Multikopterit.net keskusteluforum

Beetle 300 CF Hexacopter

Aloittaja Pursi, huhtikuu 06, 2015, 09:02:22 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nurffe

Tein raa'an oletuksen että käytät noita tiimarin perus 2300kv motteja. Nopean googlauksen perusteella ne vetää 5030 hqpropilla 4s:nä n. 11A per motti, gemfaneilla todnäk samaa luokkaa mutta en jaksa googlaa enempää mittaustuloksia. 6 mottia siis kiskasee 100% throttlella ~66A. 25c 1300mah akku jaksaa 32.5A ja piikkeinä mitä? Ehkä vähän päälle jos perus kiina akku. Todennäkösesti ei edes jatkuvana jaksa tuota 32.5A. Suomeksi sanottuna tuo ei tule kestämään ja kyykkää aivan varmasti kun oikeasti lähdetään vetämään apinarallia. Todennäkösesti muutaman lennon jälkeen alkaa jo lipo pullistumaan kuin pullataikina

Toki tuommoisessa lilluttelussa kestää. Kuukkelin mukaan ~4.8A puolikaasulla per motti josta päästään 28.8A kokonaislukemiin joka on juuri ja juuri akun rajoissa

Eli siis parempia akkuja tuo huutaa jos sillä oikeasti meinaa rällätä. Samalla tapaa ne tiimarinkin motit fysiikan lakien rajoissa toimii ja imee sitä virtaa

Mä kans itse mietin pikku hexaa, mutta tulin siihen tulokseen että kestäviä akkuja on tosi vaikea löytää varsinkin kun olisin tietenkin halunnut vetää överiksi ja laittaa 6" propellit pikku hexaan. Tuo olisi tarkoittanut noin. 18A virtoja perus 2000kv pikkumoteilla joka taasen tarkoittaa yli 100A piikkivirtoja. Ja markkinoilta ei löydy yhtään akkua pienessä kokoluokassa joka kestäisi tuollaista rääkkiä, joten luovuin yltiötehokkaasta hexa-ajatuksesta :( Isommalla kapasiteetilla olisi toki löytynyt, mutta koko ja paino alkaa kasvaa enkä itse halunnut lähteä siihen junaan. Periaatteessa tuo hexa vielä 5030 propelleilla menee nykyajan lipoilla. eurorc halko 4s 1300mah lupailee 40c jatkuvaa virtaa ja 50c piikkiä mikä pitäisi riittä juuri ja juuri JOS nuo speksit pitävät paikkansa. Mulla on pari noita akkuja mitä aattelin 4s mini quadissa kokeilla 6045 propelleilla, joten sittenhän sen näkee onko halko akuissa c-lukemat samanlaista valehtelua kun perus turnigyissä :)

Pursi

Muuten ihan hyvin sanottu mutta taisit unohtaa tuon lentomassan... Kun se on vaan 500g ja yksi motti kykenee nostamaan 420g / 8,9A virralla ja 6x420g=2520g / 53,4A
2520g/53,4A=500g/XA  saadaan virraksi 10.6A kaikille kuudelle motille yhteensä. Tähän perustuu se akun kestävyys ja pidempi lentoaika...

Nurffe

Lainaus käyttäjältä: Pursi - huhtikuu 29, 2015, 09:17:16 IP
Muuten ihan hyvin sanottu mutta taisit unohtaa tuon lentomassan... Kun se on vaan 500g ja yksi motti kykenee nostamaan 420g / 8,9A virralla ja 6x420g=2520g / 53,4A
2520g/53,4A=500g/XA  saadaan virraksi 10.6A kaikille kuudelle motille yhteensä. Tähän perustuu se akun kestävyys ja pidempi lentoaika...

Minä tein ihan raakoja olettamuksia ja puhuin siitä täydestä kaasusta ja puolikaasusta. Edelleenkin kyllä se lilluttelussa kestää, mutta hanat kaakossa apinarallia on sitten ihan eri asia

MikeK

Samaa mieltä pursin kanssa. Noi mottien tarvitsemat virrat mitataan kiinteässä penkissä. Tuollainen kevyt hexa ei pääse kuluttamaan täyttä virtaa nosteen ansiosta. Tai saisihan sen kuluttamaan jos pitää sitä maassa jalalla paikoillaan ja vetää hanan täysille.

Mut isossa maailmassa näyttäisivät Blackoutin hexassa käyttävän 2200mah ja 3300mah akkuja 35C:llä. Noissa yleensä goprot kyydissä ja lentomassa jossain 700 gramman paikkeilla.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"