Multikopterit.net keskusteluforum

ntthhtl: ZMR250

Aloittaja ntthhtl, maaliskuu 31, 2015, 12:05:38 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ntthhtl

Lehmän sähköt sai uuden kodin ZMR:n rungossa. Mitään ei tietenkään voi kasata "ohjeen mukaan", vaan rungon pohjalevyt tuli alle ja päälle. Ylälevy mahtuu hyvin tolppien väliin. Levyä kun vielä vähän lyhensi niin fpv-kamerakin mahtui hyvin mukaan. Sähköhässäkät yms. saa kivasti piiloon tuonne keskilevyn alle. FC:lle tein oman kotelon ja sijoitin sen niin että itse gyro/accel-anturi tuli tasan rungon keskipisteeseen. Ei sillä että sillä juurikaan olisi mitään merkitystä, mutta tuolla sai rungon takaosaan hieman enemmän tilaa. Takaosaan tuli nyt Immersionin vtx, mutta pyörittelin runkoa myös niin että sinne saisi akunkin. Afroille tein omat telineet varsiin, jotta pysyvät hyvin paikoillaan eivätkä voi mennä oikariin hiilarirungon kautta. Akkujohdolle tein myös vedonpoiston taakse, joka samalla estää kaapelin nirhautumisen hiilarin reunaa vasten. Kamera ja vastari sai myös itsepiirretyt ja printatut telineet.


Seuraavaksi odotellaan Fatsharkin kameraa, jonka jälkeen tolppia voi vielä vähän madaltaa :)

Motit: Cobra 2204 1960kv
FC: Openpilot Atom
ESC: Afro 12A (oli 18a kissit, mutta yks kärysi ja nyt odotellaan uusia)
FPV-camera: Mini runcam (fatshark 600tvl kamera tulossa)
VTX: ImmersionRC
Propellit: 5x3/5x4/5x45 bullnose
Akut: 1300-1800 4S










Lassiv

Hienon näköistä jälkeä, näemmä 3d tulostimelle tullu käyttöä useampaan kohtaan :) Itsekkin vois herätellä tulostimen tulille kun toi 250 tuli itselle siihen olis kohtuu helppo noit osia rakennella sillä :)

PItempi työkeikka vähän ikävästä katkaisee ja haittaa, mut ehkä sen jälkeen sitten lomien muodossa kunnolla harrastamaan ja kokeilemaan fpv lennon iloja ja suruja :)

ntthhtl

Hifistelin VTX:lle dockin, jotta samaa lähetintä voi helposti vaihtaa kahden rungon välillä.




ntthhtl

Nämä kopterit ne kyllä lentää aika huoletta. Toiseen kopteriin joutui vaihtamaan yhden moottorin kun luultavasti moottorin jojutunut pikkukivi oli katkonut käämilankoja.


Vähän laiskasti on videoita jaksanut editoida, mutta laitetaan nyt kesän kunniaksi vähän kruilaisua. Testailin uusia vähän nopeampia rateja. Välillä osuu rollit kohdalle, välillä ei :)
http://www.youtube.com/watch?v=B42rnAfKndc

lauka

Hienon pelin oot kasannut. Mistä tilasit rungon ja moottorit?

Oon tässä itekin suunnitellut ZMR kasaamista ja kattelen kauppoja josta saisi aidon CF rungon jossa olisi reiät oikealla paikkaa PDB:lle. Näyttäisi jenkeissä olevan ne hyvät vaihtoehdot. Eipä sieltäkään älyttömät postit tule,  mutta tulleista hiukan päälle sitten.

JaniJL

Rcgroupin zmr250 sivuilta saa hyviä vinkkejä:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2180331&page=1831
Vain 1855 sivullista luettavaa...
JaniJL
Team MR2 FPV Ninjas

lauka

Olen tuota ketjua seuraillut. Olisi mukava kuulla mistä suomalaiset ovat osiaan tilailleet.

Petsku

Myrcmart, rctimer, hobbyking, flyduino... onhan noita, kiinasta pääosin tavarat tullu.

JaniJL

Rungot olen tilannu banggoodista ja reiät on ainakin mulla oluu kohdillaan diatone ja nucleus pdb:n kanssa. Nii ja kokohiilarii on. Ainahan se riski on.

Pistä oma Topic pystyyn ni kasellaan lisää...
JaniJL
Team MR2 FPV Ninjas