Multikopterit.net keskusteluforum

DR4-II Antennit ja antenninpidikkeet

Aloittaja troyhy, tammikuu 06, 2016, 09:17:42 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

troyhy

Olen onnistunut pätkimään aika lyhyeksi tuon DR4:n antennit. Toki olen koittanut kuoria aina saman verran kuin alkuperäisessä tuota maavaippaa pois, mutta mistä saisi tilattua vaihtoantennit? Onko kokemuksia?

Toinen ongelma joka on johtanut noiden antennien pätkimiseen on etten ole mistään löytänyt "pillejä" joihin antennit voisi laittaa. DR4 on kotelossa, josta lähtee V muodossa kaksi pillin paikkaa... olen köyttöänyt nippusiteitä. No nehän ovat todella herkkiä katkeamaan (propelin avustuksella) etenkin kun ovat kylmässä.



reinoh

Yhdistä nippuside viritys jollakin teipillä tai tarroilla, itse toimin näin ja sain antennit pysymään ehjänä...



Nyt tuli tälläsiä testiin...



Vähän lyhyet sarvet ehkä tulee ja heikon olonen palikka, miten lie putket kestää torppailua. Sen verran jäykkää on että tuskin imee potkuriin, pikaliimalla aattelin vielä varmistaa tikut ja nuput kiinni.



MikeK

Tuli juu huomattua että ylös törröttävät nippusiteet on huonoja pakkasella. Antenni ei katkennut, vaan repeytyi irti antennin liittimen rikkoen. Nyt menevät pohjaa pitkin eikä törrötä ulkona ja eipähän enään hajoa torpeissa. Minissä kun nuo lentoetäisyydet on aika lyhyitä, niin kyllä se kuuluu. Puolet viime kaudesta vedin päistä katkenneilla antenneilla ja ihan hyvin lensi :D
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

mikkox9x

Lainaus käyttäjältä: MikeK - tammikuu 06, 2016, 02:35:13 IP
Tuli juu huomattua että ylös törröttävät nippusiteet on huonoja pakkasella. Antenni ei katkennut, vaan repeytyi irti antennin liittimen rikkoen. Nyt menevät pohjaa pitkin eikä törrötä ulkona ja eipähän enään hajoa torpeissa. Minissä kun nuo lentoetäisyydet on aika lyhyitä, niin kyllä se kuuluu. Puolet viime kaudesta vedin päistä katkenneilla antenneilla ja ihan hyvin lensi :D

Onko sulla siis täysin rungossa kiinni ja runko jotain muuta ko hiilaria? Kokeilin kerran vetää suoraan runkoa myöten ne ja eihän tietty pelannu ollenkaa, ku hiilarirunko :D. Oli mulla joskus minissä tommonen vastaava Hobbykunkun antennitelinekin, mutta meni heti rikki torpeissa vaikka oli rungon sisässä suojassa ja tuli siitä sivuille. Halkee helposti toi muovi. Vannon vielä nippareiden nimeen ja vielä on RX säästyny vaikka antennit katkeilee. Antennikaapelit menee kyllä jonkin mutkan ja nipparin kautta ja on hieman löysää, ettei heti nykäse liittimeen asti.

Ves@

Go4: 40632km
DjiFly: 6444km
Autel: 2055km

FIN-RP-5836XXX

-Phantom 4 Pro, Mavic 2 Pro/Zoom, Pro/Platinium,
-Mavic 3, Air 2, Air 2s, Air, Mini, Mini2, Mini 3 Pro, Spark, Inspire1, Dji Fpv, Dji Avata
-Autel Evo Lite+ , Evo Nano +
-1000mm Octo, 900mm Y6, 1540mm Heksa
-PowerEgg

troyhy

Löyty muuten tällänen video, jossa korjataan antennit ihan insinöörimäisellä tarkkuudella!

https://www.youtube.com/watch?v=5jpQmbdypCw

Kiitos linkistä pitääpä pistää tilaukseen.

robofly

Hobbykingillä on myös alkuperäisiä antenneja, joskus tilannut itsekkin niitä sieltä. Nyt näytti olevan back order. Sieltä löytyy myös 40cm ja 60cm dipoleja.

troyhy

http://www.banggood.com/Wholesale-FrSky-Receiver-Antenna-15cm-p-68595.html

Ostin noita antenneja kun oli korjattu jo liian monesti.. Hyvin toimii!  Ainoa miinus oli että ne piti myös kuoria oikealta matkalta.