Multikopterit.net keskusteluforum

Cheerson CX-10 mini ja Eachine H8 Mini Kokemuksia!

Aloittaja Koneksi, kesäkuu 14, 2015, 11:33:59 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Koneksi

Elikkäs tällaiset kaverit poistin itselle, odotttelen saapuvaksi. Itseltä löytyy jo Hubsan H107C mutta odottelee juuri varaosa moottoria. Niitä tilatessa ostin nuo kaksi em kikotinta.

Cheersoni, hintaakin vajaat 20e: http://www.banggood.com/Cheerson-CX10-CX10-Mini-24G-4CH-6-Axis-LED-RC-Quadcopter-RTF-p-926614.html?p=GS02196985862014084Y
Tuolta ennenkin tilannut rompetta tulee suomeen alta 2 viikon. nopeimmillaan 4 päivässä.


Samainen mesta josta cheersonin tilasin:
http://www.banggood.com/Eachine-H8-Mini-Headless-Mode-2_4G-4CH-6-Axis-RC-Quadcopter-RTF-p-975808.html?p=GS02196985862014084Y
Tämä kaiffari alta 14e. Ei oo hinnalla pilattu.


Löytyykös keltään jo valmiiksi? Millaisia ovat? Jos ees lähellekkään hubsanin lennätettävyyttä niin olen tyytyväinen. Teen pienet video revikat vielä noista kun saapuvat.

rotomoto

Cheerson CX -10 on soiva peli. Potkureita kannattaa tilata lisää.

Koneksi

Selkee, potkureita mulla on jotakin jo valmiiksi. Kun tuohon rikki menneeseen hubsaniin tuli tilattua aikoinaan. (vääriä)

Hiisi

Mulla on noita CX10:jä kaksin kappalein. Yllättävän hyvä lennettävä ja flippauksetkin toimii. Radion kantama on noin ehkä 5-7m, ilman että modaa antennia ulos kopterista (ja lähetin on niin pieni että hukkuu äijäkoon kouran sisään - vaikuttaa varmaan myös radiolinkkiin).
Pieni on kopterikin, ei sitä kauas näkisikään.
Hauska peli joka tapauksessa.

jesi

/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Nurffe

Lainaus käyttäjältä: jesi - heinäkuu 01, 2015, 01:30:20 AP
A-mallin yaw on käyttökelvoton hidas =(

En tiedä puhuitko tuosta cheersonista, mutta itsellä ainakin tosi vaikea lennettävä juuri yawin osalta. Se ei vaan käänny millään. Toki sillä silti vähä edestakas lentelee ja ihan hauska, mutta yawilla käännellessä lentelee päin seiniä kun käänny mitenkään järkevää nopeutta ja tottunut ihan toisenlaiseen

speks

laitoitteko sen siihen sport-modeen vai vedittekö sillä training-moodilla?

yawi näyttäis olevan aika erilainen noiden kahden moodin välillä.

jesi

Ah sori, cheersonista puhe.
Vasenta tikkua painellen on kolme eri moodia ja kaikissa yaw on mauttoman hidas.

Pitää siskon kanssa vaihtaa koptereita, uus sille ja wanha versio mulle, niin sit on kaks wanhusta =)
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Nurffe

Lainaus käyttäjältä: jesi - heinäkuu 05, 2015, 11:53:41 IP
Ah sori, cheersonista puhe.
Vasenta tikkua painellen on kolme eri moodia ja kaikissa yaw on mauttoman hidas.

Pitää siskon kanssa vaihtaa koptereita, uus sille ja wanha versio mulle, niin sit on kaks wanhusta =)

Jeps, eikä sitä cheersonia kyllä lennä kuin sillä "vikkelimmällä" modella kun muuten se ei liiku sitäkään vähää  ;D

mikkox9x

Mitähän eroa noila CX10 ja CX10A mailleilla on? Jälkimmäinen vissiin se uudempi malli, jossa oli jotain uutta toimintoa, molemmissa yhtä hidas yaw?

jesi

Mulla on molemmat ja kuten todettiin aijemmin, niin jos meinaa lentää muutaku suoraa niin a-mallin yaw on liian hidas.

Aassa on vähä eri ratet, kalibrointi, cutoff ja sit toi headless Mode (joka on mielestäni ihan sika outo).

Toki voi olla että versioista on väli-versiota, mistä ei kukaan tiedä mitään.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Murgo

#11
Jos on CX-10:ssä hiukan hidas yaw (ei minun yksilössäni tosin kauhean paljon liian hidas) niin tuossa Eachinessa taas on aivan tolkuttoman nopea, tikkua kun hiukan kääntää niin pyörähtää jo kierroksen. Muuten tuntuisi lentävän ihan kivasti. Headless moden "ihanuutta" en ole vielä tajunnut, ellei idea sitten ole tehdä kavereihin vaikutus lennättämällä hallistusti samalla kun pyörittää kopteria kuin hyrrää tuolla ylinopealla yaw:lla.  :)

Ledit eivät oikein näy kun osoittavat suoraan alas ja värit ovat ainakin minulle väärinpäin, punaiset edessä ja siniset takana.

mikkox9x

No ei siinä uudemmassa sitten varman mitää muuta uutta kuin tuo Headless mode, joka nyt on varmaan ihan turhista turhin ominaisuus mitä voi olla. Vanhempi malli tulossa leluksi, jos siinä ois sitten kelvollisempi yaw.

juha_j

#13
Hei,

itsellä on tuo Eachine H8 mini ja omasta mielestä erinomainen hintaansa nähden. Sen verran tykästyin että tilasin Turnigyn 300mAh akkuja(Huom. akkujen napaisus pitää vaihtaa akkujen liittimissä). Pienellä vuoleskelulla menee sisään ja lentoaika on 7min tuolla 300mAh akulla. Vakio akulla n. 5min

Antennimodi tuohon kannattaa tehdä, eli kopterin kanteen reikä ja antenni siitä ylös, samoin lähettimen antenni kannattaa kaivaa näkösälle. Omaan ohjaimeen vaihdoin risan 3.5ch helin ohjaimesta pidemmät tikut, jolloin ohjaustuntuma parani jonkin verran.

Yaw on tuossa mielestäni training modessakin kokoon nähden nopea, 100% modessa se onkin sitten sellainen että ei sitä voi käyttää, näytöksenä voi ajaa headless päällä ympyrää yaw-laidassa. Mutta mitään race tyylistä liikehdintää ei voi nopealla moodilla tehdä. Omaani tein hidastuksen Yaw:n lisäämällä 1k vastukset Yaw-potikan päihin.

Lentää oikein kivasti pihallakin, pieni tuulii ei haittaa.

Yaw käytännössä kohdassa 8:50  Yaw-nopeus

Tuossa muutama kuva omasta ja modeista:  Kuvia

Eachine H8 mini on vielä 6 tuntia tarjouksessa Banggoodilla 11.99$  Eachine H8 Mini Headless Mode 2.4G 4CH 6 Axis RC Quadcopter RTF

Murgo

H8:aa olen nyt lennätellyt mökillä ulkona, hitaammassa moodissa yaw on turhan nopea mutta huolellisuudella käyttökelpoinen, nopeammassa aivan holtiton. Pitänee tehdä tuo vastusmodi lähettimeen, kuinka paljon se hidastaa?

Ledeille pitää myös keksiä joku modi, eivät näy kuin alaspäin mikä yhdessä ylinopean yaw;n kanssa johtaa helposti orientaation hukkaamiseen. Paras varmaan olisi irrottaa ne piirilevyltä ja tuoda rungon ulkopinnalle johdonpätkien päähän mutta voi olla melkoista näpertelyä. Samalla saisi kyllä korjattua ne oikeinpäin kun muissa koptereissani tosiaan on siniset edessä ja punaiset takana. Toinen vaihtoehto olisi lisätä jonkinlaiset läpinäkyvästä muovista tehdyt hajoittimet aukkojen päälle.

Muuten lentää kyllä todella hyvin, ehdottomasti hintansa arvoinen. Kantamakin on minulle riittävä, "näkymättömät" ledit ja holtiton yaw rajoittavat maksimietäisyyden pariinkymmeneen metriin minkä ohjain tuntuu kantavan hyvin.