Multikopterit.net keskusteluforum

PKS FPV - Pääkaupunkiseudun Fpv lentäjät

Aloittaja MikeK, kesäkuu 21, 2014, 06:48:54 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

zapster

Hemmetti jätkillä ollu hauskaa taas ja ite joutuu himassa kykkimään

Petsku

Se mun damage tuli jo viime kerralla, en vaan tarkastanu kopteria. Luulin sillon torpin syyks yhteyden katkeamista, mutta tais todellisuudessa olla toi puoliks irti oleva moottorin piuha.

ntthhtl

Lainaus käyttäjältä: Petsku - syyskuu 15, 2014, 09:28:51 IP
Se mun damage tuli jo viime kerralla, en vaan tarkastanu kopteria. Luulin sillon torpin syyks yhteyden katkeamista, mutta tais todellisuudessa olla toi puoliks irti oleva moottorin piuha.


Mulla kävi vähän aikaa sitten vastaavasti:
Eka torppi -> nopea korjaus ja taas lentoon. Hetken päästä vattupuska rytisi kun fpv-kuva hävisi yht'äkkiä.
Ensimmäisessä torpissa low pass filter oli ottanut osumaa ja videolinkin kantama oli lyhentynyt huomattavasti. Toisen torpin jälkeen lpf oli kahdessa osassa, eli luultavasti ensimmäisessä torpissa tämä oli mennyt rikki ja hajosi toisessa torpissa lopullisesti.


Eli mitä tästä opimme? Tarkista aina kaikki osat pienenkin torpin jälkeen. Tai ainakin lennä pari akkua rauhallisesti :)


Tässä vielä tämän päiväinen rusetti :)

Ari

Se rauhallisuus tais johtua vaan siitä että olin ekaa kertaa metsässä lentämässä. Tähän asti ollu tilaa ympärillä joten ei uskaltanut kaahata.. vielä..

Hyvä kun pääsi kurkkaamaan fatsharkkien sisään.. Sen verran siistiä hommaa että taitaa lähteä dominator v.2 lasit tilaukseen koska ei noilla Quanumeilla oikeen meinaa erottaa oksia joten tulee tilanteita vähän turhan usein kun huomaa pienemmät esteet melkein kohdalla.

Mukavaa porukkaa!

aprepo

#319
Ei niitä pienimpiä mun fatsharkeillakaan nää, tarpeeksi vauhtia ja hiilarilavat niin menee ohkaisimmista oksista läpi vaan :) (ehkä). Viimeksi Arealla meinasin monta kertaa sivaltaa koivunlatvaan kun niissä pienissä on se latva semmonen rimpula että eihän sitä vasten aurinkoa nää ollenkaan vasta kuin kohdalla. Ja tietysti tähtäsin aina mahdollisimman lähelle latvaa... :)
"Ei tää kulje kovempaa!"

MikeK

Kyllähän tolla isoilla fov:lla on nautinto läiskiä menemään. Just puiden pujotteluun hyvä. Toisaalta on alkanut jo oppia noiden puiden "anatomiaa" ja tietää missä on niitä kuivia roikkuvia oksia.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Pursi

Mulla meni koko alakerta uusiks, kolme noparia täysin palaneena... vastarin kuoret sulaneet ja samoin FC:n pohja.
Video on vielä mobiuksessa, mut katson tänään. Vois vaikka viritellä pienen co2 patruunan runkoon ni vois tehdä alkusammutuksen... 8)

MikeK

Saitko yhtään lasien muistikortille? Minkä laatuista se kuva on?
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Pursi

Lainaus käyttäjältä: MikeK - syyskuu 16, 2014, 01:20:16 IP
Saitko yhtään lasien muistikortille? Minkä laatuista se kuva on?
Pelkkää lumisadetta... :o Pitänee opetella tallennuksen käyttö... ;D

Pursi

Tässä maanantain kolmas akullinen, mikä haihtui savuna ilmaan...  ;D
Kolme noparia kärähti ja vastarin muovikuori, mut CF runko kesti hyvin, piti vaan pyyhkiä puhtaaks... 8)

http://youtu.be/IGhvNZw6fSQ


Petsku

En jaksa uskoa että 3 noparista tulee toimintasavut samalla kertaa ulos. Joku huono juotos jossain kohtaa tms. Jatkan silti noitten nopareitten käyttöä ;)

PS: ne micro deansit on reitattu maks 10A

Petsku

MikeK:n kanssa testi sessiolla Vermossa...

http://www.youtube.com/watch?v=mdTq6dqo6zg&list=UU0NzBM5Xr0FD8zriRyxtmXw

Kuvassa ihan jäätävät jellot mutta se korjataan ;)

MikeK

"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

aprepo

Onko kellään kiinnostusta sunnuntaille vaikka Area 51 tai joku muu paikka jossa pääsisi pujottelemaan puiden välissä? Jos tiedossa joku helsinkiä lähempänä oleva paikka, niin aina parempi...
"Ei tää kulje kovempaa!"

MikeK

Lainaus käyttäjältä: aprepo - syyskuu 27, 2014, 12:27:28 AP
Onko kellään kiinnostusta sunnuntaille vaikka Area 51 tai joku muu paikka jossa pääsisi pujottelemaan puiden välissä? Jos tiedossa joku helsinkiä lähempänä oleva paikka, niin aina parempi...
Ollaan la aamupäivällä menossa Petskun kanssa käymään VR:llä Pasilassa. Pääsetkö messiin? Sunnuntai menee varmaankin toipuessa ja jos lentelen, varmaan tossa lähikoululla köyn pujottelemassa.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"