Multikopterit.net keskusteluforum

250-luokan akut

Aloittaja Certi, kesäkuu 16, 2015, 02:21:51 IP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

JanneE

Olen ajanut multistarin 65C 4S 1400mAh gold speccejä jo 13 kpl ja kysyn kannattaako jatkossa ostaa halkon 60C 4S lipoja? Halkon 3S 40C lipot olivat aivan kuraa ja voltit putos heti vaikken kovaa ajanut.

IleFPV

Lainaus käyttäjältä: JanneE - syyskuu 05, 2016, 07:14:31 IP
Olen ajanut multistarin 65C 4S 1400mAh gold speccejä jo 13 kpl ja kysyn kannattaako jatkossa ostaa halkon 60C 4S lipoja? Halkon 3S 40C lipot olivat aivan kuraa ja voltit putos heti vaikken kovaa ajanut.
Mulla ollu toistaiseksi ihan hyviä kokemuksia tollasesta 60C Halkosta. Ei mitenkään erityisesti ole kyykkäillyt ja toiminu muutenkin hyvin.
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

wierdo

Saako Naze32 rev 6 telemetriankautta mah ulos taranikseen?

JanneE

Lainaus käyttäjältä: IleFPV - syyskuu 06, 2016, 12:47:41 IP
Lainaus käyttäjältä: JanneE - syyskuu 05, 2016, 07:14:31 IP
Olen ajanut multistarin 65C 4S 1400mAh gold speccejä jo 13 kpl ja kysyn kannattaako jatkossa ostaa halkon 60C 4S lipoja? Halkon 3S 40C lipot olivat aivan kuraa ja voltit putos heti vaikken kovaa ajanut.
Mulla ollu toistaiseksi ihan hyviä kokemuksia tollasesta 60C Halkosta. Ei mitenkään erityisesti ole kyykkäillyt ja toiminu muutenkin hyvin.

Millä setupilla? Pitäs saada tehoa RS2205 2300kv red bottomeihin ja repiä 5040 tri-bladeilla ainakin 100A ulos muutamaksi sekunniksi.

Oikosulkumies

Kaveri on repiny irti enempiki virtaa ja kehunu akkuja. Toinen tappo eilen kaks normaali lennossa. Ja itellä ei oo noita halkoja yhtään. Kattoo sitte keväällä kun tarvii akkuja että mille alkaa, vähä huonosti ne keskenään lisääntyy. Johtuukohan liittimistä?
Väri väriin ja loput yhteen

IleFPV

Lainaus käyttäjältä: JanneE - syyskuu 06, 2016, 05:09:40 IP
Lainaus käyttäjältä: IleFPV - syyskuu 06, 2016, 12:47:41 IP
Lainaus käyttäjältä: JanneE - syyskuu 05, 2016, 07:14:31 IP
Olen ajanut multistarin 65C 4S 1400mAh gold speccejä jo 13 kpl ja kysyn kannattaako jatkossa ostaa halkon 60C 4S lipoja? Halkon 3S 40C lipot olivat aivan kuraa ja voltit putos heti vaikken kovaa ajanut.
Mulla ollu toistaiseksi ihan hyviä kokemuksia tollasesta 60C Halkosta. Ei mitenkään erityisesti ole kyykkäillyt ja toiminu muutenkin hyvin.

Millä setupilla? Pitäs saada tehoa RS2205 2300kv red bottomeihin ja repiä 5040 tri-bladeilla ainakin 100A ulos muutamaksi sekunniksi.

Mulla Cobra 2204 2300kv, 24a KISS esceillä ja 5045x3 HBN DALeilla. Rungon paino ilman akkua ~345g
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7

VilleN

116A on mun ennätys 60C Halosta. RS2205, Dal t5045, Kiss 24A esc.

SiB77


SiB77

Ja eilen tuli perille. Ainoa ero aliexpressistä ostettuun on virtapiuhan paksuus joka on lisääntynyt 14awg:sta 13awg:en. Sweet!

Samppa

#129
Mistähän nykyisin kannattaisi akkua hankkia? Noin vuoden vanhat Tattu ja Optipower on molemmat päälisin puolin ihan ok (ei pullistumia tms.), mutta tehot on menneet. Heti täydellä akulla kun antaa kaasua, niin jännite notkahtaa niin että alkaa hälyttelemään. Reilusti alle 1000mAh saa kapasiteetistakin käytettyä. Hetkellisesti saa jopa n. 90A virtaa ulos, mutta se alkaa notkahtamaan jo alle parin sekunnin kuluessa. Parisen kuukautta vanhempi nanotech on pullistunut selvästi, mutta muuten voi olla ominaisuuksiltaan vielä jopa parempi. Akkuja ei ole hirveän kovasti edes kurmooteltu. Murto-osa lennoista olleet sellaisia että ovat edes lämmenneet isommin. Nyt ostin jo uuden Rline Tattun ja sen myötä huomasin että nuo vanhat on tosiaan jo kuolleet. Tehoja uudella akulla aivan eri malliin. Virtaa en ole vielä mitannut, kun ei ole tullut Epillä vielä lennettyä (ehkä tänään).

Mutta on nuo tattu Rlinet aika kalliita akkuja ja en tykkää nysäjohdoista, ei yllä Epissä ja balansserijohtoa vaikea saada lennon ajaksi sidottua mihkään kun sekin tuollainen muutaman sentin pätkä.

Banggoodista tms. ei taida enää infinityä saada Suomeen? Nanotech on tietenkin edelleen vaihtoehto, mutta tekisi mieli hieman paremmalla C- arvolla olevia akkuja laittaa. Eli mistä porukka on nyt hankkinut kohtuuhintaisia yli 60-70C arvolla olevia 1,3Ah 4S akkuja?

edit: Pitipä heti käydä katsomassa BG:stä tuota infinityä vielä ja nyt siellä ei ollutkaan mainintaa että postitus maahasi ei onnistu. Kerran aiemmin oli moinen. Piti sitten heti panna kokeeksi yksi racespecci infinity tilaukseen. Aika samanlaiset speksit kuin tuossa tattu rlinessä, mutta hintaa reilusti vähemmän kun oli joku ale vielä...

LiRtsA

Ite olen kans iha tyytyväinen ollu multistarin 4s 1400mah 65C. Mut ei ole montaa sykliä viel tänä keväänä takana. HK toimitaa kyllä vielä patteria, mutta niitten kaikkien anto taitaa loppua toho 65C, ehkäne olis itelläki tulevaisuudessa upgradeus tarvetta... mutta mistä hintalaatua?

Lainaus käyttäjältä: Samppa - huhtikuu 05, 2017, 08:08:11 AP
edit: Pitipä heti käydä katsomassa BG:stä tuota infinityä vielä ja nyt siellä ei ollutkaan mainintaa että postitus maahasi ei onnistu. Kerran aiemmin oli moinen. Piti sitten heti panna kokeeksi yksi racespecci infinity tilaukseen.

Itekki kiinnostuin tosta, ja yritin pistää tilaukseen. Mulla ainaki herjaa viimestään kassalla että "this warehouse cannot ship to your location"
Elämme surullisia aikoja, veljeni. Näpit jäätyy :'(

Samppa

#131
Lainaus käyttäjältä: LiRtsA - huhtikuu 05, 2017, 10:31:13 AP
Itekki kiinnostuin tosta, ja yritin pistää tilaukseen. Mulla ainaki herjaa viimestään kassalla että "this warehouse cannot ship to your location"

Aha, saapa nähdä miten tämän kanssa käy ;D Tähän asti mullakin on noissa ollut aina tuo sama herja, mutta nyt ei lukenut mitään. Myös maksu yms. meni läpi heittämällä. Kattotaas kuuluuko perästä jotain...  Nyt kun katoin tuota niin siellä oli sold out- teksti ja lisänä tuo "this warehouse cannot ship to your location".

Xen

Tuli mainos että 3-4S/75C halkoja ois kaupassa, mimmoset kokemukset noista 60C:stä ollu? http://fi.eurorc.com/category/98/pehmeakuoriset-akut?cis=true&bid=141

Samppa

Tuo Halkohan on hinnaltaan ihan kohtuullinen ja eikös niistä aiemmista ole ihan hyvät kokemukset. Saattaapa kevään mittaan vielä moinenkin mennä tilaukseen. Tainnut vasta tulla myyntiin? Mielestäni tuolla ei ollut noita Halkoja jokin päivä sitten kun sen Tattun sitten tilasin...

Samppa

#134
Tein pienen akkutestin omilla nykyisillä akuilla.
Kone: Epiquad 210X, tarkemmat speksit allekirjoituksen linkin takaa. Potkureina oli kaksilapaset Dalpropin 5045BN:t (tasapäiset)

Testin tein siten että laitoin täyden akun kiinni. Leijutin pienen hetken ja sitten täyskaasukiihdytys suoraan ylöspäin n. 3sec. Sitten rauhallisesti alas ja perään toinen samanlainen kiihdytys. Ylös otin maksimivirran ja minimijännitteen. Osa akuista kyykkäsi selkeämmin nousussa (virta kävi huipussa ja alkoi heti laskemaan).

Nanotech 1300mAh 45-90C hankittu 1/2016
- Akku on jo selkeästi pullistunut ja oli vanhin testiin osallistunut. Tämän minimijännitetulos ei ole ihan vertailukelpoinen koska lensin tällä hieman hieman pidempään kuin muilla. Tein useamman kiihdytyksen ja kulutin akusta n.600mAh kuin muilla jäi 200-300mAh.
Maksimivirta: 95A, minimijännite 11,9V

Tattu Rline 1300mAh 90C hankittu 4/2017
- Uusi akku, ennen tätä vain kolmisen akullista kevyempää lentelyä takana. Jännite alkoi laskemaan, mutta antoi yli 100A virtaa koko kiihdytyksen ajan.
Maksimivirta: 106A, minimijännite: 13,4V

Optipower Ultra racing quad pack 1300mAh 50C (burst100C) hankittu 5/2016
- Päälisin puolin edelleen ihan uuden veroisessa kunnossa oleva akku. Mutta käytössä jo selkeästi kyykkäilee. Täyskaasukiihdytyksessä alkaa hiipumaan heti.
Maksimivirta: 92A, minimijännite: 11,6V

Tattu 1300mAh 75C hankittu 4/2016
- Päälisin puolin tämäkin uutta vastaava. Kyykkää täyskaasulla vielä pahemmin kuin Optipowerin akku
Maksimivirta: 88A, minimijännite: 10,8V

Tämä nyt oli aika suurpiirteinen testi, mutta tehty kuitenkin joka akun osalta identtisesti, lukuunottamatta Nanotechin akkua jolla kiihdytyksiä tuli useita. Muilla vain kaksi. Tämän perusteella voi ainakin todeta että n. vuoden vanhat akut on jo melkoisesti menettäneet tehoaan vaikka päälisin puolin näyttävät hyvältä. Ja lisäksi selkeästi pullistunut nanotechi pesi vielä virranantokyvyltään päälisin puolin hyväkuntoisen näköiset kilpakumppaninsa...

Teinpä vielä jatkoksi testin tonnisilla akuilla. Näillä on lennetty aavistuksen vähemmän kuin noilla isommilla. Tehty kuten isompien testi. Kaksi täyskaasukiihdytystä n. 3s ajan.

Nanotech 1000mAh 45-90C hankittu 2/2016
- Tämäkin on aavistuksen jo pullistunut, mutta ei niin pahasti kuin isompi
Maksimivirta: 91A, minimijännite 11,8V

Turnigy Graphene 1000mAh 65C hankittu 3/2016
- Päälisin puolin uuden veroinen
Maksimivirta: 87A, minimijännite 11,5V

Tonninen nano on selkeästi kevyempi ja aavistuksen pienempi kuin Graphene. X190 joka on kevyt muutenkin lentää tonnisella nanolla oikein rivakasti. ;D

Kaikki akut on 4S akkuja