Multikopterit.net keskusteluforum

Serious Pro Racing F3 Flight Controller (SPRacingF3)

Aloittaja anttir, toukokuu 10, 2015, 09:13:43 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

taski

Täällä tuli kans hakattua päätä seinään pari tuntia banggoodin f3 kloonin kanssa. Koitin flässätä betan siihen, huonolla menestyksellä - ei toiminut enää, eikä sen paremmin cf kuin bf saanut yhteyttä. Lukuisien ajuriasennusten ja yritysten jälkeen cleanflight asentui, ja radioyhteyskin pelasi taas. Mutta cleanflight configurator ei saa yhteyttä lautaan. Kännyllä ihme kyllä pääsi kiinni ja asettamaan mm. lentotilat; sillä ne säädötkin kaiketi pitää tehdä... No, pääasia että jollain onnistuu 😀

jtr159

Lainaus käyttäjältä: taski - maaliskuu 22, 2017, 09:36:16 IP
Täällä tuli kans hakattua päätä seinään pari tuntia banggoodin f3 kloonin kanssa. Koitin flässätä betan siihen, huonolla menestyksellä - ei toiminut enää, eikä sen paremmin cf kuin bf saanut yhteyttä. Lukuisien ajuriasennusten ja yritysten jälkeen cleanflight asentui, ja radioyhteyskin pelasi taas. Mutta cleanflight configurator ei saa yhteyttä lautaan. Kännyllä ihme kyllä pääsi kiinni ja asettamaan mm. lentotilat; sillä ne säädötkin kaiketi pitää tehdä... No, pääasia että jollain onnistuu 😀

Iske laudasta bootloaderin liitännät vaikka klemmarilla kiinni toisiinsa -- kokeile sen jälkeen fläshäämistä. Pitäisi toimia. Tarkemmin tuo käydään läpi mm. Joshua Bardwellin Eachine Wizard X220 -videolla (loppupuolella). Jostain syystä tuo Banggoodin kopiolauta hyppää suohon välillä kun yrittää fläshätä, mutta noilla boot pineillä sen saa taas auki fläshäämistä varten. Siltikin joutuu ehkä useampaan kertaan kokeilemaan fläshäämistä ennen kuin ottaa vastaan.
Kyllähän tuohon betaflight tulee saada.

taski

Kiitos, juu tuli kyllä luettua ohjeita ja boottipinnit yhdistämällä pääsin edellä kuvattuun tilanteeseen. Kun tuo nyt vaikuttaisi toimivan mulle riittävästi, annan olla toistaiseksi noin, ei tuota rumbaa jaksa heti toistaa ;)

taski

#78
Ei pentele tämän flässäyksen kanssa. Välillä "no response from the bootloader", joillain yrityksillä katkeaa alkumetreillä "STM32 - timed out, programming failed". Pari kertaa päässyt "verifying" vaiheeseen, kunnes katkeaa em. ilmoitukseen. Päätä seinään vaan...

Edit: menihän se lopulta maaliin asti. Outoa joka tapauksessa, yleensähän nämä yhteysjutut on joko-tai.

Edit 2: Lisää outoutta. Tietokoneella ei säädöt onnistu; cleanflight gui ei saa edes yhteyttä, baseflight saa mutta ei anna tallentaa esim. moodiasetuksia. Vain ez-gui kännykällä toimii kaikessa, toisaalta mikäpä siinä koska helppohan tuo on käyttää.

Samppa

Mikä sulla oli baudrate flashauksen aikana? Muistaakseni piti laskea aika alas. Mulla yleensä 25600tjsp. En ole nyt koneen ääressä niin ei voi tarkkaa varmistaa

hukkis

Betan wikissä oli ohje käyttää 115200 baud ratea spf3 kortille.

taski

Koitin kyllä eri baudrateja, mutta ei löytynyt suoraa yhteyttä tuohon keskeytykseen - tuohan olisi kyllä oikeastaan ainoa looginen selitys. Joka tapauksessa, kun tarpeeksi monta kertaa yritti, kesti loppuun asti. Enemmän mietityttää tuo säätäminen: mikä sovellus tuohon ylipäätään pitää olla, kun laudassa on betaflight?

hukkis

Mulla on yks kortti, jonka flässäys ei onnistu muuten ku ottamalla full chiperasen pois päältä.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: taski - huhtikuu 02, 2017, 12:14:39 IPEnemmän mietityttää tuo säätäminen: mikä sovellus tuohon ylipäätään pitää olla, kun laudassa on betaflight?

Nuo tuohan on helppo. Jos on beta niin betaflight configurator.

taski

Jep jep ;D Mitähän mie oon silmät ristissä yöllä hakenut, kun en ollut tuota löytävinäni...

Nyt on betaflight laudassa ja blheli_s noparit dshot protokollalla, ja näyttäisi ainakin toimivalta. Nyt vaan odotellessa että pääsee airmodea testaamaan :)

jtr159

Lainaus käyttäjältä: taski - huhtikuu 02, 2017, 12:14:39 IP
Enemmän mietityttää tuo säätäminen: mikä sovellus tuohon ylipäätään pitää olla, kun laudassa on betaflight?
Tämä herätti nyt suuren kysymyksen: mitä softaa oikein käytit Betaflightin fläshäämiseen laudalle jos et kerran Betaflight Configuratoria? ;D Voi nimittäin selittää myös yhteysvirheet...

Itse huomasin, että Banggoodin klooniboardilla toimii ainakin mulla parhaiten baudrate 256000 full chip erasen kera. Läpi mennyt nyt joka kerta kun näin tehnyt.

taski

#86
Lainaamitä softaa oikein käytit Betaflightin fläshäämiseen laudalle jos et kerran Betaflight Configuratoria? ;D

Baseflightia, kun en tosiaan mielestäni löytänyt Betaflight konfiguraattoria...  ;D Pitää ehkä varmuuden vuoksi flässätä uusiksi tuolla oikealla :P Katsotaan tuleeko siinä enää yhteysongelmia.

p.s. mulla on kahdet insinöörin paperit, tarvinneeko ihmetellä säätämistä  ;D ;D