Multikopterit.net keskusteluforum

FT Mighty Mini Tiny Trainer

Aloittaja Tero, maaliskuu 17, 2015, 08:57:22 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tero

Talvella tuli lähinnä lennäteltyä siipeä (sitäkin vain pari kertaa), kun siinä on omaa multia paremmin suojattu elektroniikka kosteudelta. Vähän on vielä treenaamista, että sen saa pysymään lapasessa. Sen verran kiinteäsiipiset kuitenkin kiinnostaa, että Flite Testin julkaisema Tiny Trainer alkoi kiinnostamaan.

Tällä foorumilla kun tuntuu olevan muitakin kiinteäsiipisistä kiinnostuneita, niin heräsikö muilla mielenkiintoa? Onko aikomuksena tilata konetta?

Jarseliino

Onhan noita tullu kyllä katseltua (spitfire etenkin ::) ), mutta pitäisi saada sumo,bonsai ja spark enka lentoon ja lentotunteja alle että viitsisi uusia tilata  ;D
En tiedä onko miten ilmailukaupan tarvikkeet toimisi jos alkaisi itse leikkaamaan
http://www.ilmailukauppa.fi/shopnew/rakennustarvikkeet-epp-ja-depron-c-239_287.html
http://www.stonekap.net/ftplans/FT-Mini%20TinyTrainer-plans.pdf

robofly

Minäkin olen siipimiehiä.
Omistan yhden AXN Floaterin ja omatekoisen lentävän siiven 1000mm. AXN on hyvä kone, mutta en voi lentää sillä kovin "rennosti". Lentävä siipi on ihan jees. Haluaisin kuitenkin sellaisen koneen joka olisi helppo ja nopea rakentaa, jonka voisi torpata ja korjata helposti. Sellainen aivot narikkaan vehje, josta ei tarvi stressata. Tuo tiny trainer voisi olla sellainen. Olikos sillä hintaa suomeen toimitettuna?

Oikosulkumies

Mulla itellä on ollu mielessä kesäksi tehä, tahi hommata jostain semmonen lentovene tyyppinen ratkaisu. Mietiskelin, että mökillä ois mukava järven päällä pörrätä kiintee siipisellä, ja sitte ehkä useammalla pyörivällä siivellä varustetulla lentolaitteella pujotella mettässä.. Tai sitte todeta vaan suoraa että puita on liikaa ;)

Mutta tämmönen tuli vastaan tuossa taannoin ku surffailin. Rakennus viittais että vois olla aika hyvä semmonen aivot narikkaan tyyppinen lennettävä

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1154758
Väri väriin ja loput yhteen

robofly

Oikosulkumies, kiitti linkistä, tuo näyttää hauskalta vehkeeltä. Mulla on muutama sata metriä matkaa lähimpään rantaan. Tuo olisi mainio lelu kesäksi. Pitää alkaa miettimään depronin hankkimista.

Oikosulkumies

Eipä mitään, jos ehit ennen mua rakentamaan niin kerro millanen laite on.

Deproni on kallista, mää suunnittelin että tekis finnfoamista. Loppu päässä porukka on pienentäny mittakaavaa niin se vois olla vielä hauskempi.
Väri väriin ja loput yhteen

robofly

Mistä saat sopivan paksuista finnfoam levyä?
Leikkaatko lankaleikkurilla ohuita siivuja?

Certi

Finnfoam on haurasta ja ei sovellu tuohon sellaisenaan. Bauhausin Exrupor toimii hyvin jos ei depronia ole saatavissa.

Oikosulkumies

Lainaus käyttäjältä: robofly - maaliskuu 27, 2015, 09:23:51 AP
Mistä saat sopivan paksuista finnfoam levyä?
Leikkaatko lankaleikkurilla ohuita siivuja?
k-raudassa ois. olikohan 3mm ja 5mm finfoamia. Ei muista enää varmaksi. Ei tarvis leikkailla

Lainaus käyttäjältä: Certi - maaliskuu 27, 2015, 09:32:17 AP
Finnfoam on haurasta ja ei sovellu tuohon sellaisenaan. Bauhausin Exrupor toimii hyvin jos ei depronia ole saatavissa.
Kiitoksia tästä infosta, määkö aattelin että se ois ollu näppärä rakennusmateriaali.. Jos sitä vaikka sitte semmosta ostaa..
Väri väriin ja loput yhteen

Certi

#9
Tuli typo tuohon viestiin, eli matsku mitä Bauhausista saa on Extrupor-nimistä. Se maksaa (tai ainakin maksoi) Bauhausissa 9,90€ per 80x240cm levy josta tekee varmaan useammankin koneen :)

E: Myös tuotemerkillä Selitron löytää sopivaa rakennusmatskua