Multikopterit.net keskusteluforum

Naze 32 / Baseflight ym.

Aloittaja varis, kesäkuu 24, 2014, 08:40:47 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mupteri

#135
Naze32:lle on tullut testaukseen Blackbox flight data recorder: https://github.com/thenickdude/blackbox

Se tuottaa tietoa gyroista, kiihtyvyysantureista,PID laskennasta ja ohjauskomennoista. Tiedot voi tallentaa tai vaikka laittaa videon päälle. Näyttää mielenkiintoiselta:

https://www.youtube.com/watch?v=ZHxjo8uovQo&hd=1

IleFPV

Onkos paikalliset (multinetin) Nazettajat ajatellu hankkia tälläistä;

http://www.multirotorsuperstore.com/osdoge.html
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

rotomoto


Andrimus

Kaikki sanoo että tämä olis se paras tie onneen... Onko näin täysin kädettömän kohdalla ? Onnistuuko tämän kohdalla aloittevalle?

Petsku

Lainaus käyttäjältä: Andrimus - joulukuu 11, 2014, 10:28:16 IP
Kaikki sanoo että tämä olis se paras tie onneen... Onko näin täysin kädettömän kohdalla ? Onnistuuko tämän kohdalla aloittevalle?

Yksi parhaista miniin ja kovaan ajoon. Eikä ole mikään mahdoton säätää edes alottelijan, lentää jo default pideillä suht hyvin.

Andrimus

Pistetään testiin  ;D
Ruikutan sit myöhemmin

taski

Joo ei vaikuta pahalta säädettävältä, aiempi kokemus KK2.0 laudasta. Cleanflightin käyttöliittymä on selkeä ja johdonmukainen.

Mulla tosin autotune ei tuottanut tulosta; ihan ohjeitten mukaan koitin mutta terävä poikittainen oskillointi jatkui ihan samanlaisena (juujuu, tallensin kyllä). Kotona katsoin pidit, niin olivat jotakuinkin tehdasarvoissa. Säätelin ne täällä aiemmin vastaan tulleen ohjeen mukaan noin puoleen (250 quad), en ole vielä päässyt testaamaan. Viikoloppuna tuon näkee.

Oskillointi saattoi tosin johtua rungosta; pellepeloton-hengessä olin tehnyt dirty-clean jaon sinisillä värinänvaimennuspallukoilla, ja ihan liian vetelähän se varmasti oli. Korjasin rungon jo vakioksi, värisee minkä värisee...

Petsku

Lainaus käyttäjältä: taski - joulukuu 12, 2014, 08:02:34 AP
Joo ei vaikuta pahalta säädettävältä, aiempi kokemus KK2.0 laudasta. Cleanflightin käyttöliittymä on selkeä ja johdonmukainen.

Mulla tosin autotune ei tuottanut tulosta; ihan ohjeitten mukaan koitin mutta terävä poikittainen oskillointi jatkui ihan samanlaisena (juujuu, tallensin kyllä). Kotona katsoin pidit, niin olivat jotakuinkin tehdasarvoissa. Säätelin ne täällä aiemmin vastaan tulleen ohjeen mukaan noin puoleen (250 quad), en ole vielä päässyt testaamaan. Viikoloppuna tuon näkee.

Oskillointi saattoi tosin johtua rungosta; pellepeloton-hengessä olin tehnyt dirty-clean jaon sinisillä värinänvaimennuspallukoilla, ja ihan liian vetelähän se varmasti oli. Korjasin rungon jo vakioksi, värisee minkä värisee...

En itekkään miniin saanu tyydyttäviä arvoja autotunella. Vedin sen pariin otteeseen läpi jonka jälkeen laitoin pidit manuaalisesti kohalleen. AT sai ne sille tontille mutta ei ihan laakista kohilleen.

350 kanssa meni kerrasta kohilleen AT:lla. Toiminee paremmin noissa isoimmissa rungoissa.

taski

Ei tuu kesää... Kippaa johonkin suuntaan heti kun ilmaan pääsee. Fc on 4 mm tarrateipillä kiinni, voiko ne värinät silti sotkea? Pidejä kokeillu 2.5...8 ja kaikkea siltä väliltä, ei mitään vaikutusta. Ei väliä onko acro vai horizon.

Se kuitenkin toimi, kun oli dirty-clean jako, oskilloi vaan niin penteleesti. Pitääkö tohon alkaa virittelemään "perägyrovirityksiä" jonkin peltilätkän kanssa... :P 250 mini siis edelleen kyseessä.

kylmis72

#144
Sama mun 250:ssä. En pääse edes ilmaan kun alkaa kippaamaan! [emoji34][emoji34]

Tero

Onko fc oikein päin asennettu? nm. Asensi kortin 90 käänneetynä ja unohdin cli:stä kertoa tämän laudalle.

Petsku

Onko laudan firmis asennettu uusiksi/päivitetty uusimpaan?

jinx

Oman kokemuksen mukaan, jos kippaa heti johonkin suuntaan kun ilmaan pääsee, kannattaa tarkistaa moottorien järjestys. Pari mottia väärinpäin laudassa ja käy just noin.
jinx tuubissa :: Jinxed Films
Uusi! fpv-kanava :: JinxedFPV

taski

Juu käänsin 90 astetta ja lauta tietää. Firmis ei ole vaihtunut sen koommin kun lensi onnistuneesti edellisellä runkovorityksellä. (siinä oli siis DIY dirty-clean jako, joka oli mielestäni liian löysä)

MikeK

Kannattaa silti ladata uusiksi softa sisään. Ja tietenkin tarkistaa että käänsi softassa oikeaan suuntaan. Itse käänsin fc:tä ja vetäsin väärään suuntaan. Aikansa raapi päätään ennen kuin hiffasin mokan ja miks ei lennä.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"