Multikopterit.net keskusteluforum

BLheli flashaus escihin, joissa ei ole BLheli bootloaderia. Arduino Lilypad.

Aloittaja ashrak, marraskuu 17, 2016, 06:59:01 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ashrak

Terve,

Ensimmäinen viesti foorumille ja mikä sen paremaa kun pyytää välittömästi apua.  ;D

Tilanne on se että ostin Eachine Falcon 180 kopterin. Siinä on Eachinen esc 20A esc:t, jotka siis oikeasti on Flycolor Fairy 20A:t joihin voi laittaa BLhelin sisään. Ongelma on se että sisässä on joku eachinen oma ohjelmisto joka on suoraansanottuna aika kuraa. Fläshausta vaikeuttaa se että Bootloader ei ole BLheil tai SK vaan joku custom. Fläshauksessa ainoa mahdollisuus on flashata servopadejen kautta, eli niiden neljän (kolmea käytetään) juotospisteen kautta.

Mulla on käytössä arduino lilypad jota BLhelisuite olevinaan tukee. Eli teen siitä 4-way interfacen ja liitän esc:n icsp pinneihin allaolevalla tavalla. (kuva)
Missä on vika kun arduinon flashaus onnistuu, mutta kun koittaa sitten siihen yhdistää esc (patteri on kytkettynä) klikkaamalla connect tai read setup niin heittää vaan herjaa (kuva)? Olisko ideoita? Voisinko kokeilla jotain muuta metodia?

Kokeilin luoda arduinosta ISP interfacen. TÄmäkin onnistui, mutta ohjeen mukaan toimimalla eli valitsemalla protokollaksi arduinoISP saan taas vain virheitä riippumatta Baud arvosta (joka pitäisi olla siis 19200). Protokollaksi valitsemalla vain arduino ja baudiksi 57600 "jotain" yhdistyy, mutta sanoo unknown device ja listasta ei löydy mitään flashattavaa kuten kuuluisi, ymmärtääkseni johtuu siitä että esc yhteyden saa vain 19200 baudilla ja 57600 yhdistyy itse arduino lautaan.

Edit: Voisiko esc tarvita virrat vielä suoraan VCC (5v?) "flashauspadiin"? Eli ei riitä jos on kopteri ns. päällä ja akku kiinni?


Edit2: Ensimmäinen vika löytyi, olin kolvannut escn kaapelit väärinpäin. Vaihdoin oikeaksi BLHeli manuaalin mukaan -> ei vaikutusta.