Multikopterit.net keskusteluforum

Ottaa pattiin

Aloittaja Ves@, kesäkuu 21, 2014, 08:08:10 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

HeiQQ

Se että kun yhden asian saa korjattua niin akullisen jälkeen on toinen hajalla ja ei ehdi korjata enää samalla kertaa ja lennot jää siihen... Nyt pari kertaa käynyt sillälailla. Syö miestä >:( Eilenkin purin armit pois ja vaihdoin fc:n ständoffit ja vtx:n piuhat juottelin uusiksi, vain lentääkseni alle akullisen päätyen vastarin piuhan liittimen irtoamiseen. On tämäkin työmaa.
Tuu jo alas sieltä puusta...
Team MR2 FPV Ninjas
Tiny Whoop!!

Lupi

Lainaus käyttäjältä: HeiQQ - kesäkuu 20, 2016, 10:38:40 AP
Se että kun yhden asian saa korjattua niin akullisen jälkeen on toinen hajalla ja ei ehdi korjata enää samalla kertaa ja lennot jää siihen... Nyt pari kertaa käynyt sillälailla. Syö miestä >:( Eilenkin purin armit pois ja vaihdoin fc:n ständoffit ja vtx:n piuhat juottelin uusiksi, vain lentääkseni alle akullisen päätyen vastarin piuhan liittimen irtoamiseen. On tämäkin työmaa.

Itellä aina ainakin 2 kopua mukana jos lähen lennättään. Tuo on meinaan niin tuttua...

VilleN

Lainaus käyttäjältä: Lupi - kesäkuu 20, 2016, 02:40:55 IP
Lainaus käyttäjältä: HeiQQ - kesäkuu 20, 2016, 10:38:40 AP
Se että kun yhden asian saa korjattua niin akullisen jälkeen on toinen hajalla ja ei ehdi korjata enää samalla kertaa ja lennot jää siihen... Nyt pari kertaa käynyt sillälailla. Syö miestä >:( Eilenkin purin armit pois ja vaihdoin fc:n ständoffit ja vtx:n piuhat juottelin uusiksi, vain lentääkseni alle akullisen päätyen vastarin piuhan liittimen irtoamiseen. On tämäkin työmaa.

Itellä aina ainakin 2 kopua mukana jos lähen lennättään. Tuo on meinaan niin tuttua...

Mulla se ainakin menee niin että 2 kopua mukana ja molemmat on aina rikki ;D sitten kootaan kahdesta romusta yksi toimiva.

HeiQQ

Joo kyllä pitäs kaks olla, ihan syöpää kun se ainut on koko ajan työn alla ;P Eiköhän sellanen syksyyn mennessä... ;)
Tuu jo alas sieltä puusta...
Team MR2 FPV Ninjas
Tiny Whoop!!

Ves@

Hah, Elisa ei saannu korjattua edes mun nettiä ja nyt ollaan jo häsäämässä multien kanssa  ;D
Go4: 40632km
DjiFly: 6444km
Autel: 2055km

FIN-RP-5836XXX

-Phantom 4 Pro, Mavic 2 Pro/Zoom, Pro/Platinium,
-Mavic 3, Air 2, Air 2s, Air, Mini, Mini2, Mini 3 Pro, Spark, Inspire1, Dji Fpv, Dji Avata
-Autel Evo Lite+ , Evo Nano +
-1000mm Octo, 900mm Y6, 1540mm Heksa
-PowerEgg

MikeK

Lainaus käyttäjältä: Ves@ - elokuu 06, 2016, 09:38:43 AP
Hah, Elisa ei saannu korjattua edes mun nettiä ja nyt ollaan jo häsäämässä multien kanssa  ;D

Öööööööö... Mun mielestä kans tän harrastuksen eteenpäin vieminen ja firmojen panostaminen meidän harrastukseen on täysin turhaa ja todella ärsyttävää. Keskittyisivät vaan firmat omaan hommaansa ja jättäisivät meidät rauhassa leijuttelee pellon päällä...
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Putte

Tuli tuossa heinäkuun loppupuolella hommattua 5000-sarjan SJCAMi, että sais vähän parempaa kuvaa tallennettua. Tulipa ostettua muutamat linssisuojatkin, että säilyy kameran linssi kondiksessa. Noh, 2. lentokerralla puuaidan alituksessa kopsahti ja LCD-näyttö takaa säpäleiksi, eikä enää suostunut kuvaamaan.

Päätin sitten ostaa toisen vastaavan, kun kuitenkin kuva oli hyvää. Uusi tuli 30 pvn odotuksen jälkeen lopulta nyt alkuviikosta ja fiilis oli kova! Tätä oli odotettu! Tänään sit 3. lentokerralla tuli signal loss just kun oli max throttle loivasti nousevaan mäkeen 2m korkeudella. Täpövauhdeilla tonttiin. Kameran linssi repes kokonaan piirilevystä irti ja löyty lopulta n. 10 metrin päästä muusta romusta. Etukuori riekaleina, LCD-näyttö taas tuhannen palasina ja muistikortti hajalla.

Mutta on mulla nyt niitä linssisuojia hyvä läjä jäljellä...

wierdo

Tu!!!
Olin tänään lennättämässä ja tuli kunnon torppi missä hävisi GoPro 4 silver.

Miten porukalla on kamera kiinni multissa?

Ukkopaha

Mulla ri GoPro vielä ole multissa ollut, mutta 1:1 autossa on ollut. Vaikka se imukuppi pysyy puhtaalla pinnalla kuin tauti, niin olen silti varmistanut GoPron vielä haukiperukkeella esim. peilin ympärille tai kattokaiteeseen. Tällä varmistun siitä, ettö jos imukuppi sattuu pettämään, niin kamera jää perukkeen varaan roikkumaan. Sama vois toimia multeissakin, kunhan käyttää vain tarpeeks lyhyttä peruketta.

MikeK

Jos tarkoituksena on kuvailla vaan tube matskua, ei kannata mitään Goprota edes laittaa kiinni. Noita huomattavasti edullisempia on tarjolla vaikka kuinka.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

wierdo

Miten teillä on kameran kiinnitys hoidettu?
Mitä kameraa MikeK suosittelisit ja millä ohjelmalla videota muokkaa?

Samppa

#371
Kamera velcrolla kiinni ja varmistus perukkeella kuten yllä jo vinkattiin. Velcro pelkästään ei ole niin varma, mutta toisaalta voi estää kameraa särkymästä torpissa kun kiinnitys antaa periksi. Peruke estää kameraa lähtemästä kokonaan omille teilleen. Kerran talvella hukkasin kameran kun ei ollut vielä perukevarmistusta mutta se löytyi keväällä täysin kunnossa ja on vieläkin käytössä, tosin harvakseltaan enää minin kyytissä.

Itellä käytössä Mobius

Murgo

#372
Kerran jonkun aikaa puuosuman jälkeen irronnutta Mobiusta pellosta etsittyäni olen kameran kiinnittänyt alustaansa velcrolla+kameran ympäri menevällä ylimääräisellä velcrositeella sekä varmistanut alustan vaimennuskumit niiden läpi pujotetuilla pienillä nippusiteillä. Ei ole näillä varmistuksilla irronnut, pari nippusidettä on katkennut mutta ei kaikki kerralla.

En kyllä myöskään oikein ymmärrä jonkun Gopron käyttöä minissä (oletan siis että mini kyseessä jos oli niin raju torppi että kamera katosi?), Mobius/Runcam HD tekee ainakin minulle ihan riittävää jälkeä siinä, on halvempi ja sopii muotonsa puolesta mukavammin kopterin "selkään". Kuvausvehkeet sitten erikseen vaikka yhden YouTubevideon ilmakuvat kaverille kuvasin minilläni juuri Runcamilla.

Tietty jos haluaa jostain syystä Gopron muotoisen kameran ja hiukan Mobiusta parempaa kuvaa niin ainakin itse olen ollut Xiaomi Yi:hin tyytyväinen, sitä tosin olen enemmänkin käyttänyt 1:1 moottoripyörien (crossi ja katu) kanssa joskin ilmakuviakin olen sillä ottanut kiinnittämällä kameran minin pohjaan osoittamaan alaspäin. Yllättäen jopa Harley Davidsonin ohjaustankoon kiinnitettynä tekee todella hyvää jälkeä vaikka voisi luulla että tärisee aikalailla, crossisa ollut kiinni kypärässä.

Viipurinrinkeli

On se FPV lennättämisen aloittaminen niin hankalaa.

1.5kk sitten ostin käytettynä ensimmäisen 250-quadin ja samalla ekat FPV vehkeet. LOS ajelua tuli harjoiteltua vaikka kuinka paljon, mutta tarpeeksi rauhallisen lennätyspaikan puuttuessa ja pienten teknisten ongelmien takia FPV lennätyksen kokeilu viivästyi ja viivästyi.

Viikko sitten vietin viiden päivän syyslomaa kotipaikkakunnallani, jossa talon vieressä on tyhjää peltoa vaikka millä mitalla ja sää oli mitä mainioin. Ennen ensimmäistä lentoa kuitenkin vaihdoin quadin virtaliittimen ja sen paikan, kun johdot meinasi aina olla potkureissa ja lisäsetti XT60-liittimiä deanssien korvaajaksi on vielä jossain Kiinan ja Suomen välillä. Jollakin käsittämättömällä huolimattomuudella sain sitten juotettua uuden liittimen väärinpäin ja pellon laidassa lensi ainoastaan kirosanat ja kipinät. Kotona vaihdoin napaisuuden ja toivoin parasta, ja yllätyksekseni kopteri todellakin lensi. Ilo loppui kuitenkin lyhyeen, kun vaihdoin tilalle tehokkaamman akun ja kopteri tuli tonttiin heti startin jälkeen yhden palaneen noparin kera.

Viikolla sain sitten tilattua uuden noparin ja suuntasin kotikonnuilleni rauhallisiin lennätysmaisemiin vain huomatakseni, että koko viikonloppu sataa vettä käytännössä taukoamatta. Noparin pyörimissuunnan vaihtamiseenkin tuhraantui useampi tunti, kun sisäinen autistini ei hyväksynyt johtojen laittamista ristiin. Tarinan opetuksena todettakoon, että tyhmyydestä sakotetaan ja jos kaikki muu on hyvin, niin Suomen sää kyllä laittaa kapuloita rattaisiin.

jyrip

Lainaus käyttäjältä: wierdo - syyskuu 13, 2016, 10:14:29 IP
Miten teillä on kameran kiinnitys hoidettu?


Ehdottomasti 3d tulostettu tpu teline... ei maksa paljoa ja saa samalla suojaa linssille.
www.youtube.com/mr2fpvninjas
Fpv lentelyä Akaan Toijalassa!