Multikopterit.net keskusteluforum

Alottelijan viimeset kyssärit

Aloittaja Saurus, heinäkuu 20, 2015, 02:48:41 AP

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikkox9x

#165
Kannattaa kattoa kyllä jotain pienempää akkua. 1800mah akut painaa vaan turhan paljon ja ei tuo suhteessa lentoaikaa lisää niin paljon. Suurin osa lentää varmaan jollain 1300mah akuilla tai max. 1500mah.

Esim. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=32727 tai http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__78354__MultiStar_Racer_Series_1400mAh_4S_40_80C_Multi_Rotor_Lipo_Pack_For_FPV_Minis_EU_Warehouse_.html

e: Ja OSD on minissä turha. Ei kerkee lennellessä sitä tiirailemaan.

sape

Lainaus käyttäjältä: Whalefish - maaliskuu 31, 2016, 07:18:14 IP
Lisäkysymyksiä:
* Tuo Frsky Receiver ei näyttäisi pelittävän 4S:n kanssa. Tähän väliin pitäisi varmaan Voltage Regulator hankkia?

Listalta taitaa puuttu power distribution board

Itsellä testissä tällainen http://www.banggood.com/Matek-LED-POWER-HUB-5in1-V3-Power-Supply-Board-BEC-5V-12v-Low-Voltage-Alarm-Tracker-p-1019353.html Siinä on jännitevahti ja piipperi siltä varalta jos kone hukkuu heinikkoon. Ja siitä on BEC eli saat tuon 5V ulos vastarille ja ledeille. Kestävyydestä ei ole vielä tietoa mutta joku 5 akkua takana ja hyvin on toistaiseksi pelittänyt.

mikkox9x

#167
Tai sitte kattelee jonku sopivan PDB-laudan ZMR-runkoon tai ostaa rungon jossa se tulee jo mukana. Hepottaa kokoamista kun saa juotella kaikki noparitkin sen kautta.

Siis tämmönen, mutta huom. en tiedä sopiiko tuohon kyseiseen SM ZMR250 V2 runkoon, joka näyttää muunnelmalta perinteisestä ZMR250-rungosta: http://www.banggood.com/NAZE32-Integrate-PCB-Board-Power-Distribution-Board-For-QAV250-ZMR250-Quadcopter-p-989404.html

En nyt uskalla suositella mitään ZMR250 runkoa tai PDB:tä kun niitäkin on niin monen laatuista ja Banggoodiltakin ainakin vuos sitten saatto saada lasikuitusen/lasikuituhiilarisekotuksen aitohiilarisen tilalta. Valikoima on kyllä sitemmin muuttunu.

E: Noi Walkeran FPV-antennit vaikuttaa vähän epäilyttäviltä, ei tiedä edes onko RHCP-, vai LHCP-antenneja. Ite ottasin ennemmin vaikka Boscamin cloud spirit antennit. Ne on toimivaksi todettu. Tai sitte Immersionin Spironetit on varma valinta, joskaan ei halvin.

Samppa

#168
ehrottasin pikasilmäyksellä vielä paria muutosta. Ota gemfanien sijaan surveilzonesta DAL potkureita. Itse kerkesin tuhota yli 10 paria gemfaneja kunnes vaihdoin DAL potkureihin. Niitä olen saanut rikki yhden (1) kappaleen, vaikka on tullut römyttyä entiseen tahtiin. Esim. tässä tuota 5040 kokoa:
http://www.surveilzone.com/High-Quality-Customized-5040-Multirotor-Propellers-Two-Pair-CW-CCW-g-1352
Et tarvitse näitä noin isoa määrää mitä sulla oli gemfaneja budjetoitu. Ja ehkä kanssii ottaa sarja eri kokojakin, niin voi testiä.

Ja kuten edellä mainittiin, niin virranjakolevy puuttuu. Mulla oli tuollainen hieman vastaava Matek käytössä mitä edellä mainittiin ja hyvin pelas. Nykyisessä on tämä ja hyvin on sekin toiminut:
http://www.myrcmart.com/mini-power-distribution-board-for-cc3dnaze-3050x3050mm-512v-bec-lc-filtered-p-9250.html

Piippari kannattaa olla. Pelastanut jo pariin kertaan kun on hankeen sukeltanut kopu. Ja kuten edellä ehdotettiin, niin akuiksi maks. 1300mAh kokoiset. Itse lennän nykyisin lähinnä 1000mAh 4S lipoilla ja pääsen niillä tässä pihapyörityksessä liki samaan lentoaikaan kuin 1300mAh. Onhan tuo mun laite toki hieman pienempi. 250 kokoiseenkin 1300mAh on riittävä. 1800mah akkujakin oon kokeillut, mutta ei ne hirveästi lentoaikaa kasvattaneet. Painoa kylläkin

Itellä on nyt multissa tämä surveilzonen antenni. Testailin kerran antenneja läpi ja omissa empiirisissä testeissä nämä oli yhtä hyvät ku Immersionin Spirot (vastaanottopäässä oli immersion spiro ja lähettävään päähän vaihtelin eri antenneja). Tämä on halvempikin kuin nuo walkeran antennit. Voin suositella tätä ainakin kopterin päähän. Hox! Valitse oikea liitin vtx:n mukaan
http://www.surveilzone.com/5G-Circular-polarized-Omni-Cloud-Spirit-Tx-RHCP-Antenna--g-1458

Welho

Mulla on kokemusta 1800 ja 1300mah akuista ja 1800mah akulla lensi noin 3min pitempään. Toi on jo sen verran iso et pitää olla joku 250 kokoluokan kopu et mahtuu tallentavan kanssa kyytiin. Tietenki paino nousee mut ihan kohtuudella lensi noilla isommilla akuilla.


Samppa

#171
Lainaus käyttäjältä: Welho - maaliskuu 31, 2016, 08:58:26 IP
Mulla on kokemusta 1800 ja 1300mah akuista ja 1800mah akulla lensi noin 3min pitempään. Toi on jo sen verran iso et pitää olla joku 250 kokoluokan kopu et mahtuu tallentavan kanssa kyytiin. Tietenki paino nousee mut ihan kohtuudella lensi noilla isommilla akuilla.

Mulla ei mielestäni ollut ihan noin iso ero, mutta en kyllä varmaksi muista. Epiquadillakin olen kerran lentänyt 1800mah akulla. Siinä akku vei jo koko ylälevyn tilan. Nyt kun on tuo nauhoittavan teline kyydissä, niin ei mahtuisi enää ollenkaan. Tuolla ZMR:n spekseissä näytti olevan akkusuositus 2000-3000mah, mutta kyllä tuo 1800 alkaa oleen jo mielestäni aika maksimi. Mistä lie repäisseet banggoodilla tuon suosituksen... Mieluiten 1300-1500mAh. Vähemmän painoa on aina parempi.

Oikosulkumies

Lainaus käyttäjältä: lazyeyes - maaliskuu 31, 2016, 09:07:18 IP
Pärjäät kyllä halvemmalla kolvillakin, toki asemallinen on parempi mutta hinta ero varmasti houkuttelee.
http://www.ebay.co.uk/itm/60W-Adjustable-Temperature-Welding-Solder-Soldering-Iron-Electric-Tool-5-Tips-/351413427447?var=&hash=item51d1df5cf7:m:mgXlHlH96TZ0JwpNgnlpq8g
Niin, onhan verkkokaupassa se 15€, asemallinen ja säädettävä malli. Työkaluissa ei kannata liikaa säästellä. Mää oon sen verran tolskannu huonoilla vehkeillä, että oon oppinu sen.

Tilatessa kannattaa huomioida, että kun HKn EU-varastolta tilaa niin postikulut on noin 13€ ja alveja eo tuu. Kiinan tilauksissaki nuo alvit on sitte arpapeliä että tarttuuko tulliin.
Setuppi näyttää mun silmään ainakin asialliselta.
Väri väriin ja loput yhteen

hukkis

Naze vaatii kans sen 5v.  Se on aika pakollinen se regu. Jostain pololusta nuo puhuvat viisaammat täällä foorumilla. Mulla nyt vähän isompia rakenteilla, niin ei tarvi joka nanogrammaa karsia. Mulla muutama tommonen halpismalli joka antaa sen 5v. Pelkästään fc saa virtansa siitä(koputtaa omaa otsaa

Certi

Niin, ja antenneiksi samalla kun kameran ja VTX:n tilaa surveilzonesta, niin nämä: http://www.surveilzone.com/5G-Circular-polarized-Omni-Cloud-Spirit-Tx-RHCP-Antenna--g-1458

Noi on 90% samat kuin spironetit, on vaan vähän lyhyemmällä kaapelilla :)

Whalefish

Suuri kiitos taas kaikille vastanneille! Olette kyllä suureksi avuksi.
On tässä kyllä etsimistä näissä vehkeissä kun niitä löytyy niin monesta eri kaupasta ja niin paljon erilaista, että hankala tietää mitä ottaa.

En ollut tiennytkään tuollaisesta PDB:stä, missään ei sitä ollut mainittu aiemmin mitä olen lukenut, tai sitten oon missannut sen :)

Frame: ZMX 250 Frame - 27€
Moottorit: RCX H2205 (V2) 2350KV - 4 kpl 48€
Propellerit: DALprop J5040 - 8 paria 8€
FC: Naze 32 Acro Rev5 AfroFlight - 16€
ESC: DYS XM20A - 4kpl 40€
Akku: Multistar Racer Series 1400mAh 4S 40-80C - 2 kpl 34€
PDB: Matek LED & POWER HUB

FPV Kamera: Sony Super HAD 600tvl CCD - 31€
OSD (On Screen Display): Super Simple Mini OSD - 8€
FPV Transmitter: Foxeer 25mW 5,8G 40ch - 16€
FPV Receiver: Quanum Auto Scan 5,8Ghz FPV Receiver - 32€
FPV Goggles: Quanum DIY FPV Goggle V2 - 50€
Akku laseille: Quanum FPV Headset Battery 7,4V - 8€
HD Kamera: Runcam HD 120 degrees - 46€

Ohjain: Turnigy 9XR Pro Radio Mode2 - 43€
Ohjaimelle akku: Turnigy 9XR Safety 3S 2200mAh 1,5C - 12€
Ohjaimelle moduulit: Frsky 2,4G 8ch DJT Transmitter and Receiver - 53€
Ohjaimelle telemetriakaapeli: Frsky Telemetry Cable - 5€

Akkulaturi: IMAX B6AC V2 Professional Charger - 38€
Latauspussi: Lipoly Charge Bag 23x30 - 2€
Akkuremmejä: Scorpion Lipoly Lock Strap 205mm - 5€
Johtoa: Turnigy 12AWG Silicone Wire 1m (red) - 2€
Johtoa: Turnigy 12AWG Silicone Wire 1m (black) - 2€
Kolvausasema: Wattnik ZD-99 - 17€
Kolvaustina: Solder Wire 1mm/3m - 1€

FPV Goggles Camo: Quanum DIY FPV Goggle V2 Urban Camo - 11€
Antennit: Omni Cloud Spirit Antenna 5,8G Rx Tx - 2 kpl 14€

Yhteensä kaikki: 573 €


Laitoin ton Matekin PDB:n tohon, näytti jotenkin selvemmältä kuin toi Sampan linkkaama mini.
Ja tässä vissiin on piipperi mukana joka hälyttää jos akku on 3,4 tai 3,5 tai 3,6 voltissa.


Tuolla Nazen tiedoissa lukis, että Input voltage: Max 16V on input rail.
Vai enkö nyt ymmärrä jotain? Saako tuosta PDB:stä otettua Nazeen tuon 5v?

Ja voiko tuosta 5v BEC:istä ottaa useampaan laitteeseen virran? Juotetaanko kaikkien johdot samaan settiin?


Mitä tarvitaan LEDien asentamiseen? Onko jossain jotain hyvää valmissettiä, missä tulisi muutamaa eriväristä?


Kiitokset vielä vastauksista. Nyt alkaa jo tuntua että setti olis kasassa.

Vertti83

En tiedä mistä tuo mainittu Nazen32n max 16V tulee, mutta ymmärtääkseni se tarvii reguloidun 5V jännitteen toimiakseen.

PDBn lähtöihin voi kytkeä toki useamman laitteen, riippunee sitten paljonko ne hotivat virtaa. Tuo näyttäisi antavan 5v 3A ja 12v 500mA, kannattaa tsekata myös manuaali... näköjään ledeille löytyy myös omat täpät levyltä...

Certi

Radion moduliksi mieluummin FrSky:n XJT ja vastariksi X4R-SB (sbussin takia...)
Oletko katsonut näitä laseja  ? Et tarvitsisi ulkoista vastaria :)

Ja kaksi lentoakkua ei välttämättä riitä ;) Kannattaa siihen laturiin panostaa vähän enemmän, se Hobbykingin Reactor 300W on kehuttu hyvälsi, Junsin 208:n kopio. Myös Reaktor 250W voi olla vaihtoehto.

Jufee

Ja mahdolliset tullimaksut.

Ja muista kaava, ensin tulee mahdollinen tulli, sit sen kokonaisuuden päälle vielä alv 24%.
Mikähän on rc matskun tullinimike ja prosentit.

IleFPV

Miten mul oli sellanen muistikuva ettei rc-kamasta mene tullia?  ???

No Alvi menee kuitenkin.

Noi Certin ehdottamat laturit on hyviä ja niille sitten vaan virtalähde myös. Itsellä käytössä vastaava laturi (iCharger, Junsin valmistama sekin) ja hyvin on toistaiseksi toiminu.
Sunday Pilot
http://d.pr/jtw7