Multikopterit.net keskusteluforum

Nano FPV (Tiny Whoop)

Aloittaja Divi, kesäkuu 20, 2016, 10:39:33 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

MikeK

Lainaus käyttäjältä: Rämä - lokakuu 23, 2016, 04:44:50 IP
Ei muuten toimikaan minulla goebishin antenni taraniksen sisässä... kaiutin alkaa vinkumaan, mitä lähempänä antenni on liittimiä kotelon sisässä.

Toi on ihan normisettiä ja siihen olis joku korjaus olemassa.

Lainaus käyttäjältä: Murgo - lokakuu 23, 2016, 04:32:57 IP
Joo, sekin varmaan muuten pelaisi hyvin. Minulla kun on toinenkin moduli vanhoja ei-EU-vastareita varten niin halusin tuosta näppärästi vaihdettavan.

Mä vedän mielummin Non-EU softalla Taraniksella, niin ei tarvii erillisiä moduleita.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

Rämä

#121
Lainaus käyttäjältä: Rämä - lokakuu 23, 2016, 04:25:14 IP
Kertokaa, oi herrat viisaat, miten saan taraniksen ja Goebishin multiprotokollan herkkyyttä pienemmäksi. H8:n lennättämisessä siis tarvitsen vain tikkujen keskiosaa... erittäin pienet liikkeet vaikuttavat paljon.

Expo? Haluaisin lineaarisen muutoksen, mutta niin, että herkkyysalue käyttäisi enemmän tikkua.

Toivottavasti tästä ymmärtää, mitä haen. Tarvitsen aika seikkaperäiset ohjeet miten homma korjaillaan.

Ah. Keksinkin itse. Weight pienemmäksi muista kuin Throttlesta. Kokeilin 60 / 100... vähän on laiska, mutta sitä mitä hain. Seuraavaksi 80.

Ja 80 toimi kivasti. Taas kasvoi vauhti ja lentämisen tarkkuus kun uskaltaa kunnolla kääntää tikkuja.

Murgo

#122
Lainaus käyttäjältä: Rämä - lokakuu 23, 2016, 04:44:50 IP
Ei muuten toimikaan minulla goebishin antenni taraniksen sisässä... kaiutin alkaa vinkumaan, mitä lähempänä antenni on liittimiä kotelon sisässä.

On kiinni antennin asennosta ja sijainnista, itse onnistuin löytämään sille sellaisen paikan ettei vinkuna ole häiritsevää vaikka sitä hiukan kuuluukin.

Lainaus käyttäjältä: Rämä - lokakuu 23, 2016, 04:51:36 IP
Lainaus käyttäjältä: Rämä - lokakuu 23, 2016, 04:25:14 IP
Kertokaa, oi herrat viisaat, miten saan taraniksen ja Goebishin multiprotokollan herkkyyttä pienemmäksi. H8:n lennättämisessä siis tarvitsen vain tikkujen keskiosaa... erittäin pienet liikkeet vaikuttavat paljon.

Expo? Haluaisin lineaarisen muutoksen, mutta niin, että herkkyysalue käyttäisi enemmän tikkua.

Toivottavasti tästä ymmärtää, mitä haen. Tarvitsen aika seikkaperäiset ohjeet miten homma korjaillaan.

Ah. Keksinkin itse. Weight pienemmäksi muista kuin Throttlesta. Kokeilin 60 / 100... vähän on laiska, mutta sitä mitä hain. Seuraavaksi 80.

Ja 80 toimi kivasti. Taas kasvoi vauhti ja lentämisen tarkkuus kun uskaltaa kunnolla kääntää tikkuja.
Minä laitoin yaw:n weightin 50 prossaan ja annoin muiden olla sata. Kaasuun laitoin negatiivista expoa että tuli "kipakampi" kun olen minin kanssa tottunut että kaasusta tapahtuukin jotain ilman että pitää veivata tikkua laidasta laitaan.

Murgo

QX 90 saapui eilen ja tänään testasin, hyvin pelaa. Kamera/videolähettimen kuvakin on yllättävän hyvä noin pieneksi kikkareeksi.

Potkurien irtoilu vain kiusaa, laitoin pahimmin lentelevän kiinni pikaliimatipalla, joutuu sitten varmaan sulattamaan pois tms. kun hajoaa. Kamera oli saapuessa irti, laitoin kuumaliimalla kiinni. Pitänee miettiä etukiinnitystä jossain vaiheessa.

hyvin tuo kyllä lentää, LOS:na olohuoneessa ajelin, on senverran liukas ettei näin pienessä tilassa uskaltanut FPV:nö koettaa.

Ukkopaha

Kylläpäs tuo H8 mini on hauska lennätettävä ihan vakionakin! Nyt täytyy laittaa tosissaan harkintaan ne FPV-laitteet. Vaihtakaas joku FPV kamat mun 250 quadiin :D FPV kamojen lisäks Multipro moduuli on välttämätön, että pääsee ohjaamaan sitä 9X:llä. Samaten se ohjelmointipalikka, että saa acro-firmiksen. Tämän piti olla vain halpa olkkarilelu... :D

wierdo

Mitä tarvitsen että pääsen lentämään Tiny Whoopia minun Eu Taraniksella?
Mistä hommaan hilppeet ja mitä hommaan?
Käykö Banggoodin 70 kokoinen kisoihin?

MikeK

Lainaus käyttäjältä: wierdo - lokakuu 30, 2016, 06:25:29 IP
Mitä tarvitsen että pääsen lentämään Tiny Whoopia minun Eu Taraniksella?
Mistä hommaan hilppeet ja mitä hommaan?
Käykö Banggoodin 70 kokoinen kisoihin?

Painoraja on 30g akun kanssa ja pitää olla ductit.
"Eikö kukaan tosiaan lennä multia enää muuten ku rilleillä?"

wierdo


HeiQQ

Juu, beebraini juttelee suoraan Frskyn kanssa ilman mitään moduuleita tai häslinkiä. Ja tukee betaflightia ;)
Tuu jo alas sieltä puusta...
Team MR2 FPV Ninjas
Tiny Whoop!!

wierdo

Mistä kannattaa hommata runko ja moottorit?
Kannattaako hommata alkuperäinen runko vai printattu vai hiilikuitu? Meneekö rungot edes rikki?
Onko Banggoodin kamera/lähetin compot mistään kotoisin?

HeiQQ

Tuolta fpvisionaryn verkkokaupasta saa ainakin rakonhelin hiilari/alumiinirunkoa joka on ainakin kestävä. Mut voi olla et toi muovinen on parempi, ainakin kevyempi.  Kannattaa vähän googletella mistä sitä saa, tosin visionaryltä saat koko paketin tarvittaessa joka sisältää rungon moottorit jne. Moottorit tosin saa edullisemmin kiinasta chaoli nimellä. Banggoodin fx987t tms vastaava on varmaa yleisin noissa käytetty mut eachinen vastaava ajaa varmasti myös asiansa. Akuiksi esim mylipo.de,  nitro nectar tai turnigy ~200 mah 1s. Propelit saa bänkkäristä kans ja eikai siinä, sitten sulla onkin ja about kaikki tarvittava
Tuu jo alas sieltä puusta...
Team MR2 FPV Ninjas
Tiny Whoop!!

Samppa

#131
Itsekin intouduin nanoiluun. Heitin tilaukseen nyt alkajaisiksi:

rungon: Eachine E010
moottorit: Chaoli CL-615
kamera/lähetin: Eachine TX01
kameramountti: PLA 3d tulostettu BG
Tämä kokoonpano on aika ex tempore hyvin lyhyen googlailun ja täältä luetun pohjalta laitettu tilaukseen. Sen verran koitin setviä että moottorit pitäisi ainakin passata tuohon runkoon. Ja kamera/lähetin kombosta saa valittua mm. PAL/NTSC. Aika monessa oli pelkkä NTSC, vaikka eipä tuokaan kait ongelma ole.

Lisäksi potkuria ja hk:sta nanotech 160mAh akkuja. Päädyin nanoihin kun BG:stä kaikki akut loppu ja HK:ssakaan ei juuri muuta ollut. Tässä E010:ssa on hieman kanttisemmalle akulle kait tuo alkuperäinen akkukotelo. Nano on pitkulaisemman mallinen. Mutta sovitellaan tarpeen mukaan ja tarkoitus hankkia lisää akkuja myöhemmin.

FC on vielä hakusalla. BG:ssä on tulossa beecore F3 pohjainen joka kai pitkälti vastaava kuin Beebrain. Beebrain ei ihan suorilta istu E010:aan, mutta eipä tuo liene isoa modausta vaatisi. Muitakin vaihtoehtoja oli jo tullut. Pitää hetkinen katella tässä. Ehkä tämä voisi olla tällä hetkellä mielenkiintoisin (mukana mm. frsky telemetria, sisäinen 5V bec ja LC filtteri kameralle). Mutta ei toimi vielä EU-LBT firmiksellä... Tekstin perusteella voisi olla tulossa:
http://furiousfpv.com/product_info.php?products_id=141

Voi olla että runko vielä vaihtuukin. Esim. tuo fpvisionaryn hiilari-inductrix voisi olla ihan hyvä. Pitää nyt lähteä kokeilemaan tällä E010:lla ja siirrellä sitten kamera ja FC ainakin uuteen jos päätyy päivittelemään. Tai sitten näitä on kohta rivissä hyllyssä useampi...

HeiQQ

#132
Mulla on toi hiilari, sehän on siis rakonhelin tuote. Tai siis odottelee kiltisti Fpv Ninjojen secret basessa kasausta kun se mulle insomniasta kulkeutui. Saas nähdä, odotukset aika korkealla kun otin beebrainin kanssa kaveriksi. Kiva päästä kokeilemaan mtn tuollaisen tunetus onnistuu ja onko potkua millä tavalla. Hiilarirunko toki painavampi että mikään järkyttävä raketti ei ole mut varmaankin riittävä. Tod.näk näitä tulee useampi kun alkaa tuotteita olemaan tarjolla hyvin ja halvallakin ;)

Itse otin akuiksi mylipon 205 mah, tuntuvat olevan suosituimpia ja varmasti laadukkaita. Kannattaa pitää mielessä että nopeammilla ( 17000kV)  moottoreilla 160 mah ei riitä antamaan virtaa. Esim steele oli moisen saanut hajotettua noilla nopeammilla moottoreilla mutta ~200 mah jaksaa kuulemma ihan ok.
Tuu jo alas sieltä puusta...
Team MR2 FPV Ninjas
Tiny Whoop!!

Samppa

Lainaus käyttäjältä: HeiQQ - lokakuu 31, 2016, 03:35:01 IPHiilarirunko toki painavampi että mikään järkyttävä raketti ei ole mut varmaankin riittävä. Tod.näk näitä tulee useampi kun alkaa tuotteita olemaan tarjolla hyvin ja halvallakin ;)

Itse otin akuiksi mylipon 205 mah, tuntuvat olevan suosituimpia ja varmasti laadukkaita. Kannattaa pitää mielessä että nopeammilla ( 17000kV)  moottoreilla 160 mah ei riitä antamaan virtaa. Esim steele oli moisen saanut hajotettua noilla nopeammilla moottoreilla mutta ~200 mah jaksaa kuulemma ihan ok.

Tuo hiilarirunko on itte asiassa 0,5g kevyempi ku toi E010 muovinen. Ja ero ei iso inductrixin alkuperäiseenkään. Joten sen puolesta ei pitäs olla ongelmaa.

Pitää vaikka noita mylipon akkuja ottaa kuhan enste runko ja nuo nanot tulee. Näkee miten ton malliset akut istuu kyytille.

Tuo beebrain toiminee suoraan eu-lbt taraniksessa d8 moodissa?

Rämä

Posti toi E010:n. Ei kilpaile H8:n kanssa yhtään. Vähän laimea lelu, kun on niin pienet moottorit.