Multikopterit.net keskusteluforum

Xiaomi Yi Sports Camera

Aloittaja SiB77, maaliskuu 03, 2015, 06:59:38 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jesi

Lainaus käyttäjältä: Rekkamasa - heinäkuu 23, 2015, 01:43:34 IP
Jaha yx tämmöne tilaukseen kun kotio pääsee kitoos, ja toiseen pakettiin Galaxy S5:lle telakka Devo seiskaan!
Miksi luuri pitää saada mankkaan kiinni?
Lagi ja kantavuus wifillä taitaa olla sitä luokkaa että lentämisen suhteen tuskin iloa on plus kameran wifi tod näk sotkee ohjaussignaalin..
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Rekkamasa

Ku ei pihi viittis ainakaan vielä ostaa ihan näyttöäkään siihen. Mä en aio lentää suoraan kuvasta vaan enemmän kuvauksen tähtäystä helpottamaan että näkee mitä kamera suunnilleen näkee (näki hetki sitten ;) )

Saa ehdottaa parempaa ratkaisua huokealla.

jesi

Huomaa tuo että on hyvin mahdollista että kameran wifi  sotkee kopterin ohjauksen = flyaway, crash, jne
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Furiosity

Lainaus käyttäjältä: jesi - heinäkuu 24, 2015, 12:05:27 IP
Huomaa tuo että on hyvin mahdollista että kameran wifi  sotkee kopterin ohjauksen = flyaway, crash, jne

Xiaomin wifi ei ole päällä aina. Se pitää erikseen kytkeä päälle napista kameran kyljessä. Siksi oiva tähän, itseltäkin löytyy.
Skill is when luck becomes usual.

jesi

Juu, mutta jossei se ole päällä niin ei ole kuvaa? ;)

Oletin että luuria käytetään mankan päällä fpv käyttöön.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

IleFPV

Lainaus käyttäjältä: jesi - heinäkuu 24, 2015, 05:17:13 IP
Juu, mutta jossei se ole päällä niin ei ole kuvaa? ;)

Oletin että luuria käytetään mankan päällä fpv käyttöön.

Xiaomin voi laittaa kuvaamaan ja katsoa samaan suuntaan toisella fpv kameralla tai kytkeä piuhalla videovastariin ja sitten vaikka katsoa laseista/näytöstä
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

SiB77

Jos haluaa "tuunata" kameraa niin tuolta lataa tuon zip tiedoston:

https://github.com/funneld/XiaomiYi

Sieltä voi tallettaa muistikortin juureen autoexec.ash tiedoston jolla saa vaikka bitratea nostettua ja/tai kohinanpoistoa hillittyä. Kamera käynnistyessään lataa tuon muistiin. Jos tiedostoa ei ole kortilla niin mennään normaaliasetuksilla.

jesi

Lainaus käyttäjältä: IL3 - heinäkuu 24, 2015, 05:36:50 IP
Xiaomin voi laittaa kuvaamaan ja katsoa samaan suuntaan toisella fpv kameralla tai kytkeä piuhalla videovastariin ja sitten vaikka katsoa laseista/näytöstä

Juu, mutta saa aika taikuri olla että se toisen kameran kuva hyppää sinne kännykän näyttöön :)

Noh, se siitä ot.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Petsku

Onhan noita ohjattavia videokytkimiä millä voi vaihtaa fpv kameran tai kuvaavan kameran kuvan laseihin/näyttöön. Eikä edes paljoa maksa. Esim http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__29651__Hobbyking_3_Channel_FPV_Video_Switcher.html

Mutta juu hankalaksi menee jos kännykältä haluaa kuvia katsella kummastakin kamerasta.

jesi

Juu, mut OP puhui samsung s5 kännykän telakasta, ei näytöstä tai laseista.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Petsku

Lainaus käyttäjältä: jesi - heinäkuu 24, 2015, 09:03:05 IP
Juu, mut OP puhui samsung s5 kännykän telakasta, ei näytöstä tai laseista.

Jaa juu, sekotin sit ku Ile puhu laseista tai näytöstä :D

Rekkamasa

Joo siis tarkoitus oli käyttää tota xiaomia nauhoittamaan lentovideota JA lähettämään kuvaa alas, tämäkö ei onnistu? Samoin siis kännykän käyttö näyttönä paska idea? Katsokaas mä olen täys smurffi näiden juttujen kanssa eli mulle saa vääntää rauhassa rautalangasta. En tosiaan lennä mitään FPV taitolentoa vaan nimenomaan kuvaan maisema yms videoita, tai siis lähinnä toistaiseksi opettelen ylipäätään hallitsemaan quadia...

jesi

Mun housuista katsottuna:
Kopterin ohjaus = 2.4ghz
Kameran wifi = 2.4ghz

= romua.

Voi toki toimiakkin, joskus, itse en koittaisi.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

SiB77

Tässä kotosalla oon pid:t säädelly ja täällä on toistakymmentä wifi-verkkoa päällä samassa kohtaa missä testailen nurmikon päällä. Onhan tuo wifipelko hieman yliampuvaa, vaikka totta onkin että ne häiritsee.

Jos itse testaisin niin jonnekkin pellon nurkkaan manuaalitilassa lenteleen kameran wifi päällä. Vaikka se lento menis ihan ok niin tuskin siitä niin paljon innostuu että käyttäisi kameran lähettämää kuvaa. Viive tappaa tuon ilon aika nopsaan.

Ja Yi:stä saa kuvan 5.8Ghz videolähettimeen helposti, lähetin painaa 15g eli siitä ei ole kiinni. Toki vastaanottopuolella pitää olla rautaa, mutta se on eri asia se.

jesi

Ei taida sata flyawaytä riittää kun on yleisesti ottaen kikkailtu kameroiden wifien kanssa :)
Toki riippuu myös radioista jne jne, mutta lähtökohtaisesti siis heads up, että ei välttämättä mene niinkui elokuvissa.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars