Multikopterit.net keskusteluforum

KISS FC

Aloittaja MikeK, joulukuu 27, 2015, 11:47:32 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MikeK

Lainaus käyttäjältä: Welho - maaliskuu 25, 2016, 11:01:09 AP
Mitenkäs ootte saanu kiss gui:ssa tallennettua muutokset mitä ootte muuttanu? Mulla ei tämä lauta hirveesti luottamusta herätä kun muutaman muutoksen sain tehtyä ja nyt ei enää tallenna mitään mitä yrittää muuttaa  >:(

Siinä piti yhdessä vaiheessa odottaa tovi että sininen ledi välkkyy tavallisesti ja sit vasta tallentaa. Mut siis mulla oli tota samaa ongelmaa. Kun välillä käytti irti koneesta, sekin auttoi että tallensi.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Welho

Oon nyt parilla eri koneella yrittäny ja monella eri tavalla mut mikään ei auta. Output välilehdellä väittää jännitteeksi 7-13v vaikka pelkkä usb on kytketty

Welho

Lainaus käyttäjältä: Welho - maaliskuu 25, 2016, 01:19:21 IP
Oon nyt parilla eri koneella yrittäny ja monella eri tavalla mut mikään ei auta. Output välilehdellä väittää jännitteeksi 7-13v vaikka pelkkä usb on kytketty
Sen verran sain aikasemmin asetuksia muutettua että lentoon pääsi tänään vaikka ei tänään pystyny mitään muuttamaan. No päivä lennelty ja kun kotia pääsin niin fc koneeseen kiinni niin nyt pysty muuttaan ja tallensi ne. On nää henkimaailman vehkeitä :o

VilleN

Meni eilen Kissin firmispäivitys persiilleen. Dfuse jäätyi kesken firmiksen latauksen ja nyt minulla on uusi 35 euron avaimenperä  ::) onko kukaan törmännyt tapaan millä tuon saisi "un-brickattua"? Rcgroupsilla on yksi vastaava tapaus johon ei kukaan ole vastannut mitään. Flyduinon vastausta odotellessa. Kaksi muuta Kissiä sain flashättyä onnistuneesti.

Certi

Lainaus käyttäjältä: VilleN - huhtikuu 16, 2016, 04:23:23 IP
Meni eilen Kissin firmispäivitys persiilleen. Dfuse jäätyi kesken firmiksen latauksen ja nyt minulla on uusi 35 euron avaimenperä  ::) onko kukaan törmännyt tapaan millä tuon saisi "un-brickattua"? Rcgroupsilla on yksi vastaava tapaus johon ei kukaan ole vastannut mitään. Flyduinon vastausta odotellessa. Kaksi muuta Kissiä sain flashättyä onnistuneesti.
STlinkillä sen saa toimimaan taas :)

VilleN

Tuo fc maksaa 35e ja tuo Stlink 20e. Sama ostaa uusi fc :D toki tuolle voisi olla käyttöä myöhemminkin mutta todennäköisesti vähän.

Certi

Lainaus käyttäjältä: VilleN - huhtikuu 17, 2016, 09:23:14 IP
Tuo fc maksaa 35e ja tuo Stlink 20e. Sama ostaa uusi fc :D toki tuolle voisi olla käyttöä myöhemminkin mutta todennäköisesti vähän.

http://www.banggood.com/ST-LINK-V2-Emulator-Downloader-Programmer-Support-STM8-STM32-p-973898.html
3€ :D


Sambas

Hmm, eikös siinä ole F3 lastu? Boottipinnit yhteen ja usbi piuha kiinni. Harvemmin hajoaa ROM loaderi paitsi jos ei onnistu savuja karkuuttamaan.
Powered by Any designs

VilleN

Lainaus käyttäjältä: Sambas - huhtikuu 18, 2016, 08:48:30 AP
Hmm, eikös siinä ole F3 lastu? Boottipinnit yhteen ja usbi piuha kiinni. Harvemmin hajoaa ROM loaderi paitsi jos ei onnistu savuja karkuuttamaan.

Ei mitään eloa, oli boottipinnit kiinni tai auki. Nehän on tässä suljettuna jo firmistä päivittäessä.

VilleN

#55
Flyduino lähettää uuden fc:n tuon päivityksessä kuolleen tilalle.

Nyt on seuraava ongelma. Sain tuon 6" Thugpigin kasaan KISS fc:n kanssa ja testileijutuksessa oli vakio pideillä huomattavaa oskilointia. Kaasua avatessa ei oskiloi. Nostin rateja ja rollia tehdessä lähti täysin lapasesta, heitti varmaan kymmeniä rolleja ja tuli siitä maihin. Olen säädellyt nyt pidejä ja testannut parit eri käyttäjien jakamat x-rungolle ja vastaavalle setille tehdyt säädöt, mutten saa noita oskilointeja kuriin. Lisäsin filtteriä, vaihdoin potkureita yms. Täytyy jatkaa testailua. Vastaavalla kokoonpanolla on vakio pidit kuulemma toimineet joten hieman ihmetyttää että mikä nyt vaivaa. Firmiksenä minulla on uusin julkinen beta, mutta täytyy kokeilla uusinta rc24 joka ei ole vielä virallisesti jaossa.

Hankala lähtökohta säätämiselle kun oskiloi jo valmiiksi leijutuksessa eikä oikein mikään auta.

Edit: low pass filterin lisääminen (high->low) poisti oskilaatiot kokonaan. Nyt täytyy selvittää mikä aiheuttaa tärinää, todennäköisesti joku moottoreista on epäbalanssissa koska kokeilin kolmella eri propelli sarjalla. Sitten täytyy kokeilla hakea minimi filtteröinti jolla ei oskiloi ja säätää pidit uudelleen. Nyt se kuitenkin jo lentää.

Samppa

#56
Saako KISS:stä muuten ulos mitään blackbox data tyyppistä logia? Sellainen helpottaa kummasti kun hakee vastaavanlaisia ongelmia. Näkee gyrojen datat ja niiden kautta mahdolliset häröt gyrokäppyröissä. Itsekin pohdin KISSiä tuossa mikroon, mutta kattelin youtubesta ja netistä miltä näyttää KISSin konffailut niin en päässyt ihan selvyyteen. Ihastuin tuohon blackbox nörttäämiseen, niin pakko päästä käyrää tuijottamaan ;D

Welho

Kyllä on kissin laatu melkosta kuraa. Nyt löytyy 4 kiss fc:tä jotka ei toimi. Yhdessä heitti PWM 4 toimimasta noin 10 akun jälkeen. Seuraavat 2 fc:tä jo uudesta gyro tai joku muu sekoillu ihan omia. Riippuu firmiksestä mikä sisällä mut joko tekee rollia tai flippiä ittekseen eikä auta vaikka tikuista korjaa vaan kun löysää tikusta niin rolli/flippi jatkuu. Ja 4 fc hajos eilen kesken lennon. Gyro tilttas eikä enää toimi ollenkaan ja kopu tuli jostain 20m sukkana alas ja samalla pimeni yks kiss esc

VilleN

Noniin, nyt toimii KISSit molemmissa koptereissa. 6" vaati o-renkaat standoffien väliin että sai värinät pois ja mid. throttle oskilaatiot loppui kuin seinään. Jännästi noiden Emaxin RS2205 2300kv kanssa on monella ollut ongelmia, mutta 2600kv toimii.

akiro

Joko olette päässeet eroon mid-throttle oscillation ongelmista? Itsellä tuo RC29 firmis + ESCien 1.03h tuntui auttavan huomattavasti redbottom 2300kv:iden kanssa.

Vielä pientä tuunattavaa riittää jotta pääsisi kokonaan eroon ja siihen auttanee se että RC29-2:sta lähtien myös logitus tulee KISSissä mahdolliseksi openlogger vastaavilla palikoilla. Logit on formaatiltaan yhteensopivia CF Blackbox Explorerin kanssa.

Kuvan kaltaisella virityksellä (ei oma) loggerin saa myös irti näppärästi kun tuunaukset tehty: