Multikopterit.net keskusteluforum

250-luokan akut

Aloittaja Certi, kesäkuu 16, 2015, 02:21:51 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

sape

Lainaus käyttäjältä: SiB77 - heinäkuu 14, 2016, 08:24:25 IP
XT-60 liitin on hieman liukkaan oloinen, pitänee coctailtikulla sivellä hieman superliimaa siihen että on tiukempi laittaa paikalleen.

toinen mitä voi kokeilla on levittää urospuolen nastoja hieman vaikka painamalla ristipääruuvarilla nastan keskeltä

JUHHisi

Löysän XT60 liittimen korjaus:
Hammastikku urosliittimen sisään ja poikki juuresta!  ;)

Uudet 60C Halot on kyllä hyvät hinta/laadultaan.
Alkuun hämmästystä aiheutti kennojen äkillinen romahdus vaikka piti vielä olla ~300-400mah kapasiteettiä jäljellä.
"Ongelma" on poistunut syklien myötä ja onpa ainakin 1300mah akkuun lennon jäljiltä mahtunu 1473mah...  :o

Parhaiten eron Halko 40C ja 60C akkujen välillä huomaa jos lentää LiPo vahdin kanssa. 40C vahti piippaa alustaalkaen punchouteissa mut 60C vasta kun akkua rankaistu pari minsaa.

lazyeyes

Olen lukenut ja kuullut että lipot voi ladata hv jännitteille. Kuulemma nano tekitkin menee 4.3v. Luultavasti syö akun kestoa mut mut.. onko kenelläkään kokemusta ja mites näissä kisa tilanteissa onko siellä jännitteitä mittailtu?

Certi

Lainaus käyttäjältä: lazyeyes - heinäkuu 22, 2016, 12:40:56 IP
Olen lukenut ja kuullut että lipot voi ladata hv jännitteille. Kuulemma nano tekitkin menee 4.3v. Luultavasti syö akun kestoa mut mut.. onko kenelläkään kokemusta ja mites näissä kisa tilanteissa onko siellä jännitteitä mittailtu?

Joo, jos haluat räjäytellä niitä lipoja niin ylilataa pois. LiHV:t sit erikseen, eiks joo?

lazyeyes

Juu en o vanhoja nanoja ylilaatamassa enkä suosittele kenellekkään kuhan vaan kyselin.. Mr.steele on testannut uusia smc 42a prototyyppejä ja tuolla instassa oli kirjottanut että "it seems to not care if you HV charge it"

jyrip

No kokeile varovaisesti ja kerro tänne miten kävi
www.youtube.com/mr2fpvninjas
Fpv lentelyä Akaan Toijalassa!

Certi

Lainaus käyttäjältä: jyrip - heinäkuu 22, 2016, 11:33:58 IP
No kokeile varovaisesti ja kerro tänne miten kävi

Älä kokeile,..

Samppa

#112
Ihan vasta latasin vahingossa yhden 10Ah 4S multistarin kennot 4.25V jännitteelle. Noita oli neljä nipussa ja onnistuin kytkemään eri akkujen lataus ja balansseripiuhat laturiin.  8) Nuo akut oli asennettu siten että niitä ei näy joka edesauttoi asiaa.. Nyt merkinnät on fiksattu paremmiksi. Tarkoitus oli yksi akku erikseen ladata balansoiden täyteen. Yleensä nuo on sarjassa 16S 10Ah setuppina.

Purin nopeasti ylijännitteet ja muutama lataus jo on tuon jälkeen. Ei vaikuta ottaneen siipeensä. Ei pullistunutkaan tms. En aio kuitenkaan tätä toistamiseen tehdä. 

VilleN

Tommosella 0,1V ylilatauksellahan saavutetaan varmaan huima suorituskyky ja kilpailuetu? ;D ne ohjeet ja ohjearvot on varmaan olemassa ihan syystä...

wierdo

Käyttääkö porukka osd.tä, taimeria vai esim Taraniksen telemetriaa lentoajan määritykseen?
Itse ajelen taimerilla ja välillä pääsee aika tyhjäksi ja välillä jää reilusti varastoon.

proffa84

Ajastin taraniksessa, aktivoituu kaasusta. Telemetriatkin kyllä tulee joten sieltä sit se vika parkasu.

wierdo

Minulla on nyt viikon vanha tuo taranis niin on vielä harjoittelua sen kanssa.
Miten saan liitettyä ajastimen kaasuun?

Oikosulkumies

Tolleen, tuohon voipi laittaa haluamansa ajan, mulla on nolla niin se laskee aikaa ylöspäin ja lennän volttien mukaan. Lento tyylillä on iso vaikutus. Viime reissulla akku kesti 2-4min.

Ja jos noita asetuksia käyttää niin ota countdownista silent pois.
Väri väriin ja loput yhteen

SiB77

1500 mAh grafeiini Infinity akku ja 7 minuuttia lentoaika. Kennot 3.6V. Ei missään nimessä noita nano-akkuja enää koneeseen.

JUHHisi

Lainaus käyttäjältä: wierdo - heinäkuu 29, 2016, 08:49:21 IP
Käyttääkö porukka osd.tä, taimeria vai esim Taraniksen telemetriaa lentoajan määritykseen?
Itse ajelen taimerilla ja välillä pääsee aika tyhjäksi ja välillä jää reilusti varastoon.
OSD on kyllä POP näissä FPV-hommissa. Toki taraniksen VFAS-telemetria on parempi kuin ei mittään.

Mutta tätä voin nyt 2päivän assembly lentojen perusteella suositella OSD/PDB:ksi, jos vaan mahtuu runkoon.
http://www.banggood.com/Realacc-HUBOSD-ECO-H-Type-wSTOSD8-Current-Sensor-5V-12V-Dual-BEC-PDB-p-1068098.html
Omaan EuroRC/nighthawkiin meni helposti sinne pohjalevyjen väliin.

Realcc bubosd:stä näkee :

Akun jännitteen
Käytetyt mAh
Lentoaika
MAX virrankulutuksen ja sen hetkisen jännitteen

Esimerkki kuvassa näkyy että maximi virrankulutus LOS lennätyksessä oli 76,3A jolloin akun jänöt on kyykänny 11,87V.
7,5 minuutin aikana 6040 kingkongit imivät 1009mah akun kapasiteetista(akkuna 1300mah HALKO).
Lennon jäljiltä aukun lepojännite palautunut 14,9V.