Multikopterit.net keskusteluforum

Alottelijan viimeset kyssärit

Aloittaja Saurus, heinäkuu 20, 2015, 02:48:41 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sape

Lainaus käyttäjältä: Petsku - syyskuu 02, 2015, 08:54:29 IP
Juu häiriön poistoon tuo on. Voit jättää sen pois ja napata suoraan siitä jakolevystä ne virrat.

Kiitos. Näin arvelin ja lähdin jo kokeilemaan tuleeko häiriöitä jos ottaa virrat suoraan levyltä. Testit jäi huomiselle kun ryssin juotokset ja sulatin virranjakolevyn oikosulkuun pysyvästi.  :(

VilleN

#46
Ei kannata jättää sitä pois. Welhon kanssa oltiin juuri tänään lennättämässä, minulla on tuo vtx ja kytketty tuon häiriönpoistajan kautta ja Welholla muuten sama mutta ilman muovikuoria ja kytketty suoraan pdb:stä. Minulla kuva näkyy ilman ongelmia, Welholla kuva katoaa heti kun moottorit lähtee pyörimään.

Edit: niin tietenkin jos pdb:ssä on häiriönpoisto niin silloinhan tuota ei tarvi :D

Petsku

#47
Lainaus käyttäjältä: VilleN - syyskuu 03, 2015, 02:12:50 AP
Ei kannata jättää sitä pois. Welhon kanssa oltiin juuri tänään lennättämässä, minulla on tuo vtx ja kytketty tuon häiriönpoistajan kautta ja Welholla muuten sama mutta ilman muovikuoria ja kytketty suoraan pdb:stä. Minulla kuva näkyy ilman ongelmia, Welholla kuva katoaa heti kun moottorit lähtee pyörimään.

Edit: niin tietenkin jos pdb:ssä on häiriönpoisto niin silloinhan tuota ei tarvi :D

Itellä ei ole mitään suodatusta eikä häiriöitä ole :) Jos on ollut niin pieni ferriitti rengas johtoihin on poistanut suurimmat häikät.  Vähän on tapauskohtasia tuleeko häikkää vai ei.

Welho

Mulla oli aikasemmin boscamin vtx 600mw ja ei mitään häiriöitä ollu. No se kärähti ja äkkiä tilalle ImmersionRC 25mw vtx. Kuva oli hyvä kun moottorit ei pyöriny mutta heti kun anto kaasua niin tuli kauheat poikki viivat ja kun anto enemmän että kopu nousi ilmaan niin tuli näyttöön no signal.

Pitää tänään testata ferriitti rengasta että auttaako se.

VilleN

Tottahan tuo on tapauskohtaista, en ole toki testannut ilman tuota filtteriä, että tuleeko häiriöitä. Mutten näe tarpeelliseksi testatakaan kun toimii hyvin ja tuo on kätevä käyttää :D toki jos haluaa balanssipiuhaan esim. akkuhälyttimen niin silloin tuo ei toimi.

sape

Nyt on testattu videolinkki. Otin virrat suoraan laudalta ilman häiriönpoistoa ja kuvaan ei tullut moteista mitään häiriöitä. Noin muuten tuo vakioantenni ei taida olla kovin hyvä josko lähetinkään. Suora näköyhteys koneeseen niin kuva alkoi räpsyä jossain 50m päässä. Onhan se aika töpö antenni ja jää helposti rungon taakse piiloon. Mutta eka FPV-lento nyt sitten takana ilman kommelluksia. Angle-modessa suht helppoa hommaa mutta rate tahtoi välillä karata lapasesta. Hassu fiilis noin muuten kokemuksena. Jotenkin teki mieli vetää koko ajan lasit silmiltä ja ottaa LOS-kontaktia kun kopteri hurahti vierestä ohi. Ei ollut spottaajaa apuna mutta sain pidettyä lasit silmillä ja hyvin se lopulta meni.

Petsku

Lainaus käyttäjältä: sape - syyskuu 03, 2015, 08:20:06 IP
Nyt on testattu videolinkki. Otin virrat suoraan laudalta ilman häiriönpoistoa ja kuvaan ei tullut moteista mitään häiriöitä. Noin muuten tuo vakioantenni ei taida olla kovin hyvä josko lähetinkään. Suora näköyhteys koneeseen niin kuva alkoi räpsyä jossain 50m päässä. Onhan se aika töpö antenni ja jää helposti rungon taakse piiloon. Mutta eka FPV-lento nyt sitten takana ilman kommelluksia. Angle-modessa suht helppoa hommaa mutta rate tahtoi välillä karata lapasesta. Hassu fiilis noin muuten kokemuksena. Jotenkin teki mieli vetää koko ajan lasit silmiltä ja ottaa LOS-kontaktia kun kopteri hurahti vierestä ohi. Ei ollut spottaajaa apuna mutta sain pidettyä lasit silmillä ja hyvin se lopulta meni.

Juu pika pikaa ne kahvinsekottimet vaihtoon niistä, niillä ei oikeasti tee mitään. Muutama hyväksi todettu vaihtoehto on olemassa esim. ImmersionRC:n Spiro netit hintaa abaut 30-40 pari. Tai sitten suomesta Madpilotilta Väättärin tekemät FinSky antennit, arvokkaammat tosin (eikä ihan niin kestävät kun immersionit).

perleh

Onko joku verrannut paljonko on eroa käytännössä halppis spiroilla ja esim. immersionin vastaavilla?

Tero

Moni halpis on ilmeisesti kuraa, mutta Aomwayn antenneilla olen lentänyt samassa paikassa kuin Spiroilla ihan yhtä hyvällä kuvalla ja kantamalla. Näin ollen itse en näe syytä investoida Spiroihin, kun halvemmilla Aomwayn antenneilla saan ihan tarpeeksi kantamaa.

mikkox9x

Aomwaysta en tiedä, mutta Spirot ainakin kestää. Tosin ei nekään määrättömästi. Itsellä taittunut torpeissa lukemattomia kertoja liittimen juuresta. Ei ole revennyt irti, mutta lopulta maakontakti rupes katkoon prässäyksistä. Halpis antenni repes samalla käytöllä jo muutaman lennon jälkeen irti. Aowayssa ei ole mitään suojaakoopaa antennissa. Minin kanssa pitäs laittaa joki pingiapallo siihen

Jarsalla

#55
Mulla on tällaset, HUOM.! SMA liitin! saa myös RP-SMA tai sitten adapteri väliin. Lähettimenä on 200mw eachine lt-200 ja vastarina Boscam rc832. Eipä tuolla ainakaan räpsi, muuta kuin jos menee metsään, kumpujen tai pusikoiden taakse. Tuuria? Torpattu on selälleen yms. suojamuovikuori on lentänyt irti useasti, mutta edelleen toimii hyvin. 250:llä rälläämiseen riittää mulla ainakin. 40€ antennista? Ei kiitos...

http://www.ebay.com/itm/171759365847?_trksid=p2057872.m2749.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

MikeK

Fpv:ssä antenneissa säästäminen tuntuu niin turhalta. Spirot kuuluu ja kestää uskomattoman paljon. Lisäksi vastaanottoon Spiro+3 turn helix, niin saa lentää ihan rauhassa esteiden takana.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

mikkox9x

Joo kyllä noi halppikset toimii ihan ok, mutta se laatu. En tiiä mitä noi vitosen antennit keskimäärin on mutta ainaki se mitä ite sain oli aika kuralaatua. Johto oli sellasta ohutta joka ei pidä muotoaan vaan heilu hervottomasti mukana. Ei pysty kääntään oikeaan asentoon. 20 taalan Boscamit on ihan erilaatua ja varmaan noi Aowaytki. Aomwaykin tekee vtx:iä ym. ja on ihan brändi eikä satunnainen kiinanrihkama. Spirojenkin hinta on aika murto-osa mitä näihin myt menee rahaa

Oikosulkumies

Halppis LHCP spiro TXssä ja Immersion RHCP RXssä on todettu ihan toimivaksi ::) toisin päin ei vaan toimi.. Tuli hoksattua jälkikäteen ku testasin kaverin lihavan kalan kanssa lentämistä (siis niitten videolasien kanssa)...

On myös sitä nähty, että video vastari on todettu paskaksi, ja sitte vasta huomattu, että on väärän merkkistä antenni käytetty siinä. Ei enää muista, että kumminpäin se oli, mutta silti oli jotenkuten toiminu.Oisko ollu SMA vastari ja RP-SMA antennilla.. ei voi muistaa..

On mullaki paremmat antennit tulossa, ei nekään välttämättä parhaat maholliset oo, mutta kokemusta voin sitte kertoo ku on semmosta. Noista halppiksista piti jo kusitesukalla vahvistella alareunaa ku rupes katkeemaan antenni.
Väri väriin ja loput yhteen

Jarsalla

Mulla on sitten käynyt tuuri. Nämä pysyy kyllä paikallaan ja pystyy taivuttelemaan. Vielä en vaihda mihkään, koska antennit ei ole vielä rajoittaneet omaa fpv-lentelyn nautintoa. Tällä hetkellä Taranis tai vastari rajoittaa etäisyyksiä. Suunnilleen 250m pääsee ennen kuin Taranis alkaa huutelee criticalia. Vastarin antennit on tuntosarvina kopun päällä nippusiteillä, vastari keskellä nazen alla ja fpv tx on kopun perällä. Onko tuo se mitä pitäis odottaakin hiilarirungolla?