Multikopterit.net keskusteluforum

Noobilla sormi suussa

Aloittaja Ronnie, tammikuu 14, 2016, 04:35:50 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Certi

No, ottaako se Cleanflight configuraattori yhteyden siihen lautaan? Sun täytyy kertoa vähän enemmän vikakuvausta niin on helpompi auttaa :)

Asensitko sen configuraattorin kautta?

Ronnie

Lainaus käyttäjältä: Certi - tammikuu 22, 2016, 11:22:08 AP
No, ottaako se Cleanflight configuraattori yhteyden siihen lautaan? Sun täytyy kertoa vähän enemmän vikakuvausta niin on helpompi auttaa :)

Asensitko sen configuraattorin kautta?
sain toimimaan, unohdin reboottia laittaa :-[

Ronnie

Taitaa mennä walkera runneri vaihtoon ja alkaa käyttämään tätä uutta härveliä.

Certi

Lainaus käyttäjältä: Ronnie - tammikuu 22, 2016, 11:31:25 AP
Taitaa mennä walkera runneri vaihtoon ja alkaa käyttämään tätä uutta härveliä.

Sait asetukset siis kuntoon ja kopterin ilmaan? Jos näin, niin siitä se alkaa! Kannattaa lukea netistä vähän noita perusjuttuja, kuten PID-säätöjen vaikutukset ja tuon Betaflightin ominaisuudet (löytyy sieltä borisb:n githubista ja rcgroupsin säikeestä).

Ronnie

Juu sain lentoon ja toimii hyvin, ärsyttää vaan että moottorit lähtee pyörii saman tien kun armaa eikä vasta sitten kun laittaa kaasua.

Certi

Koititko itse etsiä vastausta?



GUIssa on semmonen kiva pieni täppä, MOTOR_STOP........

Ronnie

Lainaus käyttäjältä: Certi - tammikuu 22, 2016, 12:08:31 IP
Koititko itse etsiä vastausta?



GUIssa on semmonen kiva pieni täppä, MOTOR_STOP........
Juu ja löysin vastauksen. Ei vaan näköjään suositella sitä niin että moottorit ei pyöri kun on armattu

Ves@

Kuka semmoista suosittelee  :)
Mulla ne pyörii just silloin kun itse haluan, eikä silloin kun kaverit haluaa  ;D
Go4: 40632km
DjiFly: 6444km
Autel: 2055km

FIN-RP-5836XXX

-Phantom 4 Pro, Mavic 2 Pro/Zoom, Pro/Platinium,
-Mavic 3, Air 2, Air 2s, Air, Mini, Mini2, Mini 3 Pro, Spark, Inspire1, Dji Fpv, Dji Avata
-Autel Evo Lite+ , Evo Nano +
-1000mm Octo, 900mm Y6, 1540mm Heksa
-PowerEgg

MikeK

Turha sitä on pähkäillä pyöriikö ne maassa vai ei. Nää on lentäviä ja ne ois tarkoitus nostaa ilmaan ;)
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Certi

Toki kun sen pöpelikköön torppaa niin mieluummin ne moottorit on pyörimättä nollakaasulla :P

MikeK

Lainaus käyttäjältä: Certi - tammikuu 22, 2016, 12:38:11 IP
Toki kun sen pöpelikköön torppaa niin mieluummin ne moottorit on pyörimättä nollakaasulla :P
No nyt tälleen Air Moden aikaan ne moottorit alkaa kohta kaikilla pyöriä nollakaasulla. Ja aika haipakkaakin vielä. Kyllä sen kytkimen käyttämisen oppii. Jos ei opi, sen minin löytää helpommin savumerkeillä :D
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Certi

Lainaus käyttäjältä: MikeK - tammikuu 22, 2016, 12:57:49 IP
Lainaus käyttäjältä: Certi - tammikuu 22, 2016, 12:38:11 IP
Toki kun sen pöpelikköön torppaa niin mieluummin ne moottorit on pyörimättä nollakaasulla :P
No nyt tälleen Air Moden aikaan ne moottorit alkaa kohta kaikilla pyöriä nollakaasulla. Ja aika haipakkaakin vielä. Kyllä sen kytkimen käyttämisen oppii. Jos ei opi, sen minin löytää helpommin savumerkeillä :D

Nääh, ei kaikki airmodea käytä ;)

Ronnie

Lainaus käyttäjältä: Ves@ - tammikuu 22, 2016, 12:22:36 IP
Kuka semmoista suosittelee  :)
Mulla ne pyörii just silloin kun itse haluan, eikä silloin kun kaverit haluaa  ;D
joltain rcgroup sivulla niin joku kirjoitteli mutta hyvä niin jos siitä ei ole mitään haittaa koska haluan että motit sammuu heti kun vetää tikun alas. Walkera runnerista jäänyt kumminkin pieni pelko "flip of death"

Janne K

Lainaus käyttäjältä: Ronnie - tammikuu 22, 2016, 01:24:51 IP
Lainaus käyttäjältä: Ves@ - tammikuu 22, 2016, 12:22:36 IP
Kuka semmoista suosittelee  :)
Mulla ne pyörii just silloin kun itse haluan, eikä silloin kun kaverit haluaa  ;D
joltain rcgroup sivulla niin joku kirjoitteli mutta hyvä niin jos siitä ei ole mitään haittaa koska haluan että motit sammuu heti kun vetää tikun alas. Walkera runnerista jäänyt kumminkin pieni pelko "flip of death"

Moottorit pysähtyy kun kaasu on nollassa (MOTOR_STOP enabled)
+ ehkä parempi todennäköisyys että moottorit ovat pysähtyneet siinä vaiheessa kun kopteri osuu tonttiin -> vähemmän katkenneita propelleja

Moottorit pyörii aina kun kopteri on armattu (MOTOR_STOP disabled)
+ Sivulliset tietävät että kopteri on armattu / lähdössä lentoon, osaavat varoa
+ Huomaa paremmin mahdolliset ongelmat (jos vaikka motti on rikki) ennen ilmaan lähtöä
+ Jos flippejä, rolleja ja reversed Immelmanneja tehdessä kaasua joutuu käyttämään lähellä nollaa, ei tule vahingossa sammutettua moottoreita (niiden pyöräyttäminen uudelleen käyntiin vie aina enemmän aikaa kuin kierrosten lisäys jo pyörivissä moottoreissa) - air-modella kopteri pysyy ohjattavissa nolla-kaasullakin
- Torpatessa pitää kaasun nollaamisen lisäksi saada selkärankaan armaus-kytkimen napsautus off-asentoon

Alussa voi olla ihan hyvä pitää asetukset niin, että moottorit eivät pyöri nollakaasulla - yksi asia vähemmän mitä joutuu pitämään mielessä.

mikkox9x

#119
Lainaus käyttäjältä: Janne K - tammikuu 22, 2016, 02:29:22 IP+ Jos flippejä, rolleja ja reversed Immelmanneja tehdessä kaasua joutuu käyttämään lähellä nollaa, ei tule vahingossa sammutettua moottoreita (niiden pyöräyttäminen uudelleen käyntiin vie aina enemmän aikaa kuin kierrosten lisäys jo pyörivissä moottoreissa) - air-modella kopteri pysyy ohjattavissa nolla-kaasullakin

Mun mielestä kone pysyy jotenki paremmin kontrollissa ilman airmodeakin, kun ei ole motorstoppeja käytössä. Tai voi siis tehdä kaikkea vapaapudotuskikkailua helpommin, kun ei tarvi varoa kaasun kanssa. Näin mutuiltuna kun motit ja näin PID-controllerikaan ei koskaan sammu. Pysyy kone paremmin suorassa vapaapudotuksissa, flipeissä ym., eikä tuu mitään ylimääräisiä nykäyksiä ym. kuin jos motit pääsis kuitenki vahingossa sammuileen. Vanhoilla Emaxin nopareilla missei vielä mitään OneShotteja ym. käytin alkuun motor stoppia ja kone tykkäili temppuilla vähän miten sattuu, jos päästeli kaasua, koneet sammuili helposti. Tähän autto, ku otti vaan sen motor stopin pois ja reippaasti sitä minimun throttlea. Tähän vois tietysti sanoa, ettei päästä kaasua kokonaan pois, muttei siinä taas oo mitään pointtia, jos pitäis varoa kovasti kaasun kanssa  ;D.

Nyt sitte laitoin uusimman Betaflightin, airmoden ja PID-controller 1 vaihtu luxfloatiin. Ai, että kun toimii kivasti. Ei ois uskonu, että vielä löytyy parannettavaa vanhepaan Betaflight versioon verrattuna. Kone menee ja kääntyy siten ku haluaa, oli asento ja kaasu mikä tahansa  8).