Multikopterit.net keskusteluforum

Tarttis neuvoa kytkentöihin...osd ja piippari

Aloittaja hamatiju, joulukuu 20, 2015, 11:20:02 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

hamatiju

Perus firmis.
Oikari, toimiiko sulla piippari 3-kanavasta ihan kytkimellä?
Ite oon koettanut vaihtaa järjestyksiä, mutta jostain syystä en saa esim.kaasua toimimaan jos vaihdan sen johonkin muuhun kuin 1-kanavaan...
Olen kopioinut ja siirtänyt toiseen kanavaan, mutta ei...

Oikosulkumies

Toimii joo, mää oon vaan siirtäny sen piipparin noin kanavalta kuusi kanavapaikalle 3 ja muut naksun etiä päin. (Ja 1 ja 2 kanavat omilla paikoillaan. )Sama piti sitte tehä FCstäki. Mutta mulla on tommonen perus HKn piippari tuossa kiinni.
Väri väriin ja loput yhteen

proffa84

#17
Lainaus käyttäjältä: hamatiju - tammikuu 06, 2016, 01:41:52 IP
Perus firmis.
Oikari, toimiiko sulla piippari 3-kanavasta ihan kytkimellä?
Ite oon koettanut vaihtaa järjestyksiä, mutta jostain syystä en saa esim.kaasua toimimaan jos vaihdan sen johonkin muuhun kuin 1-kanavaan...
Olen kopioinut ja siirtänyt toiseen kanavaan, mutta ei...

Niinjuu... vähän on hidas sytytys... CPPM tulee X4R:ssä kanavaan 1 jota pitkin ohjaimen kanavat 1-8 tulevat ja vastarin 2=9, 3=10 ja 4=11 normaalina pwm signaalina. Tämähän mainitaan X4R CPPM firmiksen mukana tuleessa pdf-tiedostossa.

Edit: en muistanu lukea ajatuksella mitä kysyin ja vastasit... joten meni ihan hutiin tää vastaus. Mutta... mihins käytät 4 kanavaista vastaria ilman ääsbussia tai CPPM:ää?

Oikosulkumies

Jooh, etten sekottele, niin mulla on x4rSB vakio firmiksellä.
Ja tuossa on silleen ikävä tuo vastari, että 8-kanava moodissa tuosta tulee ulos SBus + PWM signaali kanaville 1,2 ja 3.
Väri väriin ja loput yhteen

IleFPV

X4R ja X4RSB on eri vastarit sitten.
Ihan vaan varmistelen  :)
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

proffa84

Lainaus käyttäjältä: Oikosulkumies - tammikuu 06, 2016, 09:21:52 IP
Jooh, etten sekottele, niin mulla on x4rSB vakio firmiksellä.
Ja tuossa on silleen ikävä tuo vastari, että 8-kanava moodissa tuosta tulee ulos SBus + PWM signaali kanaville 1,2 ja 3.

Noniin... sekotin johonkin mis puhuttiin X4R:stä... ton vastarin ohjeet on hieman hämärät. Mitens olis jos laittais CPPM-firmiksen niin sais 9 ja 10 kanavien ohjaukset 2 ja 3 pinneihin?

Eikä oo esim. 17, 18 ja 19 kanavat noissa? Tai jotain.