Multikopterit.net keskusteluforum

Walkera Runner 250

Aloittaja Pursi, kesäkuu 17, 2015, 09:02:47 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


sape

Hommasin kopterin ja suhtautuisin kopterin kestävyyteen varauksella. Runko ei ole vahvaa hiilikuitua kuten annetaan ymmärtää (moottorikannattimia lukuunottamatta). Rungon jäykistää tavallinen piirilevy ja sitä on vain vahvistettu ohuilla ja taipuisilla kuitulevyillä. Jos kopteri tulee kulma edellä tonttiin niin runko joustaa sen verran että piirilevyn sisällä olevat johtimet murtuvat helposti ja se aiheuttaa kosketus/toimintahäiriöitä. Piirilevyjä (35€) menee aloittelijalla samaa tahtia kuin potkureita.

VilleN

Tuohon hintaanhan rakentaa itse hyvän minin tai ostaa vaikka Eurorc:ltä sen setin. Toki sitten puuttuu vielä radiot yms ja onhan tuollainen setti helppo tapa aloittaa, mutta jos on herkkä hajoamaan ja kallis korjata niin äkkiä loppuu mielenkiinto. Itse kasatussa kallein yksittäinen osa jää helposti alle tuo 35 euron, jos ei mitään erikoista rakenna.

sape

Näin just. Tuo on nyt suunnitelma ostaa joku rakennussarja. Toisessa threadissa tulikin muutama ehdotus mitä voisi harkita.

VilleN

Itsellä on nyt tulossa 250 minin osat ja hinta taitaa jäädä alle 200e, riippuu mitkä moottorit ostan ja mistä. Voin jossakin vaiheessa kirjoitella listaa osista jos kiinnostaa, vaikka noita listoja on kyllä netti täynnä :D

Luukkonen

Uutena näissä hommissa täytyy myöntää että oli lähellä etten ostanut koska helppo ja "halpa", mutta onneksi maltoin hetken ja odottaa ensimmäisiä videoita asiasta.

https://youtu.be/1TENQzEKI48

Kuten videoista käy ilmi, satunnainen lennättäjä voi saada jotain iloa, mutta siihen se jää.

Itse olen nyt ensimmäistä multia alkamassa rakentamaan ja osat on viikonloppuna tilattu, pelkkä kopu jäi maksamaan n.140€ (hiilikuitu rungolla) ja siihen tulee päälle parikymppiä kun otin kutistesukkia, liimaa, ruuveja, työkaluja ym. tilpehööriä mitä kuvittelin että rakentamisessa tarvitsee. Sitten se kallein puuttuu eli radio ja vastari sekä akut ja laturi ja lopuksi fpv tavarat jotka pitää tilata tässä kohta puolin, mutta uskoisin että 500-600€ aika lähellä kaikkinensa...

Tämän harrastuksen huono puoli (niinku kaikissa) aloitus maksaa paljon, mutta toinen kopu maksaa sitten murto-osan verrattuna ensimmäiseen...

HJK

#6
Kieltämättä vanha säie ??? mutta mikä mahtaa olla Runner 250 asema markkinoilla? - armon vuonna 2017.
Onko tuote kehittynyt matkan varrella? - ja kuinka suositeltavana sitä voi pitää muihin vastaaviin tuotteisiin verrattuna? Onko hankinnan arvoinen? - vai onko muut mallit ajaneet ohi ominaisuuksissa?

Runner vain siksi, että olen ajanut pitkään Devo F12 ja 12S mankalla (pääharrastus perinteisten kopterien kaataminen). En ole koskaan ollut kiinnostunut kuvaamisesta, mutta FPV olisi taatusti vanhalle papalle ihan uusi näkökulma :o
Lennokkimestari no. 77.

MikeK

Toi oli ihan naurettavan helposti hajoava. Eipä nuo toisetkaan Walkeran mallit oikeen vakuuta että olis yhtään sen kestävempää. Kannattaa katella ihan "oikeaa" miniä jos fpv:tä aikoo paiskoa.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

HJK

Lainaus käyttäjältä: MikeK - maaliskuu 23, 2017, 05:14:52 IP
Toi oli ihan naurettavan helposti hajoava. Eipä nuo toisetkaan Walkeran mallit oikeen vakuuta että olis yhtään sen kestävempää. Kannattaa katella ihan "oikeaa" miniä jos fpv:tä aikoo paiskoa.

Siis vielä pienempää (kevyempää)? Mutta miten lienee kontrollin ja kuvalaadun kanssa? Eikö ne satasen miniversiot mene jo pikulasten lelujen puolelle? Kopteriharrastuksen jälkeen racing versiot tuntuu ainakin RF 7.5 simulaattorissa kovin "lennokkimaiselle" ja ylivakaalle, mitä nyt ilmassa pysähtyy ja laskeutuu pystysuoraan  :-\ Salaisuus taitaa olla FPV lasien kautta uusi näkökulma?
Lennokkimestari no. 77.

MikeK

Niin siis nämä kaikki 250 kokoiset menee mini nimityksellä...
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

HJK

#10
Arvelin jo jotta olisiko tuo kuvan 72g painoinen "koru" ollut sitä tarkoitettua minisarjaa?
Lennokkimestari no. 77.

JUHHisi

Noi alta 100mm "kärkivälillä" rupee olemaan Micro-luokkaa.

Minit yleensä siinä 130mm -> 280mm.

Paras tosiaan tulis jos rakentelee itse hyvistä osista fpv-minin, mutta jos Runnerin tyyppinen Ready to Fly - setti mielessä niin ehkäpä kannattaa googlata/youtubettaa
Eachine wizard x220 . Hinta 140€ paikkeilla(+ ehkä tullit),
ja vauhtia/kestävyyttä enemmän kuin runnerissa.

hukkis

Alle satasen "miniracer" rtf on jotain mihin menee enemmän rahaa ku siihen et hommaat kunnon välineet. Jos on raceria tarkotus hommailla ni kokeile vaikkapa siihen suunniteltua simua , on aikalailla eri tunnelma, ku pelkkä acro käytössä.