Multikopterit.net keskusteluforum

Ottaa pattiin

Aloittaja Ves@, kesäkuu 21, 2014, 08:08:10 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toeh

7,4V vihjais 2S LiPo:sta.

mop

Juu kuuskennonen 2s3p ja "LI-ION POLYMER" seisoo isolla kyljessä. Tuossahan on pari pullistumatonta kennoa vielä. Sniidumpi mies keksis niille vielä käyttöä   :D

X800

Minulla on vanhan iPhone 3:sen akku pullistunut. Pitäisiköhän sekin kylvettää, ettei räjähdä tuolla kaapissa? :o

aprepo

Eniten vi****aa sade. Karkasin kesken työpäivän puistoon lennättämään, kun oli luppoaikaa reilu tunti. Koko aamun hieno ilma ja täällä nyt istun parkkipaikalla kun kuuro osu just tähän hetkeen. Ei sitte, kele.


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Ei tää kulje kovempaa!"

aprepo

Taas vaihteeksi asunnossa haisee sähkö.

Olen nyt virallisesti sitä mieltä, että akkujen balanseri liittimet on saatanasta. Käräytin rinnakkainlatauslaudan joko liittämällä yhden akun balancerin liittimen väärinpäin(*) tai laudan sisäisen oikosulun takia. Joka on mahdollisesti tullut kun olen meinannut laittaa liittimen väärin päin joskus aikaisemmin. Ongelma tuossa liittimessä on se, että se päästää pinnit kosketuksiin keskenään, vaikka liitin ei olekaan vielä kokonaan kytkettynä. Eli vaikka liittimessä onkin haitat, ne eivät varsinaisesti estä kipinää. Balancerilaudan plussaksi pitää lukea se, että se tässä tapauksessa toimi sulakkeena eikä akut poksahtaneet.

(*)  en usko että se oli väärin päin, kun en minä sitä voimalla siihen tunkenut, ja liitin oli kokonaan kytketty kun laudasta alkoi lieskat lyödä.
"Ei tää kulje kovempaa!"

X800

Samoin ja samasta syystä kävi minulle tänään :-\ Onneksi tuntuu ihan hyvin vielä lataavan ja toimivan, vaikka balansseriliittimen yhteen kohtaan (ihan reunimmaiseen) ilmaantui musta palovamma.

Petsku

Lainaus käyttäjältä: X800 - syyskuu 14, 2014, 01:57:54 IP
Samoin ja samasta syystä kävi minulle tänään :-\ Onneksi tuntuu ihan hyvin vielä lataavan ja toimivan, vaikka balansseriliittimen yhteen kohtaan (ihan reunimmaiseen) ilmaantui musta palovamma.

Minkä valmistajan laudat nyt on kyseessä?

En kyllä itse käyttäisi mitään akkuihin liittyvää mistä on tullut savut ulos...

X800

Lainaus käyttäjältä: Petsku - syyskuu 14, 2014, 02:18:32 IP
Minkä valmistajan laudat nyt on kyseessä?

En kyllä itse käyttäisi mitään akkuihin liittyvää mistä on tullut savut ulos...
Sen verran tarkennan, ettei ollut mikään latauslauta, vaan suoraan kytkin akun iMax-laturiin. Pientä mustunutta kohtaa liittimessä lukuunottamatta ei muita vaurioita tullut, eikä sähkö haissut. Vain pieni poksahdus. Nyt tuo on juuri ladannut 6S-akun ihan moitteetta. Ei lämpenemistä, ei savua. Aika neuroottisesti kuitenkin seurasin, mitä tapahtuu... :)

aprepo

Mulla kärysi siis HK:n rinnakkainlatauslauta:


Tää on ihan entinen. Mulla on toinen samanlainen joka toimii heikosti ja kun kuorin siitä taustan suojamuovin, oli sielläkin aika heikon näköiset johtimet alla.
"Ei tää kulje kovempaa!"

zapster

Mun HK latauslauta sai osumaa kun arvoin 6S - 4S tasurin kanssa, näyttää samalta kun yllä mutta toimii

Petsku

Toinen puolihan tossa taitaa vaan olla entinen, kun on noita tasuripiuhoja useampi. Mutta sama lauta täälläkin. Pitää toivoo ettei poksahdusta kuulu täältäkin... Tosin oon käyttäny tota vasenta puolta kokoajan latauksessa. Tiedä sit olisko oikeella ollu joku valmistus virhe...

MikeK

No joo meitsi kans tutustui tohon lautaan ja ekalla kerralla sain kipunat aikaiseksi :) Ihan pienet vaan ja mitään ei kärähtänyt. Kytkin vasemmalle puolelle akun ja kun kytkin oikealle, hiffasin kipinästä et tasurihan on toistepäin sillä puolella ;)
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

aprepo

Jos eilen oli loistava lentopäivä, niin tänään sitten vähän toisenlainen. Ihan alkuunsa otti päähän kun en huomenna pääse Area:lle kun pojalla on treenit just 18-19. Päätin sitten lähteä lähipuistoon vielä harjoittelemaan flippejä sen sijaan. No, ensimmäinen nosto meni piruetiksi kun potkuri irtosi. :o Olin kyllä käynyt tänään ostamassa niitä M4 nylokkeja, mutta en ollut vielä vaihtanut normimutterin tilalle kopteriin. Onneksi oli ne uudet mukana eikä mitään edes hajonnut. Kiristelin vielä varmuuden vuoksi kaikki runkoruuvit kun olivatten taas löystyneet. Moottorien ruuveja en alkanut kirimään kun ne on lukitteella kiinni. Kopteri ilmaan ja pari kierrosta puiden ympärillä. Kopu tuntui välillä oudolta, ihan kuin perä ei oikein pitäisi, ja ihan kuin joku sivuäänikin olisi ollut.

Harkitsin jo laskua, kun kone lähti yhtäkkiä ihan lapasesta. Perä putosi ja alkoi pyöriä. Se oli siinä vaiheessa aika selvä peli, tehot pois ja brace for impact. Jotain hajosi ilmassa. Korkeutta tuossa oli puiden latvojen tasalla, joten ihan matalalta ei tultu, alla oleva pelto on tosin melko pehmeää.

Paikka oli tiedossa joten etsimään ei juuri tarvinnut alkaa. Ihmettlin, että mikäköhän siinä oikein laukesi. Kopteri löytyi pellon sarkojen välistä ojasta pystyssä. Onneksi oli juuri ja juuri missannut ojan pohjalla lilluvan vesilammikon, potkurin kärki oli parin sentin päässä. Mobius oli lähtenyt vaimennuskumeista, mutta makasi nätisti kopterin vierellä. Ja niin makasi yksi moottorikin.

Ilmeisesti oli eilinen torppaus sittenkin löysyttänyt moottorin ruuveja niin että nyt lähti ilmassa koko motti irti. Samalla repeytyi kaksi johdinta moottorista. Olipahan taas muistutus siitä, miksi ihmisten päällä ei juuri lennetä (niin kuin ei nytkään). Ja ehkä pre- ja post-checkit voisi tehdä myös :)

Mutta nyt ei harmita niin paljon että jää huominen väliin :D Onneksi tilasin viimeksi pari varamottia RCTimerilta, tuosta ei taida enää kalua tulla. Samalla menee vaihtoon ainakin nuo korkanneet spacerit ja melkein voisi laittaa tulemaan jonkin kokonaan uuden rungonkin.

Mitä opin tänään: jos kopteri tuntuu oudolta ja käy mielessä pitäisikö se ottaa alas, OTA SE ALAS. Ei se ainakaan mitään hyvää enteile.
"Ei tää kulje kovempaa!"

MikeK

Paketin tullaus. Joku sanoi että kun lyö lukemat tullausilmoitukseen, tulee automaagisesti samantien maksutiedot bumerangina takas. Paskat... Puoltoista tuntia nyt muhinut käsittelyssä...
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Petsku

Lainaus käyttäjältä: MikeK - syyskuu 26, 2014, 12:13:35 IP
Paketin tullaus. Joku sanoi että kun lyö lukemat tullausilmoitukseen, tulee automaagisesti samantien maksutiedot bumerangina takas. Paskat... Puoltoista tuntia nyt muhinut käsittelyssä...

:O siirtyny automaagisesti tosiaan siihen maksu kohtaan, ei oo joutunu odottelee mitään.