. Mutta ihan kivalta ne Attitude V2 fov vaikutti, jotka nyt on ainoat, jota olen päässyt tiirailemaan. Ehkä ne Predatorit ois sitten pettymys jos ero on kovinkin suuri.


IleFPV

#23
Lainaus käyttäjältä: mikkox9x - helmikuu 07, 2015, 12:03:11 IP
Tarkoittaako tuo FOV meriaatteessa, että kuin suurena kuva levittyy joka suuntaa silmän edessä? Eli verrattavissa kuin läheltä katsoo tv:tä, vai onko asiassa jotain muitakin muuttujia? Resot noissa paneeleissa on kaikissa kuitenkin sama ja kuva-ala on kiinni vain kamerasta.
Tarkoittaa. (FOV=Field Of View) Ainoastaan vanhemmissa Teleporter-mallin laseissa on huonompi resoluutio (320x240).
Yleisin reso on 640x480 ja DominatorHD:n reso 800x600.

Lainaus käyttäjältä: mikkox9x - helmikuu 07, 2015, 12:03:11 IP
Kun saiskin noin isolla FOV:llä vielä kuin vanhat Baset. Mutta ihan kivalta ne Attitude V2 fov vaikutti, jotka nyt on ainoat, jota olen päässyt tiirailemaan. Ehkä ne Predatorit ois sitten pettymys jos ero on kovinkin suuri.

Sekä MikeK että minä ollaan molemmat löydetty "vanhat kunnon Baset" käytettynä vuoden sisällä, eli kannattaa näitäkin väijyä  ;)
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

rotomoto

Mullakin on Baset kaapissa. 35 FOV.
Onko näissä BASE malleissa jotain eroja ?

IleFPV

Lainaus käyttäjältä: rotomoto - helmikuu 07, 2015, 12:55:04 IP
Mullakin on Baset kaapissa. 35 FOV.
Onko näissä BASE malleissa jotain eroja ?

Eli sulla on Base SD:t kaapissa.
Eroina vanhaan malliin ainakin pienempi FOV (vanhassa mallissa siis FOV 46. Resoluutio on sama 640x480), lasien ulkonäkö ja sulla varmaankin suojakotelo laseille (vanhojen mukana vain suojapussi)..
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

Tero

Taitaa tällä foorumilla olla Fatsharkit de-facto kun ei kukaan ole sanallakaan maininnut SkyZonen laseja?

IleFPV

Lainaus käyttäjältä: Tero - helmikuu 07, 2015, 01:14:24 IP
Taitaa tällä foorumilla olla Fatsharkit de-facto kun ei kukaan ole sanallakaan maininnut SkyZonen laseja?

Fatsharkeista nyt vaan oli puhe, mutta mielelläänhän sitä kuulisi muidenkin lasien omistajilta juttua ja kokemuksia?
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

mikkox9x

#28
Lainaus käyttäjältä: IL3 - helmikuu 07, 2015, 12:11:55 IP
Lainaus käyttäjältä: mikkox9x - helmikuu 07, 2015, 12:03:11 IP
Tarkoittaako tuo FOV meriaatteessa, että kuin suurena kuva levittyy joka suuntaa silmän edessä? Eli verrattavissa kuin läheltä katsoo tv:tä, vai onko asiassa jotain muitakin muuttujia? Resot noissa paneeleissa on kaikissa kuitenkin sama ja kuva-ala on kiinni vain kamerasta.
Tarkoittaa. (FOV=Field Of View) Ainoastaan vanhemmissa Teleporter-mallin laseissa on huonompi resoluutio (320x240).
Yleisin reso on 640x480 ja DominatorHD:n reso 800x600.

Lainaus käyttäjältä: mikkox9x - helmikuu 07, 2015, 12:03:11 IP
Kun saiskin noin isolla FOV:llä vielä kuin vanhat Baset. Mutta ihan kivalta ne Attitude V2 fov vaikutti, jotka nyt on ainoat, jota olen päässyt tiirailemaan. Ehkä ne Predatorit ois sitten pettymys jos ero on kovinkin suuri.

Sekä MikeK että minä ollaan molemmat löydetty "vanhat kunnon Baset" käytettynä vuoden sisällä, eli kannattaa näitäkin väijyä  ;)
Voi olla, että sitä ei malta sitten jäädä väijymään, kun ei minkäänlaisia FPV laitteita ei vielä ole. Tosin ei kyllä konettakaan, kestää jonninaikaa saada vielä radio ja loput osat. Harjoitella varmaan pitäs sitä lentämistäkin vähän reilummin ennen FPV:en siirtymistä.

Lainaus käyttäjältä: Tero - helmikuu 07, 2015, 01:14:24 IP
Taitaa tällä foorumilla olla Fatsharkit de-facto kun ei kukaan ole sanallakaan maininnut SkyZonen laseja?
Nuo diversiteetti-vastarilla olevat ois mielenkiintoset:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__50228__Skyzone_FPV_Goggles_5_8GHz_Dual_Diversity_32CH_Receiver_With_Head_Tracker_V2_.html

Noissakin tulee näköjään dipoli-antennit mukana, onko niihinkin Spirot pakko hankinta, vai kätetäänkö niitä ylipäätää diversiteetti-vastareiden kanssa? 

Nurffe

Lainaus käyttäjältä: mikkox9x - helmikuu 07, 2015, 01:30:51 IP

Nuo diversiteetti-vastarilla olevat ois mielenkiintoset:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__50228__Skyzone_FPV_Goggles_5_8GHz_Dual_Diversity_32CH_Receiver_With_Head_Tracker_V2_.html

Noissakin tulee näköjään dipoli-antennit mukana, onko niihinkin Spirot pakko hankinta, vai kätetäänkö niitä ylipäätää diversiteetti-vastareiden kanssa?

Kurkkaa tuolta mitä iloa niistä diversiteetti vehkeistä yleensä on http://fpvlab.com/forums/showthread.php?16395-THE-ULTIMATE-5.8GHz-VIDEO-LINK-%28AND-SIMPLER-OPTIONS%29-EXPLAINED